Temp omhoog : bewijs eisprong?

Hey allemaal,

Ik moet van mijn gyn tempen en tijdens tempen zie ik (vanmorgen, dag 19) een jump in mijn temp. Vorige cyclus had ik ook een verhoogde temp-lijn, alleen ben ik toen pas begonnen met tempen toen die hoog was.

Nu is mijn vraag, is het een bewijs dat ik daadwerkelijk een eisprong heb? Of wordt de temp-verhoging door hormonen veroorzaakt en weet je nog niet zeker dat je een echte eisprong hebt?

Thanks voor het meedenken!

Dominique

In principe is een +0.2- 0.3 verhoging plotseling, wel een teken dat je eisprong is geweest.

Blijf wel doortempen, deze temp moet nu hoog blijven tot aan je menstruatie, en liever daarna ook, dat kan een teken zijn van zwangerschap :mrgreen:

Succes

Ja uiteraard blijf ik doortempen! (moet ook van de gyn), maar ik vroeg me af of het definitief bewijs is dat ik daadwerkelijk een eisprong heb!

Hij is nu van tussen de 36.1-36.45 naar 36.7 gegaan.

Volgens mij wel.

Ik tempte altijd icm ovulatietesten, dan had ik extra zekerheid. Maar ja, dat advies komt nu ook een beetje laat. :smiley:

mag ik je een tip geven? Probeer je temps op te schrijven met maar een cijfer achter de komma. Je zult er nu nog niet zo veel waarde aan hechten, het is duidelijk(mits je temp nu echt drie dagen aaneengesloten zo hoog blijft, en daarna ook nog, hij mag morgen bijvoorbeeld niet terug zakken) dat je je eisprong hebt gehad, Maar er komen wellicht maanden dat je het niet zo duidelijk ziet, en dan ga je op die tweede decimaal letten… dat heeft geen zin… Dus proberen meteen af te ronden naar een decimaal!!!

Verder ziet het er naar uit inderdaad dat je een eisprong hebt gehad op dag 17-18 , fantastisch!!

Hoi,

Vandaag is mijn 23e dag van mijn cyclus, en mijn temperatuur is nu het hoogst sinds ik 2 weken geleden ben begonnen met temperaturen.

Ik doe het oraal, mijn laagste temp was 2 weken geleden 34,7, daarna een paar dagen tussen 35 en 36, en sinds 1 week boven de 36.

20e dag had ik 36.4, 21e dag 36,6, 22e dag 36,7, en nu vanmorgen 37,0 precies.

Wat kan ik hier eventueel uit opmaken??? Heb ik mijn eisprong dan veel later gehad, omdat mijn temperatuur de laatste dagen omhoog gaat??

Ben pas 2 weken bezig met tempen, en heb nog niet veel zicht erop.

Heeft iemand een logische verklaring, we zijn al 16 maanden bezig om zwanger te worden. Maar steeds weer die duivels. Als ik in januari nog niet zwanger ben, mag ik opnieuw een afspraak maken bij de gyn.

We moesten nu een half jaar zelf nog eens proberen, want uit eerdere vruchtbaarheidsonderzoek is niets gekomen. Alles blijkt goed te zijn.

Kijkoperatie en HSG is nog niet gedaan.

Ik denk…ik ga toch maar eens met tempen beginnen, dan heb ik in elk geval in januari een overzicht voor de gyn.

Kan het ook zo zijn dat je temp hoger wordt als je zwanger bent, of tijdens een innesteling???

Moet je temp zakken als je ongesteld moet worden of het bent geworden??

Groetjes Wilma

Wilma,

Wat betreft tempen kun je het beste gaan naar het topic Tempen (zwanger worden)

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=27551

Wat betreft je vraag zie ik allereerst een behoorlijk verschil in de temperaturen die je hebt gemeten.

Oraal temperaturen lijkt mij ook niet betrouwbaar genoeg. Meest betrouwbaar is ook anaal.

