te zwaar: wat eten jullie kindjes?

Vanacohtend zijn we met aafke naar het cb geweest. Ze is nu 14 maanden is 80 cm lang en weegt 10,8 kilo. Nu vraag ik me af: is dit normaal of gewoon te zwaar. Onze oudste woog nl pas zoveel bij ruim 2 jaar. Ik weet het dus gewoon niet. Wat geven jullie je kindjes te eten?



Ben benieuwd.

dat is niet is zwaar

brittany woog toen ze even oud als jou kind 10 kilp en 200 gram

IK mag toch even aannemen dat ze op het CB echt wel gezegd hebben dat het een prima gewicht en heel normaal was :think: Je oudste was echt een vedergewicht als zij pas bij ruim 2 jaar 10 kilo woog… wat een frummeltje :lol:



Betreffende je vraag over het eten, ja wat hij eet… tja, gewoon wat wij eten eigenlijk :mrgreen: (uiteraard geen cola, rose en bier :mrgreen: ) maar verder vrijwel hetzelfde. Gewoon eten :think:



Tja, daar heb je niets aan denk ik :oops: Maar als ik alles op moet gaan noemen hebben we heel de AH gehad denk ik :mrgreen:

is prima hoor!

hier precies hetzelfde qua lengte en gewicht,

en tygo is echt niet dik.

Gelukkig. Ik ben een beetje gerustgesteld. Het bureau zei hier niks over terwijl ik het wel heb gevraagd. Ben blij te horen dat ze niet de enige is die dus al meer dan 10 kilo is. Dan ga ik verder ook niks aanpassen ofzo. Vind het goed. zo.



En ja, Mirna is een veertje. Ze weegt nu 12,5 kilo. Echt licht dus.

ja idd mirtje is licht veertje

brittany weeg 13 kilo

Matthijs weegt nu 12 kilo en is 81 cm. Nu gaf het CB aan dat hij in verhouding tot zijn lengte ietsepietsie te zwaar was, dus dan denk ik dat jou meissie echt niet te zwaar is hoor…Prima gewicht toch :thumbup:



(matthijs woog met 6,5 maand al 10 kilo. :shock: )

Jelle is zwaarder… :wink:

Was ook al een flinke toen hij geboren was…



Dus ja, de CB heeft niet altijd gelijk…



Ik moet volgende week donderdag zelf weer, ben dan ook benieuwd hoe zwaar Jelle nu is en hoe lang !



Maar als ze wat ouder worden en veel bewegen, kunnen ze ook best wat afvallen :smiley:

@minniemouse wrote:

Matthijs weegt nu 12 kilo en is 81 cm. Nu gaf het CB aan dat hij in verhouding tot zijn lengte ietsepietsie te zwaar was, dus dan denk ik dat jou meissie echt niet te zwaar is hoor…Prima gewicht toch :thumbup:



(matthijs woog met 6,5 maand al 10 kilo. :shock: )




milan weegt 11,8 kilo en is 80 cm! was prima volgens het cb :lol: :smiley:

Hmmm Ryan woog op die leeftijd ook 10 kilo of zo en met twee en een half was hij bijna 15 kilo dus je oudste was een veertje hoor :-*

Merijn was de laatste keer (met 14 maanden) 82 cm en 11750 gram. En tegen mij zeiden ze dat hij prima in verhouding was.

@jet wrote:

Merijn was de laatste keer (met 14 maanden) 82 cm en 11750 gram. En tegen mij zeiden ze dat hij prima in verhouding was.




11 kilo en 750 gram bedoel je hopelijk? :mrgreen:

Ik heb mijn beide jongens altijd hetzelfde te eten gegeven (alleen kreeg de tweede wat langer borstvoeding) en krijgen ze nog, maar mijn jongste zoon van 3,5 weegt 21,5 kilo en die van 5,5 jaar weegt 17 kilo. Allebei een andere bouw en daardoor een ander gewicht.



Als het CB niets heeft gezegd en ze nog tussen de lijnen zit, is er toch niets aan het handje. Als ze echt te zwaar was, had je het echt wel gehoord, want overgewicht bij kinderen is tegenwoordig een hot item op het cb.

Maaike woog met het 11 maanden bezoek al 10,5 kilo.

Ze eet veel en lust bijna alles op dit moment.

Ik probeer er wel om te denken dat ik haar gezonde eetgewoontes aanleer; vind het lullig als je ineeens geen koekjes meer mag ofzo.

Ze krijgt dus niet elke dag koekjes en gewone yoghurt en heel erg verdunde diksap enz enz. Niet om streng te wezen ofzo maar ik vind dat gewoon normaal.

Als ik elke dag koekjes zou eten zou het ook niet goedkomen :lol: .

Cyril is nu 86 cm en 12,5 kilo.

Kwa lengte en gewicht zat het mooi op een lijn zei het CB tegen mij.

Ja hij is wel groot voor zijn leeftijd maar hij keek nu alleen maar naar lengte en gewicht.



Als het CB het te zwaar vond dan hadden ze het wel gezegt lijkt mij. Ik vind het een goed gewicht hoor.

Broes is nu 17 maanden en 88 cm groot, weegt 12 kg.

Erg groot en zijn gewicht is een beetje licht voor zijn lengte, mocht wat meer zijn eigenlijk.



Senne is 10 weken, 62 cm groot en weegt 7 kg… :shifty: :lol:

Ik heb het voor de grap eens nagekeken wanneer onze kleine 10 kilo woog… Hij woog 10 kilo toen hij 9 maanden was! Nu is hij afgelopen oktober 2 geworden en weegt hij 12 kilo. Dus zo zie je maar, de ene groeit de eerste maanden heel snel en de dan gaat het opeens veel minder hard.

Stein is 18 maanden en weegt nu 12.700 gram en is 85 cm. Helemaal goed zei mijn CB dus 10.nog wat moet echt niet te zwaar zijn

idd prima!



Peter is nu met bijna 14 maanden, 79 cm en 10,6 kilo en die ziet er prima uit.



Aniek heeft tot 19 maand aan toe rond de 10 kilo geschommeld, ze wilde er maar niet overheen, maar ineens kreeg ze meer eetlust en nu is ze dan 2 en weegt bij 86 cm 12 kilo en dat is heel gemiddeld :thumbup:

Mischa was met 7,5 maand 10 kilo (en 75 cm).

De laatste keer dat ik ben geweest met hem was hij 14 maanden en 12,8 kilo en 84 cm. Was helemaal prima in verhouding. Ben benieuwd hoe zwaar hij straks met 18 maanden is.



Mischa krijgt wel iedere dag een koekje, een tarwebiskwie. Vaak krijgt hij ook wel rozijntjes. Verder eet hij gewoon wat wij ook eten, dus ook wel eens zoet op brood. Hij drink roosvicee of water.