templijstje hulp?

hey!



ik ben al ruime tijd aan het tempen maar door omstandigheden zijn m ijn tijden dit keer best wel schommelend. ik gebruik FF en heb daar met behulp van de temp corrector de juiste tijden wel kunnen invoeren maar dat is natuurlijk maar een computer gestuurde berekening…

zou iemand me willen helpen mee denken wanneer mijn eitje kon zijn geweest?





FF gecorrigeerd, Origineel

CD 1*; 36.4 , 36.4

CD 2*; - , -

CD 3*; - , -

CD 4*; 36.6 , 36.7 (10:00)

CD 5*; - , -

CD 6*; - , -

CD 7; - , -

CD 8; 36.4 , 36.4

CD 9; 36.3 , 36.3

CD 10; - , -

CD 11; 36.3 , 36.3

CD 12; 36.5 , 36.7 (13:00)

CD 13; 36.2 , 36.2

CD 14; 36.2 , 36.2

CD 15; 36.1 , 36.1

CD 16; 36.9 , 36.1 (9:00), 36.7 (10:30)

CD 17; 36.5 , 36.1 (7:30)

CD 18; 36.6 , 36.2 (7:30)

CD 19; 36.4 , 36.1 (8:00) Lichte spotting

CD 20; 36.7 , 36.4 (8:30)

CD 21; 36.5 , 36.4 (10:00)

CD 22; 36.5 , 36.4 (9:00), 36.6 (12:00)

CD 23; 36.7 , 36.7

CD 24; 36.7 , 36.7

CD 25; 37.1 , 36.5 (5:00)



Zelf dacht ik bij de gecorrigeerde tijden cyclusdag 15 en bij de echte temp. (onregelmatige tijden) dag 19.



oja, normale tijd dat k wakker word is 11:00

Persoonlijk denk ik dat je niet zo heel veel met dit lijstje kan :shifty: . De tijden dat je hebt getempt, zijn volgens mij te wisselend. Maar…misschien dat iemand anders er anders over denkt en je wel kan “helpen” :wink:



Kijk HIER eens, misschien dat je daar wat wijzer van wordt.

Tempen is sowieso al erg onbetrouwbaar en zeker als je niet elke dag op hetzelfde tijdstip tempt, voordat je opstaat. Uit je lijstje komt niet echt duidelijk een eisprong naar voren. Ik denk dat je misschien beter de volgende cylus ovulatietesten kunt doen, dat is betrouwbaarder en geeft meer duidelijkheid. Succes!

Zou om te beginnen echt elke dag om dezelfde tijd temperaturen en dan ook voordat je opstaat. Dat is toch het meest betrouwbaar.

ik temperatuur al sinds augustus vorig jaar ongeveer en weer mn temp blijft altijd onder 36.4 voor een ‘eisprong’ en hoger dan 36.4 na eisprong, of ik nu vroeger of later opsta:) het verschil ligt het eraan hoeveel uren ik slaap en dat is over het algemeen wel hetzelfde.



denk zowiezo dat de gecorrigeerde temperaturen (de eersten dus) niet helemaal kloppen zo.



ovutests begin ik niet aan. als ik ga kijken hoeveel me dat gaat kosten aangezien ik dan al bij dag 10 kan beginnen en misschien wel pas posiutef krijg bij dag 20 of zelfs nog later… ook al eerder gedaan overigens maar dat kwam uit op 5 dagen positeve testen, paar dagen niets en weer positief. heb ik in mijn geval weinig aan. mede omdat mijn eisprong opzih wel voorkomt amar niet goed is.



zal zometeen even een screenshot maken van de grafieken (orginele tijden en gecorrigeerde) misschien dat iemand daar meer in kan zien:)



iig bedankt voor jullie reacties!!

Maar als je eisprong niet goed is, loop je dan niet in het ziekenhuis voor behandeling en fm? En heeft tempen dan überhaupt wel zin?? :think:

Als je eisprong niet goed is, dan heeft tempen en ovulatietesten doen inderdaad totaal geen zin. Dan kun je beter om een doorverwijzing voor de gyn vragen, zodat je mbv medicatie wel een goede eisprong krijgt. Zonder eisprong is het moeilijk zwanger worden, weet ik uit ervaring. :wink:

@Jippie wrote:

Als je eisprong niet goed is, dan heeft tempen en ovulatietesten doen inderdaad totaal geen zin. Dan kun je beter om een doorverwijzing voor de gyn vragen, zodat je mbv medicatie wel een goede eisprong krijgt. Zonder eisprong is het moeilijk zwanger worden, weet ik uit ervaring. :wink:




Dat dacht ik dus ook… :angel:

:slight_smile: ik loop al bij de gyn, maar om mijn cyclus te bepalen geeft tempen normaal gesproken een redelijk zicht op mijn nod. (tis nogal lastig om dingen te plannen zonder te weten wanneer je bijv niet meer zwemmen kan ofzo) bij temperaturen krijg ik namelijk wel een redelijk patroon (normala gesproken) waarin ik in ieder geval een verhoging wel vind en dan een luteale fase van zo rond de 8 a 15 dagen. vandaar dat ik er wel mee door blijf gaan.

volgende maand is clomid weer aan de beurt dus zal zowiezo moeten blijven tempen.

mn eisprong is er wel, maar springt te vroeg zoals ze mij hebben uitgelegd. daardoor gaat mn temp wel omhoog maar og het echt dé dag is weet ik niet, maar in ieder geval wel een indicatie van mn nod heb.

dat ik er niet mee zwanger raak hebben julli wel gelijk in :wink:



ik wou toch even de 2 grafiekjes laten zien. want op de gecorrigeerde zie ik redelijk duidelijk wel een ei op dag 15 en bij de gecorrigeerde op dag 19. op dag 19 dus ook een heel lichte bloeding gehad (duurde nog geen uur).



in ieder geval wil ik toch vragen wat jullie zien :slight_smile: (dat het niet helemaal betrouwbaar is weet ik wel, tis puur om mn nod ongeveer te weten dus)

Goed dat je in elk geval al bij de gyn onder controle bent. Hoezo heb je je eisprong te vroeg? Springt 'ie al als hij nog geen 18 mm is en daardoor nog niet rijp genoeg is? Is je luteale fase wel lang genoeg?



Ik heb zelf niet zoveel ervaring met tempen en grafiekjes. Onze gyn vindt dat veel te onbetrouwbaar, dus ik heb dat nooit hoeven doen. Ik zou zeggen dat je de eisprong op dag 15 hebt gehad, maar zeker weten doe ik het niet.

ja klopt wat jij zegt jippie. ik heb in december folikelmetingen(echo’s) gehad en daarmee zagen ze dus dat het wel groeide maar de dag dat er nog geen eisprong had moeten zijn, pas zon 3 dagen later geloof ik dat ze zeiden, was alles al weer weg. mn luteale fase was eerder inderdaad (van de temperatuur en echo’s afgeleid) korter dan normaal, of dat té kort was weet ik niet. namelijk zo 8 a 10 dagen. nu ben ik in januari/februari zwanger geweest en nu 3 cyclussen verder zat ik juist op 13 en 17 dagen luteale fase. hoe het nu blijft weten we dus eigenlijk nog niet precies…



ik denk dat ik het op dag 15 hou voorlopig… en anders zou het dag 19, de dag van de bloeding. als er nog dames zijn die wat denken te zien:) laat me weten :wink:

Balen, zeg… Ik heb er niet eerder van gehoord dat een follikel te snel springt. Ik heb zelf hormonen nodig om een eisprong te krijgen, dus net andersom. Heb je eerder Clomid gebruikt of ga je daar nu mee beginnen? Hopelijk groeit er dan wel eentje mooi door en springt 'ie op het goede moment.



De luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn, anders is het te kort. Een bevruchte eicel kan dan niet innestelen, omdat het baarmoederslijmvlies te snel afgebroken wordt. Hopelijk blijft het nu mooi lang, dan is dat in elk geval geen probleem.

hey, ja eerder ook clomid gebruikt in december vorig jaar, toen zou ik de nieuwe folikelmetingen krijgen op 31 december/1 januari en toen was er dus niemand op het ziekenhuis. achteraf 2 januari gebelt en had het blijkbaar wel gekunt, nieuwe afspraak gemaakt, verslapen… uiteindelijk bleek de eisprong goed te zijn incl een posi zw. test. dus de clolmid had zn werk goed gedaan:) wie weet dit keer weer :pray: maar daarvoor moet ik eerst deze cyclus afwachten