Verder is het erg belangrijk om elke dag op dezelfde tijd te temperaturen. En dit te doen als je net wakker bent. Ook als je bv 2 uur voor het wakker worden naar het toilet bent geweest kan dit invloed hebben op je temp.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

lieve wlma… oraal tempen is niet bepaald betrouwbaar. Er komt toch altijd iets van lucht bij, waardoor de temp beinvloedt wordt. Je kunt echt het beste en betrouwbaarste rectaal tempen… Zo wordt je curve ook het duidelijkste…

Hoi, bedankt voor de tips. Ik zal rectaal gaan tempen, maar dan is de uitslag van deze 2 weken natuurlijk ook niet te vergelijken omdat dat oraal was.

Nog een vraag: Ik ben dus begonnen met 34,6 of zo, en het hoogste gemeten was 3 dagen geleden 37, en gisteren 35,6 en vandaag ook 35,6, wat betekent dit???

Temp.verlaging.

Ik heb over 5 dagen mijn NOD, zo ongeveer, kan het dat mijn temp daardoor omlaag gaat. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik weer gewoon ongi wordt??? snik…snik,

Kan je daar echt vanuit gaan als je temp zakt, dat je dan niet zwanger bent???

Ik voel me sinds deze week met vlagen licht misselijk, soms een beetje trillerig, borrelend gevoel in mijn buik, het gevoel alsof er iets beweegt, en boeren. Verder geen andere verschijnselen.

Maar ik heb dat al vaker gehad na mijn eisprong, als ik die heb tenminste.

Zou dat dan een mk zijn of houdt mijn lichaam mezelf zo voor de gek.

Want wat ik voel is echt, verbeeld ik me helemaal niet.

In febr. toen ik een heel vroege mk heb gehad, had ik wel ontzettend pijnlijke borsten, en een heel zwaar gevoel, dat heb ik na die tijd niet meer gehad.

Ik ben zo bang dat er meer aan de hand is, die onzekerheid en teleurstellingen keer op keer, maken me erg verdrietig, ook mijn partner Gerard snapt het niet.

Ik hoop dat jullie nog deze vragen kunnen beantwoorden.

Groetjes Wilma

Hoi allemaal,

Ik wilde jullie graag mijn temp. laten zien vanaf 15 november. Kunnen jullie hierin een eisprong herkennen??? Het wisselt heel erg.

6-11 was de 1e dag van mijn menstruatie. Ik ben pas op 15-11 gaan tempen. de 10e dag van mijn cyclus.

Hier de temperaturen tot vandaag:

15-11 (dag 10 ) : 34,0

16-11 ( dag 11 ): 35,3

17-11 ( dag 12 ): 35,0

18-11 ( dag 13) : 35,7

19-11 ( dag 14) : 35,4

20-11 ( dag 15) : 36,0

21-11 ( dag 16) : 36,3

22-11 ( dag 17) : 35,6

23-11 ( dag 1 : 36,1

24-11 ( dag 19) : 36,9

25-11 ( dag 20) : 36,2

26-11 ( dag 21) : 36,5

27-11 ( dag 22) : 36,4

28-11 ( dag 23) : 36,6

29-11 ( dag 24) : 37,0

30-11 ( dag 25) : 36,3

1-12 ( dag 26) : 35,9

2-12 ( dag 27) : 36,5

3-12 ( dag 2 : 36,3

4-12 ( dag 29) : 36,7

Mijn NOD verwacht ik tussen de 28e en 31e dag!!!

Ben nog niet ongi, mijn temp is wat hoger dan 3 dagen geleden. Heb soms wat last van mijn buik, opstoten, boeren, gapen, en sinds vanmorgen flink last van mijn borsten. Met BH gaat het wel weer.

Kunnen jullie hier een eisprong uit opmaken, of zien of ik zwanger kan zijn???

Ik vind het erg verwarrend en wisselend, maar hoop dat iemand van jullie wat meer kijk er op heeft of al langer tempt.

Groetjes Wilma