aangezien hier vele mensen zitten met een betere pen dan mij, vraag ik om hulp.
ik heb al 10 jar een goede vriend. zie hem vrijwel nooit, maar ons contact is des te meer. vrijwel dagelijks spreken we elkaar wel even op msn/whats app.
nu wordt morgen een van zijn beste vrienden begraven. omgekomen bij een eenzijdig auto-ongeval.
nu heeft hij vannacht te horen gekregen dat zijn huisgenoot en vriend een ongeluk gehad heeft. hij is een oog kwijt, heeft zijn rug gebroken en wordt in coma gehouden. zijn toestand is kritiek.
en nu wilde ik hem een kaartje sturen, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik erop moet zetten. heb het idee dat woorden de lading niet zo goed dekken.
Iemand een idee??
stellen (vrijgezellige) mannen uberhaupt een kaartje eigenlijk wel op prijs of is dat meer iets vrouwelijks?
Hoi Ellen,
wow, wat een heftig nieuws.
ik heb geen tips rond de inhoud van het kaartje, maar ik zou zeker en vast één sturen.
Ik denk wél dat ook een man dat appreciëren kan.
vooral laten blijken dat je er bént voor hem, is m.i. het belangrlijkste.
liefs
Gerda
thanks voor je reactie gerda.
het kaartje heb ik ook al uitgezocht. ik denk hem goed genoeg te kennen om te weten dat hij dat best op prijs stelt.
maar die woorden he… hij is er vorige week ook voor mij geweest, terwijl hij het zelf zo moeilijk had, dus wil er een beetje moeite voor doen.
maar tja, mijn hoofd lijkt leeg…
Het is altijd fijn als er aan je gedacht wordt, dus ik denk dat ook mannen een kaartje wel op prijs zullen stellen.
Ik zou er zelf gewoon iets korts op zetten. Gewoon, dat je het erg voor hem vindt en dat je hem sterkte wenst en dat je in gedachte bij hem bent. Zo iets.
Mannen zijn misschien weer wat minder into lange teksten/gedichten.
Gewoon iets vanuit je hart.
Zo onverwacht,
oneerlijk
onmacht
ongeloof
groot verdriet
om groot verlies
Zo verwarrend de situatie
de vragen die ontstaan
hoe kan een dag ineens
zo anders lopen
als dat de gedachten gaan.
In gedachte ben ik bij je
Gecondoleerd met het verlies van een dierbare vriend
Heel veel sterkte met alles wat speelt nu , ziekte en gemis.
Liefs van,
Gewoon dat erop zeggen wat je zeggen wilt,
jij kent hem beter als wij.
Sterkte.
@ollie wrote:
Gewoon dat erop zeggen wat je zeggen wilt,
jij kent hem beter als wij.
Sterkte.
dat. + dat jouw woorden meer waard zijn dan iets wat van iemand anders’ hand komt.
Hoeft niet ingewikkeld.
En jemig wat heftig.
ik heb inderdaad ook maar gewoon mijn gevoel laten spreken.
en het zijn geen hoogstaande woorden, ze komen wel recht uit mijn hart dus vermoed dat het wel binnen komt.
toch bedankt voor het meedenken! :-*
ik kreeg net een berichtje dat mijn kaartje binnen kwam net op het moment dat hij de deur uit wilde gaan.
mijn woorden waren duidelijk binnen gekomen en hij vond het lief dat ik een kaartje gestuurd had.
dus bedankt dat jullie me even lieten weten dat een kaartje altijd op prijs gesteld wordt.