teakhouten tafel vetvlekken verwijderen

Wie heeft hier ervaring mee? Had ergens op internet gelezen van groene zeep … werkt dat echt?? Wellicht hebben mensen het hier al geprobeerd??

wat wij nog wel eens doen met onze tafels is ze dan schuren en weer in de olie/beits zetten…zijn ze ook weer heel mooi…

toch aan de slag geweest met een sopje van groene zeep. En de tafel ziet er veel beter uit! Nog 1 keertje denk ik en alles is eruit (vlekken zaten er al erg lang op …)

@Zeemeermin wrote:

Ik doe het met Dasty (van de Wibra)!

Het werkt supergoed, maar je moet wel oppassen dat je niet steeds op dezelfde plek blijft poetsen, want dan krijgt je tafel wat kleurverschil. Ik neem bij vlekken de hele tafel mee en boen iets harder daar waar de vlek zit.

Let op, want Dasty is echt bocht. Bij mijn moeder thuis heeft de schoonmaakster er diverse dingen mee geruineerd. O.a. de keukenkastdeurtjes waar ze de bovenste laag vanaf heeft gepoetst. Ze heeft nu een Dasty-verbod.

Beter is groene zeep of Citronnellazeep, allebei op natuurlijke basis. Beetje gebruiken en het resutlaat is goed. Anders je tafel idd licht schuren weer in de olie zetten.

schuren, kan ook met zo’n brillo sponsje

Ik heb de tafels nu in de was gezet, want kinderen en onbewerkt teak gaan

niet echt samen 8)

@Kroes wrote:

niet echt samen 8)
]

nee dat gaat echt niet samen! Hier moet er altijd eerst zo’n plastic tafellaken overheen, tl zegt al diee en wijst naar het laken :mrgreen:

@Cariska wrote:

@Kroes wrote:

niet echt samen 8)
]

nee dat gaat echt niet samen! Hier moet er altijd eerst zo’n plastic tafellaken overheen, tl zegt al diee en wijst naar het laken :mrgreen:

Dat vindt ik juist heeel erg mooi :smiley: Wij hebben alle meubelen van onbewerkt teak (uitgez. bank)

Maar ik vindt juist die “gebruikssporen” er erg mooi in staan :slight_smile:

Ik behandel mijn teakmeubelen elke maand met Plege (spray)

Zo blijven ze mooi beschermd, geen zon verkleuring en komt er soort water afstotend laagje op (die je niet ziet) als je er dan snel bij bent kun je het zo opvegen zonder vlekken :thumbup:

Je kan ook een laagje Glitsa (verkrijgbaar in de bouwmarkt) eroverheen doen. heb je zowel glanzend als niet glanzend. dit voorkomt dat vuil en vlekken in het hout trekken :wink:

Het werkt supergoed, maar je moet wel oppassen dat je niet steeds op dezelfde plek blijft poetsen, want dan krijgt je tafel wat kleurverschil. Ik neem bij vlekken de hele tafel mee en boen iets harder daar waar de vlek zit.

@Maxime wrote:

@Zeemeermin wrote:

Let op, want Dasty is echt bocht. Bij mijn moeder thuis heeft de schoonmaakster er diverse dingen mee geruineerd. O.a. de keukenkastdeurtjes waar ze de bovenste laag vanaf heeft gepoetst. Ze heeft nu een Dasty-verbod.

Beter is groene zeep of Citronnellazeep, allebei op natuurlijke basis. Beetje gebruiken en het resutlaat is goed. Anders je tafel idd licht schuren weer in de olie zetten.

Oke, tot nu toe is het hier heel goed gegaan, maar ik ben me er bewust van dat Dasty behoorlijk sterk spul is.