Telefoon laten opnemen door je kind

Laten jullie de telefoon opnemen door jullie kind? Ik had een tijdje terug een meisje aan de telefoon die een paar weken scheelde met mijn oudste, die toen net 4 jaar was en ze nam heel netjes de telefoon op. Ze zei ook keurig: ‘een momentje’ toen ze naar boven naar haar vader met de telefoon liep.



Laten jullie ook de telefoon opnemen door je kind en vanaf welke leeftijd?



Ik vind het zelf bij ons niet zo’n goed idee, want de telefoon staat hoog omdat de jongste zoon er anders mee gaat spelen (er zit zo’n leuk oproepknopje op dat het station gaat piepen) en ik denk dat het enorme ruzie zal veroorzaken als ze allebei tegelijk willen opnemen.

jan neemt af en toe de telefoon aan.

wanneer ik of niet in de buurt ben, of als hij het mij vraagt.

hij zegt dat dan heel netjes; hallo met jan.

als het familie is, kletst ie er even mee.

anders krijg ik de telefoon.

Als Gerben de telefoon te pakken kreeg, eerder dan ik, moest hij zeggen: “met Gerben” en dat deed hij ook netjes. Nu hebben we weer een losse telefoon en dat zie ik voorlopig niet zitten. Als hij boven is, mag hij het wel.



Mijn vriendin laat haar dochtertje zeggen: Met Kelly, met wie spreek ik? :mrgreen: Errug lief! :mrgreen:

Echt niet. Dat kan hier in huis niet, er kunnen allemaal mensen “zakelijk” bellen.

Het is wel lastig want ze vindt het erg leuk, maar ze kan het gewoon nog niet netjes genoeg. Klinkt wel een beetje lullig, maar als ze wat ouder is dan vind ik het best.

Yoni mag niet uit zichzelf de telefoon oppakken. Het komt weleens voor dat ik het haar vraag, want ze kan het wel heel netjes. Als ik net Anyk aan het voeden ben bijvoorbeeld. Want als ze de telefoon brengt heeft het antwoordapparaat al opgenomen. Hoewel dat soms ook een goed oplossing is :wink:



Het is wel eens voorgekomen dat ze netjes ‘een momentje’ zei, en ijskoud de hoorn erop legde.

Emma doet het wel, met emma… als het een vriendinnetje is regelt ze haar zaakjes zo even en anders krijg ik ze, ze vraagt wel altijd even wie het is… laatst had ze een callcenter aan de telefoon net toen willemijn een pak melk door de keuken had geslingerd, dat vertelde ze aan die callcenter medewerker hahahaa die heeft uiteindelijk de hoorn neergelegd, die dacht in wat voor gekkenhuis ik nu zit??



Emma wordt een goeie secretaresse ofzo later, ze kan heel goed zeggen dat ik even niet aan de lijn kan komen hahaa… dat was tenminste de ervaring van een buurvrouw. Mag ik je moeder even, nee sorry zei emma dat kan nu echt even niet ze is even bezig met willemijn. Maar ik moet haar toch even hebben zegt de buuv… nee hoor zegt emma ze is echt nog even bezig! Uiteindelijk kreeg ik de buuv wel aan de lijn. Of ze vraagt even wie het is en dan vraagt ze door tot ze de naam duidelijk heeft, ( callcenter is dat heel leuk) en dan geeft ze de telefoon aan mij met de mededeling ( hoorbaar voor de beller) mijnheer pietersen ofzo en die wil je wat vragen stellen, is dat weer zo’n eeh call centre, of willen ze weer wat verkopen???

Wendy neemt de telefoon op sinds een aantal maanden als ik zie dat het een bekent nummer is.( ze is 3)



Dan zegt ze vak ,



jaaaa of hoiiiii



en heel soms met wendy er achter aan, maar ja dat moet ook wennen denk ik dan.

Maar vaak gaat het al heeel goed en ze vindt het leuk.



Soms belt ze ook zelf, naar een bekende , en dan zegt ze wel met wendy… en dan begint ze haar verhaal :mrgreen:

Ik ga dat bij Aniek niet stimuleren, heb er namelijk een enorme hekel aan… :oops: Bel ik iemand omdat ik die iemand spreken wil en krijg ik eerst 5 minuten zijn of haar kind aan de lijn… nou nee dank je…



Zo van… hm even vragen (in mijn idee dus een kort gesprek) of dit of dat wel kan… tring… hajjo… met (noem maar wat) doortje… wie ben jij? dus ik zeggen, tante Cella… oh… hoe is het jou? alles goed?



Nou dan haak ik dus al af he… zucht.



De telefoon is net als de afstandbediening voor volwassenen en mooi niet dat Aniek er hier aan mag komen… jaaa als ze een jaar of 6/7 is en idd kort maar krachtig op kan nemen en als doorgeef luik fungeren kan… maar kids van 2 die al opnemen… nee brrrr :eh:

haha grappig dat ieder er zo anders over denkt hoor, ik vindt het wel goed, ze leert er nota bene van en waarom mag dat pas op haar 6e als ze het nu al zo goed doet?

Idd ieder zijn eigen denk ik dan hoor. Ik vindt het knap en petje af voor iemand voor 3 die al zo goed duidelijk spreekt.



En als ik ook mijn zus belt en wendy neemt op bijv en dat praten, ik geniet intens van het verhaal , waar ik soms van snap wat ze zegt en soms helemaal geen hol van kan snappen , maar alleen de stem en dan dat ik aan haar kan horen dat ze geniet van het vertellen.



En de afstandsbediening? Euhm ja die kan zei ook gewoon gebruiken harder zachter en uit/aan, alleen ze gebruikt hem wel goed, geouwehoer de mee weet ze wat de conseqeuties zijn,meestal rtoept ze wel mag de tv iets harder en dan is ja/nee daar heeft ze naar te luisteren.



Haha en ow ja senseo zet ze ook , koffie meehelpen om de schepjes indoen, eten koken vindt ze ook geweldig, allemaal van die dingetjes, hihi





Ik denk dat met zulke dingen toch gewoon ook is de manier waarop er gebruik van wordt gemaakt .



Groetjes bianca.

@bianca68 wrote:





Het is wel eens voorgekomen dat ze netjes ‘een momentje’ zei, en ijskoud de hoorn erop legde.






Hier lig ik gewoon echt dubbel om! :lol:

Ik zie het echt al helemaal voor me! GE-WEL-DIG!

Gerben weet welk knopje hij mag indrukken om de dvd weer te sterten of de video… en hij vraagt het altijd :mrgreen:



Soms als ik beneden de telefoon heb en hij nog even boven is om wat te pakken, maar vooral als hij op bed ligt en hoort te slapen, dan hoor ik beneden aan de telefoon dat hij m boven heeft opgepakt en meeluistert :mrgreen:

Haha mijn dochter zet ook senseo. Heel handig doet ze dat. Ze weet wel dat ze de kopjes er niet zelf af mag halen.

dat senseo zetten ga ik haar ook eens leren!! das best handig… dan nog boterhammen smeren en ik zie een ontbijt voor mama klaarstaan :mrgreen:

@Judith1 wrote:

dat senseo zetten ga ik haar ook eens leren!! das best handig… dan nog boterhammen smeren en ik zie een ontbijt voor mama klaarstaan :mrgreen:
hmmm is dat effe een ideetje… :mrgreen: :mrgreen:



Maar lucas mag alleen de telefoon opnemen als ik er de tijd voor heb, en ik heb gezien dat het mijn ouders of de ouders van hubbie zijn… die vinden dat geweldig… Maar ja, als hij aan de foon is zet ik hem altijd op speakerphone, gewoon om te horen wat er gezegd wordt. hahaha…

Mijn dochter van vier neemt wel de telefoon op,kan er niet tegen lopen…ze zegt dan heel beleefd: hallo met romay…

Wel handig hoor zo’n grote meid in huis…

Onze twee oudste kinderen (9 en 6jaar) nemen de telefoon wel op en zeggen netjes hun voor en achternaam.

Dat hebben we ze geleerd.

Ik vind het wel handig hoor!

Ze kunnen ook een boodschp aannemen.

Onze kleinste van anderhalf kan nog niet bij de telefoon.

het senseo zetten kan ze nu!! handig joh!

:lol:

Ons zoontje van 3,5 neemt de telefoon ook wel is op. Hij vraag wie hij aan de telefoon heeft en zegt die naam dan tegen mij en geeft de telefoon gelijk erbij.



Hier heb ik niet zo heel veel problemen mee, maar als hij hele verhalen zou gaan ophangen dan zou ik het minder prettig vinden.



Liefs Gismolo