ja ik word er gek van.
maar na een moeilijke tijd met mijn oudste, heb ik iets gedaan wat mij en hem zo ontzettend gelukkig maakt dat het echt heel goed gaat.
ethan wil altijd teletubies kijken het is echt een obsessie en een drang.
wat ik hem niet kan afleren want het is een obsessie, maar wat wel het hele gezin beinvloed.
waar hij weer onrustig van word kortom het was hier niet zo gezellig.
maar sinds ethan nu een eigen tv heeft op zijn kamer met een dvd speler kan hij boven in zijn eigen kamertje kijken wanneer hij maar wilt.
als er onverwacht visite komt of hij wil zich afsluiten kan hij lekker naar boven en zijn eigen gangetje gaan zich afsluiten van de rest.
hij komt zo afentoe eens naar beneden en gaat dan ff spelen of hij komt bij me zitten en daarna gaat hij weer naar boven. er is rust in zijn leventje en in die van levi en voor ons als ouders.
voorheen ging hij om 17 a 18uur naar bed omdat hij niet meer te houden was en zo onrustig werd dat je hem wel in bed wilde leggen. nu gaat hij om 19uur naar bed en gaat lekker in bad en alles gaat zo relaxd, zelfs het eten gaat weer beter.
nooit gedacht dat mijn kinderen een eigen tv zouden krijgen maar ik weet zeker dat iedereen hier een uitzondering van had gemaakt!
je wil niet weten hoe vresselijk gelukkig ik hier mee ben!
ik kan er weer helemaal tegen, meer energie en niet alles draait meer om het ethan.
zo dat wou ik eigenlijk wel ff kwijt
al kan ik nog steeds geen teletubie meer zien ben ik wel blij voor hem.
Wat goed van je dat je deze oplossing hebt uitgevonden! Als je mannetje (en je hele gezin) hier nou rust bij vindt, dan is daar toch niets verkeerds aan?!
Echt fijn voor je!
iooh wat fijn dat je daar een oplossing voor hebt gevonden!! super!! :thumbup: :dance:
ik krijg nu wel tehoren of hij nu wel misschien genoeg lichaamsbeweging krijgt enzo (er zijn altijd wel mensen die het niet willen snappen in mijn omgeving …)
maar die krijgt hij genoeg in de 4dagen dat hij weg van huis is.
Als dit rust brengt in het gezin is het toch prima.
Niet luisteren naar wat andere denken en zeggen.
Gewoon je iegen gevoel volgen.
En als iedereen bij jou thuis er gelukkiger van wordt,nou dan zie ik het probleem niet.
Fijn voor jullie dat het goed gaat.
als het jullie gezin zo beinvloedt, dan is het alleen maar goed dat je iets hebt gevonden waar hij rustig van wordt. En het is toch alleen maar mooi dat hij zelf kan bepalen wanneer het hem ff teveel wordt en zich terug wil trekken?
voor sommigen is dat een kale prikkelvrije kamer
en voor anderen is dat een dvd van de teletubbies.
zo zie ik het.
de reacties uit je omgeving vind ik ongepast; doe het maar eens na, zou ik zeggen.
alleen maar fijn meis
:-*
Noah heeft ook een tv op zijn kamer. Zodat wij niet om 7uur op hoeven te staan. Hij mag dan tot 8uur tv kijken en dan staan we op.
En soms kan hij wat tv kijken voor bedtijd. Maar dan wel met een van ons erbij. Wij leggen hem om beurten op bed. Dus een lekker half uurtje knuffelen in bed.
Als het werkt voor jou, werkt het voor jou. Knulletje zal er heus wel uit groeien wanneer hij er klaar voor is.
Monique, denkt dat je genoeg kennis hebt van je kind, om tot deze keus te komen… en elke situatie is verschillend… dit is voor jullie de oplossing, hartstikke goed! :thumbup: geniet meis, van de rust… voor jullie beiden :thumbup:
@faizaa wrote:
Monique, denkt dat je genoeg kennis hebt van je kind, om tot deze keus te komen… en elke situatie is verschillend… dit is voor jullie de oplossing, hartstikke goed! :thumbup: geniet meis, van de rust… voor jullie beiden :thumbup:
moooi verwoord :thumbup: :thumbup:
@schoen wrote:
@faizaa wrote:Monique, denkt dat je genoeg kennis hebt van je kind, om tot deze keus te komen… en elke situatie is verschillend… dit is voor jullie de oplossing, hartstikke goed! :thumbup: geniet meis, van de rust… voor jullie beiden :thumbup:
moooi verwoord :thumbup: :thumbup:

meis wat fijn he dat je tot deze oplossing gekomen bent, dat geeft je eindelijk wat verdiende rust.
Hier komt de rust eind maart hopenlijk
dank jullie voor je lieve reactie.
fazia heel mooi verwoord want wat je schrijft is ook zeker zo.
ik kan nu zelfs even op KOK terwijl de kinderen zich vermaken
geen iritaties meer gewoon lekker rust.
ilse ik hoop zeker voor jou het zelfde en dat eind maart een nieuw begin is voor jullie :-* :hug:
ik vind het zo grappig om te lezen en snap nu ook helemaal waarom ethan het zwaar te pakken heeft met de teletubies.
geen moment meer van afvragen waarom alleen maar weer een bevesteging!
Teletubbies Speak Out For Children With Autism
:hug:
Altijd als eerste je mamagevoel volgen!
Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen meis…jij maakt de keuzes met de beste intenties…ik ben blij voor je dat deze keus zo goed werkt!
Voor jullie allemáál!! :thumbup:
:-*