Tegenstrijdigheden..

@Mama_jeanet wrote:

@tan wrote:
Chocolademelk mag ineens ook niet meer??? Daar heb ik echt nooooit van gehoord. :think: Wat is de reden hiervan dan?

Ik weet wel dat van chocola je bloeddruk kan stijgen. Heeft dat hier ook mee te maken??
Ik denk dat het komt omdat er toch wat caffeine in zit. Dus dat je wel chocomel mag drinken maar dan net als met koffie, thee en cola niet meer dan 1 'a 2 glazen per dag.




Misschien verklaard dit mijn gestegen bloeddruk, de pakken zijn niet aan te slepen hier… :smiley:

zal me dus maar gaan beperken tot een glas per dag

(bloeddruk viel wel mee hoor :wink: )

Ik heb heerlijk zoute haring in mijn zwangerschap gegeten, niks mis mee, let inderdaad wel op of ie vers is. Verder heb ik me ook onthouden van brie en filet americain, koffie lustte ik niet meer en chocola, daar krijg je het zuur van, echt waar. Je kan nog beter yoghurt eten.



Verder heb ik een link van een website waar ook een gynaecoloog van het VU in Amsterdam antwoord geeft op vragen. Als je die wilt, pb me maar, die site heeft mij bij bepaalde vragen goed geholpen.

eigenlijk heb ik alles gegeten waar ik trek in had behalve rauwvlees.

verder had ik ook aan veel dingen geen behoefte zoals koffie of brie oid.

ik heb eigenlijk nooit moeilijk gedaan over eten tijdens de zwangerschap.

als ik iets eet of drink waar ik veel trek in heb geloof ik dat mijn lichaam daar om vraagt en het dan ook echt nodig heeft voor bepaalde vitamines en minaralen.



ik ken ook zat mensen die alles laten wat ook maar gezegd is wat je niet moet doen door 1 of andere site op internet of boekje.

helemaal hun keus hoor daar gaat het niet om, maar soms twijfelde ik wel eens of het echt zo slecht is dat ze zeggen.

Ik zou proberen mij niet zo druk te maken.

Ik heb mij tijdens de zwangerschap maar aan 3 dingen gehouden…



Niet roken

Niet drinken

Geen rauwe producten (en daarmee gewoon alle rauwe producten)



Verder heb ik gewoon pate (een keer per week), kaneel, vitamine A, etc etc gegeten.

Gewoon niet TE veel en het kan best behalve de 3 bovenstaande dingen…