zijn er nog meer meiden die ook tempen
ik ben eigenlijk op zoek naar een ned. progamma om alles op intevullen
ik zag wel een engelse maar vroeg me af of iemand ook een ned site wist??
Ik temp al tijden, maar vul ze op Fertility Friend in… Dat is Engelstalig, maar als je de symbolen en zo begrijpt is het een fijn programma met veel mogelijkheden. Een Nederlandstalig programma weet ik zelf niet. Wellicht iemand anders?
Simba, ik ga even voor je kijken en als ik het gevonden heb, stuur ik je een PB!!
Ik heb de site nl. een paar weken geleden van iemand gekregen!
Even een vraagje, ik gebruik Menstruatiekalender.net en Fertility Friend al 2 maanden.
Ik begrijp alleen de symbolen in FF niet.
Je hebt zeg maar een gesloten bolletje en een open bolletje.
Iemand enig idee wat dat betekent?
Ik neem aan dat je de bolletjes bedoelt die in je grafiek bij je temp staan?
Een dicht (blauw) bolletje betekent over het algemeen dat de temp is gemeten onder normale omstandigheden, dus op jouw vaste tijdstip.
Het open bolletje betekent bijv. dat het tijdstip van opmeten van je temperatuur afwijkt van wat voor jou normaal is. Of dat je hebt ingevuld dat je slecht hebt geslapen want dat kan ook een afwijkende temperatuur geven. In elk was er volgens FF een omstandigheid waardoor je temperatuur kan afwijken en dan staat er een "open (wit) bolletje. FF houdt daar namelijk rekening mee.
Ik ben niet zo goed in uitleggen dus ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Succes ermee! En als je nog vragen hebt… dan weet je me te vinden.
Lees net even jullie topic en er komt een vraag in me op.
Heeft temperaturen eigenlijk zin als je in de ploegendienst zit? In de nachtdienst kan ik bijvoorbeeld slapen, maar kan er wel uitgeroepen worden. Nu lees ik net dat als je slecht hebt geslapen hebt je temp ook al kan wisselen.
Lieke, dank je! Zou kunnen ja. Heb vakantie en dus temp ik niet iedere dag op dezelfde tijd.
Kantjeboord, het is met ploegendienst wel lastig om een betrouwbare tempcurve te krijgen. Als je slecht slaapt wijkt je temp idd al af, net als een avondje doorzakken etc.
Lieke dank je wel voor je antwoord. Het is voor mij dus niet bruikbaar zie ik al.
Het kan wel met ploegendienst, je neemt dan je temp. als je een lange ruk geslapen hebt overdag.
Het is niet helemaal nauwkeurig maar je kan dan wel je cyclus patroon herkennen en dus je eisprong zien en daar gaat het om.
Bij mij gaat het in ieder geval wel.
Gewoon proberen als je het wilt.
Ik temperatuur ook al een tijdje en vul hetgewoon in exel in. En maak hierbij een grafiek. (dat heb ik dan ingesteld en doet het programma vanzelf)