temperatuur

Hallo meiden,



Ik ben een tijdje niet op het forum geweest.

Ik heb inmiddels 2 kuren Clomid achter de rug maar de eitjes willen maar niet springen , ze worden cysten. De laatste keer zaten er zelfs 3 eitjes klaar na 100mg Clomid per dag.

Vorige week zat er ook een eitje klaar en rechts zaten dus die cysten.

De gyn heeft me toen Pregnyl voorgeschreven en ik heb afgelopen zaterdag die spuit gehad.

Ik heb in de 5 maanden dat we in de mmm zitten nog geen eisprong gehad en mijn temp lag altijd rond de 36,0 - 36,5.

Nu is mijn temp afgelopen dinsdag gestegen … dinsdag 36,7 , woensdag 36,8 en vanmorgen was mijn temp 36,7.

Hoelang moet de temp verhoogd zijn ??? Is 02 - 0,3 verhoging niet te weinig voor een event zwangerschap???

Mijn ha zegt namelijk dat de temp minstens 37,0 moet zijn na een eisprong

Mijn baarmoederslijmvlies was ook veel dikker vergeleken met de afgelopen maanden , 10 mm voorheen 8.



IK hoop dat jullie me verder kunnen helpen.



Groetjes,

Linda

mijn temp ligt zelfs lager voor mijn eisprong, tegen 35.9 en 36.3.

Toen ik zwanger bleek te zijn was mijn hoogste temp 36.7. en bij de 2e zwangerschap weet ik niet toen tempte ik niet.

Maar beide keren ging het mis.



Hopelijk krijg je je vraag beantwoord en wat meer inzicht wat wel of de niet goed is ,



groetjes bianca

Hoi Linda



Wat een rare opmerking van jouw ha.

Overal op internet en in veel boeken staat dat je temp na de eisprong ongeveer 0.2 - 0.5 graden stijgt.

Er is geen standaard voor en zeker als jouw basale temp (voor de eisprong) laag is, zal ie zeker niet boven de 37,0 uitkomen.



Ik had altijd 36,8 en na eisprong 37,2



Liefs Nicje :-*

Hoi Linda,



Een temp.stijging van 0.2-0.3 graad is genoeg, maar de temp. moet wel hoog blijven. Pas na 3 hoge dagen mag je officieel spreken van een eisprong. Gyns zien graag een flinke temp. stijging en een hogere temp. omdat dat “een goede eisprong” betekent. Maar eigenlijk kun je dat alleen aan het progesteron gehalte zien, vandaar dat ze vaak een dag of 5 na de eisprong een bloedtest doen. Bij jou ook? Nu maar hopen dat de temp. hoog blijft… in het algemeen zeggen ze dat je kunt gaan testen als hij 16 dagen hoog blijft, maar dat is vaak wel erg veel gevraagd… bij mij was het al positief als hij 11 dagen hoog bleef (ligt aan de lengte van je luteale fase: tussen eisprong en ongi).



Als je op Clomid niet goed reageert zou je kunnen vragen of andere medicijnen niet beter voor je zijn. Je kunt bv. Puregon gebruiken of nog een ander medicijn. Dat is wel met een prikpen dus geen tabletten, maar voor sommigen werkt dat gewoon beter dan Clomid.



Heel veel succes en ik ga voor je duimen dat deze eisprong gewoon “raak” was! Je kent overigens het topic “meiden met een lange cyclus” bij zwanger worden? Daar zitten meer meiden die Clomid gebruiken.



Liefs,

Maja

Hallo dames,



bedankt voor jullie antwoorden. :smiley:

Ik heb nu tenminste weer een beetje hoop.

De Clomid laat mijn eitjes wel groeien , de 2e keer zaten er zelfs 3 maar ze springen niet.

Er was trouwens een eitje vanuit zichzelf gaan groeien en ik heb dus alleen een pregnylspuit gehad.

Ik had het eigenlijk niet verwacht omdat de gyn je geen Clomid mag voorschrijven als je cysten hebt. Hij zei dat dat is omdat de cysten anders groter worden maar dat hij wel pregnyl mag voorschrijven.

Mijn temp is nu al 5 dagen verhoogd dus ik neem aan dat ik een eisprong heb gehad.

Mijn basale temp schommelt tussen de 36,0 en 36,5 …

De gyn zegt dat het geen zin heeft om mijn progesteron te meten omdat je in principe de pregnyl meet.

Nu wordt het dus afwachten geblazen :wall: