Vandaag voor de 3e keer dit jaar weer een uur bij de huisarts gezeten vanwege een ingegroeide teennagel bij mijn grote teen (de kant aan de volgende teen :mrgreen: )…
Zo`n ingegroeide nagel waarbij het al onmeunig pijn doet, als je alleen al naar kijkt…Laat staan aanzit :roll: …
De Ha heeft er weer een flinke reep vd nagel afgesneden incl de boosdoener wat horizontaal de verkeerde kant op ging. Vervolgens de nagelriem ge-etst, een of ander goedje er rondom ingespoten,en nu (eindelijk) de verdoving eruit is, een mega zere teen(nagel) als resultaat…
…Ik heb nog 10x liever een bevalling dan een ingegroeide teennagel van het formaat wat ik altijd heb :shifty:
Advies wat de ha mij steeds mee geeft is, de nagels niet te kort af knippen en wat ronder knippen zodat de nageluiteinden geen scherpe puntjes krijgen en ingroeien zo min mogelijk kan gebeuren…
maar dat doe ik ook!!!
:think:
Hoe kan het dan dat het bij mij stééds gebeurd!? Ik snap er niks van!? Enige wat ik me kan bedenken, is dat wanneer ik mooie wat langer gelakte nagels heb, mijn grote teennagel wel eens inscheurd…Dit gebeurd dan op de meest onmogelijk momenten, waardoor het scherpe stukje er wel eens afscheur, maar dan nog knip ik het bij als ik thuis ben…
Wat doe ik verkeerd? Zou het helpen als ik 1x in de zoveel tijd naar een voetmanicure heen ga?
ik ben de ingegroeide teennagels zat :evil:
Hoe doen jullie dat? of hebben jullie oplossingen?
:lol: :lol:
Edit beheer: lijf en leden—>mama/papavraagjes
uh…ik wil niet zeuren, maar de huisarts heeft geen gelijk met het rond afknippen van je teennagels! Dit zorgt er juist voor dat je nagels sneller gaan ingroeien. Je moet zorgen dat je ze recht afknipt en eventueel de haakjes een btje bijvijlt als je daar last van hebt…
Daarnaast zou ik je aanraden om eens langs een goede pedicure te gaan. Zij kunnen je heel goed helpen/verhelpen van de probleem. En ook de juiste advies geven.
voetmanicure :lol: :lol: dat is een verkeerde benaming hoor 8) je moet naar een pedicure gaan! Echt waar ik raad het je aan!
(heb zelf 3 jaar geleden de opleiding pedicure gedaan, maar doe er “nog” niks mee :roll: maar ben wel officieel pedicure…heb mijn diploma )
Ik heb hetzelfde probleem (aan twee grote tenen (auw)).
Maar nu ga ik regelmatig naar de pedicure en heb ik er niet zo veel last meer van. De pedicure heeft een tijdlang iedere keer mijn nagels geknipt en bijgewerkt. Op die manier bleef de ingegroeide teennagel weg.
Succes ermee!
Ik bedoel ook pedicure :lol:
Maar goed, recht afknippen dus??..Ik ga het dan maar eens zo doen
ja niet "te"rond…tuurlijk mag je wel een btje bijknippen…maar het is beter om de zijkanten te vijlen…als je ze te rond knipt gaat het teveel in je vlees zitten, waardoor je met te strakke schoenen snel ingroeiing krijgt…en dat kan zeer vervelend zijn!
dus mijn advies; recht afknippen en de hoekjes/zijkanten bijvijlen…dit doen de pedicures dus met een frees…
En de pedicure krijgt ook een belletje van me binnenkort :mrgreen:
En als je denkt/voelt dat die weer gaat ingroeien kun je er ook een klein stukje watten onderdrukken onder dat stukje wat wil gaan ingroeien.
Helpt ook goed. Gebruiken we op het werk nog weleens op advies van de pedicure.
Erg vervelend lijkt me dat ingegroeide nagel :hug: :hug: :hug:
Klopt helemaal, alle adviezen die je hebt gekregen.
Niet te kort en niet te rond.
En een pedicure is een super ding om heen te gaan!!
Die houd alles bij en je zult er minder last van hebben!
Mocht je met de juiste adviezen en behandelwijze nog steeds in gegroeide teennagel krijgen, dan zou ik een verwijsbrief vragen. Een vriend van mij liep bij de pedicure om hetzelfde probleem en het bleef terug komen, nu heeft hij een verwijzing en wordt de gehele nagel verwijderd zodat het helemaal goed kan herstellen. :hug:
Mijn man heeft er ook heel erg veel last van; heeft zelfs een soort van beugeltjes op z’n nagel gehad om ze zo wat omhoog te liften :? . Het beste helpt nog om ze gewoon niet te kort af te knippen en ervoor te zorgen dat de hoekjes lang genoeg zijn.
:think: Ik weet nog wel een hele goede oplossing :mrgreen: , heeft mijn man ook gewoon gedaan! Op je teenslippers de trap oplopen, blijven haken met je slipper aan de tree, vervolgens wordt je voet naar beneden getrokken en blijft je nagel door de klap even aan de tree hangen zodat ie helemaal los zit en de huisarts het laatste restje eraf kan knippen. Doet even pijn maar daarna heb je geen last meer van je ingroeiende teennagel :sick: …
Ik bedenk me nu dat ik dit beter in een spoiler had kunnen zetten :shifty: …
Hoop dat je snel een oplossing vindt, want dit is echt heel pijnlijk :hug: !
Groetjes, Anne
Ik had er ook altijd heel veel last van, bij allebei mijn grote tenen.
Nu 1x per 6 weken naar de peidcure en het gaat helemaal goed!!!
Ik heb jaren terug het koperen gewicht van een klok op mijn grote teen gehad. De nagel is er toen helemaal af geweest en nadien heeft blijkbaar mijn nagelbed zo’n optater gehad dat ook hier die ene grote teen nagel steeds ingroeit.
Nou is mijn moeder pedicure en podologe, dus zij heeft me een tijdlang steeds gepedicuurt en op haar advies houd ik die ene nagel nu juist wat langer, net voorbij het punt waarop die steeds ingroeit.
En elke week loop ik die nagel even na… haal er een speciaal pennetje langs waarmee ik check of hij nog los is van voor.
Zodra dat moeilijk gaat, weet ik dat hij weer aan het ingroeien is en hup, ga ik weer aan de slag.
Kunst is vooral om het niet zover te laten komen he, ik bedoel… die nagel groeit niet in 1 dag zo’n eind in
manlief heeft er ook last van en gaat nu al maandenlang elke maand naar de pedicure en het helpt wel.
Hij heeft nu bijna een jaar een beugel op zn nagel en je ziet nu dat hij omhoog komt en goed groeit zoals het moet en hopelijk groeit hij nu niet weer in.
Het is altijd het proberen waard om daar heen te gaan.
sterkte met je teen :hug:
@kloos wrote:
uh…ik wil niet zeuren, maar de huisarts heeft geen gelijk met het rond afknippen van je teennagels! Dit zorgt er juist voor dat je nagels sneller gaan ingroeien. Je moet zorgen dat je ze recht afknipt en eventueel de haakjes een btje bijvijlt als je daar last van hebt…
Daarnaast zou ik je aanraden om eens langs een goede pedicure te gaan. Zij kunnen je heel goed helpen/verhelpen van de probleem. En ook de juiste advies geven.
voetmanicure :lol: :lol: dat is een verkeerde benaming hoor 8) je moet naar een pedicure gaan! Echt waar ik raad het je aan!
(heb zelf 3 jaar geleden de opleiding pedicure gedaan, maar doe er “nog” niks mee :roll: maar ben wel officieel pedicure…heb mijn diploma)
Kloos de huisarts zei ook NIET te kort afknippen

Ik knip ze wel altijd kort, ik loop met mijn tenen op en neer, dus als ze te lang zijn doet dat zeer.
een tip die ik nog in het rijtje mis, zorg voor niet knellende schoenen, koop ze liever een halve maat groter.
bij de “betere” schoenenzaak kunnen ze je prima helpen.
gr Louwina
Lowietjes, knellende schoenen heb ik niet…Het laatste jaar, zo`n beetje, loop ik alleen maar op birckenstocks en slippers (ivm zwangerschap en vroeg al veel vocht vasthouden)
maar iig bedankt voor de tip!
Ik heb er zelf ook wel last van, maar sinds ik om de 6 weken bij de pedicure kom en zij mij de nagels (ja ja…) rond knipt en watjes eronder frut, heb ik er geen last meer van!!
Ik heb het vroeger ook regelmatig gehad aan 1 voet. Regelmatig weken met soda, zodat het zacht wordt. Bij de huisarts (alles loshalen), pedicure en niets hielp.
Uiteindelijk in het ziekenhuis is de grote teen verdoofd, de nagel ingeknipt en de huid gelijk vastgebrand. Sindsdien nooit geen last meer gehad.
Ik ga naar de pedicure. Heel fijn! :thumbup:
Ik ben er dit jaar al 2 keer aan geholpen.
1 keer in het ziekenhuis en 1 keer de ha.
Nu is hij weer onstoken en aan het ingroeien, maar loop sinds een tijdje ook bij de pedicure en het lijkt beter te gaan.