temperatuur eisprong

Vraagje:

als je eisprong naderd dan gaat je temperatuur omhoog, maar wanneer die dan stijgt hoe lang duurt het dan voordat je eisprong is?

:think:

Voor je eisprong daalt je temperatuur juist…Daarna schiet ie weer omhoog…Hij blijft hoog tot je ongesteld wordt…dan daalt ie weer…of hij blijft hoog als je zwanger bent…

Je temperatuur stijgt inderdaad pas als je eisprong geweest is. Als je elke dag op precies hetzelfde tijdstip temperatuurt, voordat je opgestaan bent, dan zou je na verloop van tijd een temperatuurstijging in de lijst moeten kunnen waarnemen. Volgens mij is je eisprong dan de dag voor de temp.stijging (van 0,5 graden of meer) geweest. Als je een paar cycli trouw je temperatuur opneemt en je hebt een regelmatige cyclus, dan kun je ongeveer zien op welke dag je eisprong normaal valt. Op die manier kun je er misschien een beetje rekening mee houden voor de volgende cycli. Maar ik moet erbij zeggen dat temperaturen niet al te betrouwbaar is. Misschien zou je beter ovulatietesten kunnen doen, maar dit is vrij prijzig en vergt weer redelijk veel moeite.

Succes!

Groetjes,

Jippie

bedankt voor jullie antwoorden.

Ik had het dus verkeerd gelezen :oops: maar ik ben weer wat wijzer geworden van de antwoorden :smiley: