Ik ben deze cyclus begonnen met temperatuur meten, om het een en ander duidelijk te krijgen over mijn cyclus.
Nu lees ik overal dat je moeten meten als je nog in bed ligt.
Maar ik heb tot nu toe steeds gemeten als ik op stond, dus opstaan, naar de badkamer lopen en meten.
Maakt die ene minuut dat je uit bed bent al uit voor je temperatuur?
En maakt het nog uit wat dan het tijdstip is, zoals in het weekend sta ik natuurlijk niet om half 7 op, of moet je echt elke dag stipt dezelfde tijd meten?
Wie heeft er ervaring met temperatuur meten en kan mij er meer over vertellen?
Alvast bedankt
Je moet meten voordat je opstaat. Want zodra je in beweging bent, stijgt je temperatuur. Dus dan is het niet meer betrouwbaar. En je moet elke dag op hetzelfde tijdstip testen, dus ook in het weekend. Want als je later test, kun je ook weer verschillen krijgen. Dus dat komt allemaal heel precies.
@Jippie wrote:
Je moet meten voordat je opstaat. Want zodra je in beweging bent, stijgt je temperatuur. Dus dan is het niet meer betrouwbaar. En je moet elke dag op hetzelfde tijdstip testen, dus ook in het weekend. Want als je later test, kun je ook weer verschillen krijgen. Dus dat komt allemaal heel precies.
idd het komt heel presies, zelfs zo dat mijn gyn direct zei dat het niet nodig was om te doen. Het is niet betrouwbaar genoeg.
Ik heb het ook gedaan. Ik vond het wel heel nuttig. Ik snap nu nog meer van mijn cyclus.
Het gaat trouwens om de combinatie temperatuur en afscheiding.
Je moet inderdaad wel direct in bed je temp op nemen. Op de zelfde tijd is iets minder belangrijk, maar wel proberen rond de zelfde tijd.
Ik heb een goede site gevonden. Die bp ik je wel ffies. Is wel engels.
Ik heb ook nooit hoeven temperaturen. Deze methode is zo onbetrouwbaar. Als je een keer later of vroeger naar bed gaat, je slecht slaapt, of als je alcohol drinkt of medicatie gebruikt, dan is de uitslag al niet meer betrouwbaar.