Tepel kloven en bloed

Hallo,



Ik heb last van tepelkloofjes waar ook bloed uitkomt als Lara drinkt.

Ik geef nu Lara alleen maar de goeie borst en de andere kolf ik af.

Normaal krijgt ze namelijk altijd beide borsten maar omdat ik niet wil dat ze bloed binnen krijgt doe ik het zo en gooi dus het afgekolfde melk weg.

Ze heeft al een keertje eerder bloed binnen gekregen en dat was goed schrikken toen dat er weer uit kwam .

Is dit een goeie manier om dit zo te doen of zijn er mensen die een ander idee hebben.

En wat kan je doen aan tepelkloven, ze legt goed aan, ik smeer het in met zalf.



Groetjes van Dijanka

hier dus hetzelfde probleem(gehad, ze zijn bijna weg :lol: )… Dat je kindje bloed binnenkrijgt is op zich helemaal geen ramp(bv is tenslotte een bloedproduct!!!) Het wordt wel vervelend als ze er last van krijgt(buikpijn)… In het begin heb ik ook inderdaad de slechte borst afgekolfd, maar dat werd een steeds groter probleem, redde het af en toe niet omdat Daan ook aandacht vroeg voor en na de voeding. Bovendien merkte ik dat de productie aardig kelderde… Ik ben uiteindelijk overstag gegaan voor een tepelhoedje, zo ontzie je de tepel even en krijgt ie de kans om te genezen. Maar ondertussen wordt je borst wel beter geleegd, en hoef je geen kostbare moedermelk weg te gooien(dat is echt zonde). Na de voeding nog een drupje moedermelk over je tepel uitsmeren en aan de lucht laten drogen. Daarna wat bepanthen zalf erop en GEEN zoogcompres. Dat gaat broeien en houdt de tepel week, waardoor de kloven geen kans krijgen om te helen. Zoveel mogelijk proberen om het te laten drogen aan de lucht, katoenen bh aan…



Bij mij is het na het gebruiken van een tepelhoedje ineens heel snel gegaan met de genezing. Ik gebruik nu nog om en om, heb vanmorgen zonder hoedje gevoed en het was weer nagenoeg pijnloos… Maar durf nog niet helemaal zonder te doen, tot dat alle schrale plekken en korstjes weg zijn…



Heel veel sterkte en zet door he… het voelt zo ontzettend goed als je het hebt overwonnen… :hug: :hug: :hug:

Heb je een andere houding geprobeerd? Dan wordt de tepel net op een andere manier aangeraakt, waardoor de pijn minder kan zijn. Je zegt dat ze goed hapt, weet je dat zeker? Het hoort namelijk geen pijn te doen (ha, dat zei iedereen ook tegen mij, en wát deed het zeer). Heeft er iemand naar gekeken?

Je moet maar een heel dun laagje smeren, om te voorkomen dat de tepel vochtig blijft. Het liefst even een tijdje met blote borsten na het voeden, zodat alles goed kan drogen. Tepelhoedjes zou ik nog even laten liggen, omdat daardoor de borst ook niet helemaal goed geleegd kan worden. (ook ervaring mee :shifty: )

Leonie werd altijd wat misselijk van melk waar een beetje bloed in zat (op een gegeven moment zoog ze de korstjes van mijn tepels af :shifty: ), dus ik kan me voorstellen dat je dat wilt voorkomen. Maar het kan verder geen kwaad, ofzo. Ik hoop dat je kloof snel over is!! :hug:

hahaha dat kwijt zijn van de korstjes ken ik ook… haha, ik probeer ook altijd voor de voeding eerst nog ff of er niet al iets los zit… zodat ik het eraf kan halen. Goddank heb ik verder nog weinig last gehad van bloed in de melk… maar dat je misselijk kunt worden van bloed in de maag weet ik dan weer wel, vandaar dat ik het er ook bij zei… (tis nie erg tenzij ze er last van krijgt)

ik denk wel dat ik goed aanleg, want de andere kant gaat wel goed.

Het kloofje is ook begonnen als een soort van blaar, waarschijnlijk heeft Lara zo hard gezogen dat er een blaartje op gekomen is en die is uiteindelijk stuk gegaan.

En nu zit er dus een kloofje.

@Dijanka wrote:

ik denk wel dat ik goed aanleg, want de andere kant gaat wel goed.

Het kloofje is ook begonnen als een soort van blaar, waarschijnlijk heeft Lara zo hard gezogen dat er een blaartje op gekomen is en die is uiteindelijk stuk gegaan.

En nu zit er dus een kloofje.




uhhm… dat hoeft dus geen garantie te zijn… Rechts gaat bij mij ook prima, zonder problemen en heel vlot. Maar links is een vet probleem, krijg hem niet fatsoenlijk aangelegd, hij hapt niet groot genoeg etc… Bij mij is het probleem dat mijn linkertepel veel groter is dan rechts, en dan nog eens ingetrokken en redelijk vlak…

Dat is inderdaad geen garantie, want ga zelf maar eens met links schrijven als je rechts bent :wink: . Misschien toch even iemand laten kijken? Kan ook de contactpersoon van VBN zijn, die is gratis!

wat vervelend kloven en heel erg pijnlijk.



kun je de borst met de kloven tijdelijk alleen kolven om het op die manier te laten genezen en alleen van de goede borst laten drinken?



maar ik zou gewoon dat wat biebels zegt doen. de bvlijn bellen.



sterkte :hug:

Bedankt voor jullie lieve reacties,



Ik heb Lara vanmiddag op een andere manier aangelegd en dat ging heel erg goed.

Deed geen pijn en zo heeft ze toch uit beide borsten gedronken.

Het wondje is ook bijna over, waar moedermelk allemaal al niet goed voor is.



Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar

Groetjes van Dijanka

Mooi dat het beter gaat!! :mrgreen:

erg goed om te horen inderdaad… zo zie je maar, vaak gaat het sneller over dan dat je denkt.



Vannacht nog met tepelhoedje gevoed, borst stond vrij vol… en dan maar het zekere voor het onzekere… maar nadat de spanning eraf was, en daan ff een pauze nam, toch maar zonder gevoed en waarempel hij hapte redelijk goed aan, zonder kuiltjes in zijn wangen tezuigen… dus weer een positieve ontwikkeling!!! Hopelijk snapt hij het nu :eh: :think:

Ik hoop inderdaad voor je dat Daan het nu begint te snappen.

Het is zo’n fijn gevoel als het lukt.

dat zeker, maar dat heb ik in mijn andere topic ook al proberen te verwoorden… De trots die je als mammie voelt als je merkt dat je baby tevreden is, en de weegschaal van het cb of in mijn geval nog de kraamhulp een getal aangeeft waar je helemaal van gaat glimmen :lol: :lol: :lol:



We komen er wel , met zijn allen… In elk geval hebben we elkaar hier om steun te vinden!..



Ik ga het smurfje maar wakker vervelen… om 9 uur voor het laatst gedronken… dus begint nu weer te dringen(wel om 10 uur nog een flinke slaapslok op… dus het kan nog ff )

Wat is dit toch een fijn forum, heerlijk al die hulp voor elkaar! Zo wordt BV voor de meesten toch een succes. Heeeeeerlijk vind ik dat!



Top dames! Allemaal een gelukkig BV jaar gewenst!



kus :-* , hazze