Weet iemand of het mogelijk is dat je weinig te hcg hormoon aanmaakt waardoor het bevruchte eitje niet verder ontwikkeld of dat je hierdoor een miskraam krijgt? Ik heb begrepen dat dit hormoon onder andere nodig is voor de deling van de cellen?
Ik heb twee maanden geleden een miskraam gehad. Toen ik zwanger bleek, duurde het lang voordat ik via de testen een goede uitslag kreeg, dat zou dan komen door een niet zo hoog hcg gehalte.
Later kreeg ik dus een miskraam.
Nu vraag ik me af of bij mij misschien het hcg hormoon niet voldoende wordt aangemaakt…
heeft iemand hier ervaring mee? :think:
Ik heb er wel ervaring mee…ik werd zwanger via IUI, was zwanger moest bloed laten prikken op hcg…deze was niet hoog genoeg en toen konden ze me dus al vertellen dat ik een MK zou krijgen…dit gebeurde dus ook met 9 weken.
Maar 2 poginen daarna weer zwanger, weer bloed geprikt hcg wel op niveau en nu een zoon hier rond hobbelen
De1e x waren mijn testen ook erg vaag, langzaam of onduidelijk…de 2e keer, toenn t wel goed ging, waren mijn testen meteen positief
DUs het heeft er wel iets mee te maken, maar of je een soort “ziekte” kan hebben waar je te weinig aan maakt altijd…dat weet ik niet
Wat ik me zou kunnen voorstellen, is dat je lichaam niet genoeg progesteron aanmaakt, waardoor je lichaam de zwangerschap niet in stand kan houden. Wat ik uit jouw verhaal begrijp, is dat je laat positief kon testen. Dit heeft niet altijd te maken met een zwangerschap die niet goed gaat. Het kan nl. zijn, dat je een late(re) innestelling hebt, waardoor je later positief kunt testen. Ik heb dat ook bij mijn oudste gehad… testte pas een dag of 4 na NOD positief, terwijl ik een hele regelmatige cyclus had. Ook deze zwangerschap, was mijn hCG bij (mijn termijn) 5w1d nog maar op het niveau van (normaal) 4 weken.
Als er niet genoeg hCG wordt aangemaakt, kan dit ook met het vruchtje te maken hebben, dat daar in de aanleg iets fout gaat en je dus een MK krijgt.
Volgens mij is het een beetje een onsamenhangend verhaal geworden :roll: , maar hoop dat je er wat aan hebt.
NB als je te weinig progesteron hebt en je lichaam de zwangerschap niet in stand kan houden, kan je eventueel van de gyn progesteron tabletten krijgen. Vraag hier maar eens naar… weet alleen niet in hoeverre en wanneer een gyn dat wil/gaat voorschrijven… ik kreeg het na meerder MK-en (achter elkaar… zonder tussenliggende cyclus :roll: )
De HCG-waarde heeft te maken met de ontwikkeling van het vruchtje. Het vruchtje produceert het HCG-hormoon, niet je “eigen lichaam”. Als de HCG-waarde te laag is, dan is het vruchtje niet goed doorgedeeld en/of het is niet goed ingenesteld, waardoor je een miskraam krijgt. Er is eigenlijk helemaal niks aan te doen dat zoiets gebeurt, het is pure pech. Je kunt het HCG niet aanvullen als je eenmaal zwanger bent, dat moet de natuur zelf regelen.
Hartstikke bedankt voor je reactie, ik heb echt wat aan al deze informatie! Heb je dit zelf ook meegemaakt?
Inmiddels ben ik net over tijd, maar gisteren wees een zwangerschapstest, negatief uit. Na de 1e miskraam heb ik me wat meer verdiept in alles en vroeg me af of dit hcg hormoon er dus mee te maken kon hebben dat het misgegaan is. Ook omdat ik nu dus nog negatief test, terwijl mijn signalen zeggen positief. na de 1e miskraam ben ik best onzeker geworden over het hele zwanger worden en je begrijpt dat ik nu ook weer flink zit te hopen dat het goed gaat...
Ik denk dat ik gewoon nog even een dag of twee afwacht en dan nog maar een testje doe. Gelukkig kan ik eventueel eerder terrecht voor een echo, door die vorige miskraam.
Nogmaals hartelijk dank! Ik ben heel erg blij voor je dat alle energie, waarschijnlijk ook tranen, en moeite je een mooie dochter heeft gebracht!
Als er niet genoeg hCG wordt aangemaakt, kan dit ook met het vruchtje te maken hebben, dat daar in de aanleg iets fout gaat en je dus een MK krijgt.
Volgens mij is het een beetje een onsamenhangend verhaal geworden :roll: , maar hoop dat je er wat aan hebt.
NB als je te weinig progesteron hebt en je lichaam de zwangerschap niet in stand kan houden, kan je eventueel van de gyn progesteron tabletten krijgen. Vraag hier maar eens naar.... weet alleen niet in hoeverre en wanneer een gyn dat wil/gaat voorschrijven.... ik kreeg het na meerder MK-en (achter elkaar... zonder tussenliggende cyclus :roll: )
Hartelijk dank voor je informatie. Geeft toch een goed gevoel dat meer mensen "laat"testen. Ik ben inmiddels precies over tijd en gisteren was een test negatief. Na de vorige miskraam, begrijp je dat ik hem toch wel zit te knijpen hoor, omdat het vorige keer ook moeilijk te testen was.
Ik denk dat ik nog een dag of twee wacht en dan alsnog een testje doe.
Hopen dat het deze keer goed gaat! En voor jou wordt het ook spannend, nog maar een paar dagen te gaan...
heel veel sterkte, blijdschap, kracht en goeds toegewenst!
Maar 2 poginen daarna weer zwanger, weer bloed geprikt hcg wel op niveau en nu een zoon hier rond hobbelen
De1e x waren mijn testen ook erg vaag, langzaam of onduidelijk..de 2e keer, toenn t wel goed ging, waren mijn testen meteen positief
DUs het heeft er wel iets mee te maken, maar of je een soort "ziekte" kan hebben waar je te weinig aan maakt altijd..dat weet ik niet
Heel erg bedankt voor je informatie! Uit alle berichten kan ik wel opmaken hoe het ongeveer in elkaar zit en dat er gelukkig meer mensen zijn die dit soort van meegemaakt hebben. Op dit moment ben ik net over tijd, maar de test gisteren was dus negatief. Na de vorige miskraam begin ik hem natuurlijk wel te knijpen hoor. Ik wacht het nog even een paar dagen af en test het dan nog een keer. Uit een ander berichtje las ik dus dat het vruchtje dit hcghormoon zelf maakt en je daar dus geen invloed op hebt. Duimen dus dat je vruchtje goed ontwikkelt, meer kan ik er niet aan doen...
Fijn dat je nu een zoon hebt en dat het helemaal goed gegaan is! nogmaals bedankt
Anna Ik heb drie keer een vroege miskraam gehad, er was wel iets gaande maar de HCG-waarde is te laag geweest. Daardoor werd het al vrij snel weer afgestoten. En ik heb in april een missed abortion gehad. Met 11 weken hadden we de 2e echo en toen bleek dat het kindje niet meer leefde. Met 8 weken was alles nog prima in orde. Dus dat was wel even een flinke dreun…
Balen dat je een negatieve test had. Hopelijk heb je over twee dagen een mooie duidelijke streep en mag dan wel alles goed gaan. Heel erg veel succes & ik ga voor je duimen! :thumbup: :thumbdown: