Temperatuur vraag (spoed)

Hey meiden,

Iemand misschien hier ervaring mee…of tips??

Jart heeft de hele middag geslapen.

Om 13 uur in bed, om 14 uur wakker.

Hij had flonk gepoept en ik heb hem daarna maar weer in bed gelegd.

Toch is hij weer in slaap gevallen.

Om 16uur werd hij weer wakker, honger!

Om 16.30 lag hij er weer in, hij huilde en ontroostbaar dus ik dacht laten we het maar proberen dan.

Nu net om 18.45 dat we naar boven gingen om Tijs te douchen werd hij wakker.

MAAR…al klappertandend, dus getepmt en hij had 36.8.

Op zich niet laag maar het klapper tanden staat me niet zo aan.

Is dit niet een teken dat ze hoge koorts gaan krijgen ofzo?

Hij is wel goed te spreken, voor dit tijdstip van de dag.

Hij heeft ook net redelijk goed zijn groente gegeten.

Straks nog even in bad en maar weer tempen?

Kus Moon

Moon wat voor een temp heeft hij normaal dan?

De uiterste onder grens van minimale temp is toch wel 36.5 vindt ik…

ik google ff voor je

De temperatuur van het lichaam wordt geregeld door een onderdeeltje van de hersenen, de hypothalamus. Dit hersenaanhangseltje is een soort thermostaat.

Wanneer de temperatuur te hoog is, zorgt de hypothalamus voor het opengaan van de bloedvaten in de huid zodat meer warmte naar buiten kan, en voor het activeren van de zweetklieren. Wanneer de temperatuur te laag is, gaan de huidbloedvaten dicht zodat het bloed en dus de temperatuur meer “binnen” blijft, en kan door spieractiviteit (rillen, klappertanden)

warmte gemaakt worden.

De lichaamstemperatuur schommelt wat over de dag. 's Morgens is hij lager, 's avonds wat hoger. Omgevingswarmte, kleding, lichamelijke activiteit (een krijsende baby) zijn allemaal van invloed op de temperatuur.

Dit is het enige wat ik kon vinden..

Ik heb begrepen tussen 36.5 en 37.5 is “normaal”.

Dat ie klappertand is misschien omdat ie t wel koud heeeft, maar vind de temp niet heel vreemd eigenlijk. Vanmorgen had Emma ook 36.8. Zij had gisteravond 38.2. Pas boven 38 en onder 36,5 zou ik me zorgen maken hoor!

Is ie al wat opgeknapt?

Liefs Wien

Hoi,

Voor het badderen was zijn temp 37.9 dus er is wel degelijk iets aan het broeien.

Zijn “normale” temp is 36.9/ 37.0

Marco heeft (hij zit naast me mee te lezen :naughty: ) hem na het badderen een zetpilletje geven.

Hij moet straks nog een fles en dan maar weer even tempen.

Kus Moon

Misschien tandjes?

En idd zetpilletje, en lekker in bed!

Dikke knuffel voor jullie lieverd! :hug:

Tanden zou heel goed kunnen.

Onder heeft hij ze al, dus nu dan boven.

Voor 2 weken terug zijn de jongens allebei al flink verkouden geweest.

:-* Moon

Amy kan ook wel eens klappertanden. Vaal gebeurd het als ze na een hele diepe slaap ineens wakker wordt. Dus meer van vermoeidheid eigenlijk. Het gebeurd niet veel, maar de eerste keer schrok ik me rot.

Nu jij dit zo zegt, komt het ook wel overeen met wat er die avond aan de hand was.

Hij werd idd net pas wakker toen ik bij hem kwam.

Ik dacht echt dat hij heel ziek was ofzo.

Gelukkig viel het allemaal mee.

Kus Moon

Dat dacht ik toen dus ook! Had haar in allerlei dekens gewikkeld om haar warm te krijgen, maar het klappertanden hield pas op toen ze een beetje goed wakker werd. Nu valt het me op dat het dus vaker gebeurd als ik haar uit een diepe slaap wakker maak.

Gelukkig hoeft dat zelden, meestal wordt ze zelf wel wakker.

Dat hoef ik bij Jart dus ook nooit, en daarom maakte het dat alles het allemaal zo vreemd.

Ik ben wat dat, door de rotstart met hem toch meer bezorgd dan ik op de een of andere manier met Tijs ben.

Toen Jart 6 dagen oud was lag hij in het ziekenhuis met een staphylococ baterie.

En ondanks dat hij heel erg ziek was, gaf hij helemaal niet die indruk.

Vandaar mijn voorzichtigheid.

Kus Moon