Tele2 problemen.

Sinds wij de overstap van ziggo naar tele2 hebben gemaakt ben ik niet tevreden.

We zijn juist bij ziggo weg gegaan vanwege problemen met aansluitingen die elke keer er uit vloog en ik weer week zonder alles zat.

Tele2 was de beste optie op het moment , dachten we, maar mijn intenet was niet constant, en mijn msn vloog er om de 10 min uit.

Hier hebben we tele2 uiteraard op aangesproken en na 5 maanden een vergoeding gehad.

Bleek intern te liggen, door een of andere modem update.

Nu zijn we zover een overstap te maken naar KPN omdat de problemen toch terug komen, en klap op de vuurpijl: Vrijdag heb ik een stroomstoring door het hele huis gehad, en sinds dien geeft mijn modem een rood lampje aan, heb ik wel internet, maar doet mijn huis telefoon HELEMAAL niets meer! geen kies toon, hij belt niet meer, als ik naar huis bel krijg ik dat het nummer wat ik bel niet in gebruik is.

Helaas beschik ik dus niet over mogelijkheden tot bellen naar tele2 omdat ik geen beltegoed heb (en het 10 ct p/m is).

En is mijn moeder nu aan het bellen… 8) maar het duurt gewoon echt eeuwen voor ze door hebben waar de fout ligt. (Waarschijnlijk staat het verkeerde telefoonnummer in de modem)

Het is meer mijn frustratie dan dat jullie hier wat aan hebben, maar word er beetje gek van!

heb je de modem/router al gereset?

wij hebben dit bij ziggo ook wel eens gehad en even resetten en alles werkt weer…

De modem is gereset dmv stroom eruit, reset achter op de modem met een pin, en … ja… door tele2 zelf ook nog een keer!

Router is overigens ook gereset.

Als ik google op: modem, telefoon stroomstoring, krijg je meerdere berichten.

Na dit te hebben gelezen, mijn moeder (laten) bellen, en ze hebben gecheckt of ons oude nummer (die van ziggo) toevallig ‘teruggeplaatst’, was…

Was dus niet het geval, ons huidige (en werkende) nummer staat er in. Waar we al bijna 1 jaar mee bellen.

Nu word het op een algemene telefoonstoring in de centrale,

gegooid. Terwijl daar juist NIETS over te vinden is. (Ook niet op de tele2 website)…

vreemd verhaal van tele 2, dat ze zelf niks van een storing weten.

ze gooien het dat meteen altijd op je eigen spullen dat daar de storing in zit.

maar vervelendste is, het overkomt jullie altijd he…

:hug:

net of je de telefoon nu dadelijk niet nodig hebt… zkh bellen enzo…

Ja mijn moeder heeft ook gezegd, dat het wel ‘makkelijk’ is het op een storing te gooien.

Ze kunnen het toch uitzoeken :wall: kreeg wel (lekkere timing) een mail over de overstap, of ik wel ZEKER WEET!! of ik bij tele2 weg wil… :silenced:

Zo maar ff telefoonkaart kopen denk ik!

Krijg je een mail terug:

Naar aanleiding van uw e-mail waarin u aangeeft dat u een storing ervaart, stuur ik u deze e-mail. Op dit moment is er een storing in uw regio. Tele2 werkt er hard aan om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Tele2 houdt u op de hoogte via de mededelingenpagina…

Ja, en daar staat niets! :wall:

Weer gebeld, ‘Reset u modem even mevr’.

‘Alweer?’…

‘Oh heeft u dit al gedaan?’…

:wall:

Nou, net dús ALLES losgetrokken in huis, computer uit, modem helemaal uit, router uit, en zo een half uur laten staan. Niks, PWR op rood. Zoals hij al dagen staat. (normaliter heb ik dan geen verbinding of is er een update gaande).

Weer modem uit. router uit… niks. Modem resetten (en de router dus ook maar weer) via internet. Niks.

Nog maar een keer, moet&zal bellen! want een storing ammehoela!

Er staat niets op hun forum, op hun website, over een regio storing.

Terwijl dit wel hoort, en hun zeggen dat de storing al over is.

na ruim 10x de reset, geef ik het op dan maar niet!

En me modem pwr lamp klapt groen uit, ik pak telefoon op: telefoon lampje schiet aan.

Geen gehoor! :wall: nog een keer reset met telefoon van de hoorn , even de kabels nog een keer in/uit… groen, groen! gehoor? ja… kiestoon: jaa!! gaat hij over zodra ik bel… en daar ging mijn mobiel!! 8)

Bel tele2 op: ja mevr, ik zie dat u veelvoudig gereset heeft.

Klopt! ik zie dat u huidige telefoonnummer op die manier weer goed u modem in is gekomen, u nummer stond namelijk …verkeerd!!

@Pitje27 wrote:

heb je de modem/router al gereset?

wij hebben dit bij ziggo ook wel eens gehad en even resetten en alles werkt weer…

Dacht ik ook meteen :thumbup: !

Al geprobeerd inmiddels?