Hoi,
Ik ben nog een beetje een leek op dit gebied…
Ik heb bijna 2 weken geleden mijn eerste inseminatie gehad (van een donor… ben nl alleenstaand maar wil wel graag mama worden). Ik heb de hele cyclus getempt. Op dag 12 had ik een positieve ovu-test, en vanaf dag 13 was mijn temp 0,3 hoger (van stabiel 36.7 naar 37.0). Op dag 11 is er geïnsemineerd, dus timing is volgens mij prima.
En nu dan mijn eigenlijk vraag: 5 dagen lang na de eisprong was het dus 37.0, en vanaf 6 dagen na de eisprong is de temp weer met 0.3 gestegen naa3 37.3. Nu blijft 'ie tussen de 37.2 en 37.3 hangen. Kan dat duiden op een innesteling??
Ja, ik weet het, moet gewoon geduld hebben, maar ik ben zooo benieuwd :wall:
Mijn NOD is pas op maandag 12 maart (ik heb dus een redelijk vroege eispring). Dus misschien zijn hoer mensen die hier meer ervaring mee hebben. 8)
Alvast bedankt!
Geen idee, ik heb nog nooit ergens gelezen dat er bij de innesteling nog een sprongetje zou kunnen zijn.
Ik weet niet of je al vaker je temp hebt bijgehouden? Bij mij had ik ook na mijn eisprong verschillend getemperatuurd, maar wel hoger dan voor de eisprong. Ik kan mij herinneren dat ik er ook een dalletje in had zitten waarbij ik dacht of ik toen al ongi zou worden. Ik heb hem ergens hier wel staan (mijn tempcurve) ik zal hem ff opzoeken voor je.
gevonden:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Of een extra piekje in je temp ergens op duidt weet ik niet… ik weet wel dat een dalletje rond de 7-10e dag na de eisprong (zoals bij Evelien) kan duiden op een innesteling. Maar ook als je dit dalletje hebt wil dat nog niet zeggen dat je zwanger bent. Het kan natuurlijk wel…
jeetje als ik het zo hoor vind ik het tempen best lastig…ben blij dat ik voor ovulatie testen heb gekozen… dan maar iets duurder…
tis denk ik gewoon een kwestie van wennen hoor…
normaal is het zo dat rond de eisprong je temp 0.3 tot 0.5 graden stijgd als je zwanger bent blijft je temp hoog tot na de bevalling en ben je niet zwanger zou je temp weer moeten gaan dalen naar het normale. maar jah dat is de theorie praktijk kan altijd afwijken dus ik blijf duimen voor je!!!
groetjes lydia
Ik had bij mijn eerste zwangerschap idd ook een extra stijging… ik zal mijn tabel even opzoeken…
Bedankt voor jullie antwoorden!
Er zit dus niets anders op dan nog even afwachten… wat ik natuurlijk vantoveren eigenlijk al wist :doh:
In elk geval wel iemand die het in elk geval ook had… dat geeft een klein beetje hoop.
Dacht trouwens vanmiddag al ongesteld te worden… had echt zo’n ongi-gevoel en een beetje rozig slijm… maar nu niks meer. Zou ook bijna een week te vroeg te zijn, en dat komt bij mij eigenlijk nooit voor.
Oeh, het wordt toch wel spannend hoor, had me voorgenomen om er niet teveel aan te denken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :?
Hoi Drella, ik had wel een 2e temp.stijging toen ik zwanger was, ca. 3 dagen na mijn 1e stijging (eisprong). En ik heb van nog iemand gehoord dat die hetzelfde had en die is nu ook zwanger.
Ik wil je geen valse hoop geven, maar het klinkt wel erg goed hoor. Ik zal voor je duimen :thumbup: :thumbup:
Jammer maar helaas, die extra temp stijging had dus blijkbaar niets te betekenen, want ben toch gewoon ongesteld geworden.
Op naar de volgende ronde dan maar! In elk geval bedankt voor het meedenken.
Jammer, en veel succes deze ronde :thumbup:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
jammer meis… op naar de volgende ronde