Temperamentvolle Peuter

Was het eerlijk gezegd ook. Helemaal omdat Sam sinds hij in zijn peuterbed slaapt ipv middagdutjes aan verbouwingen doet :?

Oh wat een drama! Om die reden durf ik ook nog geen grote bedden aan… Ryan was er laatst uitgeklommen en hadden we de spijlen er maar uitgehaald. Maar dat werd een drama! Dus spijlen er weer in en godzijdank is hij er niet meer uitgegaan. Wel is hij zo aan het springen in het bed, dat het bedje de halve kamer doorschuift :roll:

Wij hebben het idd ook zo lang mogelijk uitgesteld. Ook al kon Sam al een tijd uit zijn ledikant klimmen dat deed is 's nachts gelukkig nooit.

En heel herkenbaar, ipv springen doet Sam bonken met tot gevolg soms 's morgens het ledikant aan de andere kant van de kamer.

Maar omdat we over een paar weken op vakantie gaan en hij daar in een gewoon bed MOET slapen de overstap toch maar gemaakt. Vorig jaar wist ie nameljk met campingbedje en al zichzelf door het huisje te verplaatsen :roll: ( ook 's nachts!!)Toen was ie dus net anderhalf… vandaar dat dat campingbedje nu op marktplaats kan :mrgreen:

Het bonken is overigens ( zoekt hout) de laatse tijd een stuk minder. Ik geef Sam voor het slapen gaan 1 kindival tabletje. Of dat de truuk doet weet ik natuurlijk niet, maar zolang het werkt werkt het.

Becca, ik lees mee. Misschien heb ik ook wat aan de tips die hier gegeven worden.

Ik heb een temperamentvolle dreumes die behoorlijk kan gillen, zich achterover kan laten vallen etc. als hij zijn zin niet krijgt. Ik vind het heel moeilijk als dat gebeurt in de winkel of als ik op visite ben.

Met andere kinderen spelen vindt hij heel moeilijk, hij uit zich al snel in gillen, boos doen als hij / zij met speeltjes willen spelen die hij ook wil hebben.

Lars is ook zeeeeeeeeeeer druk / actief. Moet ook enorm zijn energie kwijt. Geeft elke dag aan dat hij naar buiten wil en er lijkt geen eind te komen aan zijn energie-level. Slaap heeft hij weinig nodig, pfoe… heel vermoeiend op zijn tijd.