Te zwaar en toch (op een natuurlijke manier) zwanger?

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag zwnager worden. Dat zou ik echt heel leuk vinden. Mijn man en ik zijn vanaf oktober bezig.

Nu ben ik alleen heel bang dat ik misschien te zwaar ben om zwanger te worden, omdat je dat overal hoort. Bij programma’s op tv, in tijdschriften enzo hoor/ lees je telkens dat je (veel) minder vruchtbaar bent, als je te zwaar bent.

Ik ben nu op dieet, ik ben al 13 kilo in het afgelopen jaar afgevallen. En ben nu met Sonja Bakker begonnen om de kans te vergroten.

Wie heeft hetzelfde probleem als ik, en is toch op de natuurlijke manier zwanger geraakt. Op de een of andere manier maak ik me toch zorgen…

Ik hoop op wat (positieve) antwoorden, zodat ik me misschien minder zorgen hoef te maken.

Alvast bedankt!

Ik was zo’n 30 kilo te zwaar toen ik zwanger was van Roos dus het kan echt wel!

Ik ben ook veel te zwaar, ook zoiets als Marieke toen was.

Ik ben nu net zwanger. :mrgreen:

Ik was bij mijn eerste te zwaar, bij mijn tweede veel te zwaar en toch beide keren zwanger zonder problemen, bij de tweede zelfs in rond 1 dus het kan prima!

Hier ook een slordige 30 kilo overgewicht en zwanger in ronde 4.

Hier ook veel overgewicht en ook net zwanger…

Maar ik moet wel zeggen dat het niet in één ronde was hoor! En ik ben ervan overtuigd dat minder overgewicht gezonder is voor jezelf en je kindje! Ik had me net weer opgegeven voor een streng dieet en nu ben ik dus weer zwanger dus gaat dat dieet niet door…

Hoi hoi,

Ik ben drie weken geleden geholpen met een maagverkleining. Onnodig te zeggen dus dat ik ook veel overgewicht heb. Ik wil 40 kg afvallen !

Ik heb al veel overgewicht sinds mijn puberteit. Was als kind al dik, maar tijdens de puberteit werd het pas echt erg !

Heb vier kids !

Bij de drie dochters was ik respectievelijk 19, 21 en 25 jaar toen ik zwanger werd.

Dit werd ik bij alledrie de eerste maand na het stoppen van de pil !

Bij Michaël was ik al 38 j. Mijn leeftijd speelde dus ook een rol.

Toch werd ik ook bij hem na twee ronden bewust te klussen zwanger.

Dus: het kan bij sommige vrouwen misschien wel een rol spelen: overgewicht en zwanger raken. Bij mij alleszinds niet !

Veel succes !!!

liefs

Gerda

Ik ben me hele leven al te zwaar.

Voordat ik zwanger raakte van mn dochter,woog ik 20 kg te zwaar.

Nu ben ik in die jaren aan het jojo-en,woog na de bevalling weer hetzelfde als er voor,maar in die 6 jaar is er toch 10 kg bij gekomen :frowning:

Die krijg ik er moeilijk(er) vanaf helaas.(ben nu aan het sporten&dieeten)

Dus als ik nu zwanger raak,ben ik ook veel te zwaar.

En ik ken een vrouwtje die weegt over de 100kg,en is pas bevallen van nr 4!

Dus ik bedoel maar… :wink:

Ook hier een aantal kilotjes overgewicht, het zwanger worden heeft er niet langer door geduurd hoor, was binnen 4 maanden zwanger, helaas is die zwangerschap dan niet goed gegaan, maar dat had niets te maken met mijn overgewicht.

ook hier 30 kg te veel en heb een kleine van 7 maand, verwekt net na een mk tijdens het bloeden …

duuuuus

goh, dat is goed om te horen. Ik maak me al iets minder zorgen! Hopen maar dat het bij mij ook binnenkort raak is. Bedankt voor jullie reacties en verhalen.

Ik vraag me af of je als je overgewicht hebt, je dan minder aankomt tijdens je zwangerschap, omdat je natuurlijk al wat meer vet hebt. En, nog een vraag, wordt je kindje dan ook automatisch groter dan gemiddeld als het geboren wordt??

Sorry voor de rare vragen, maar ik zou het zelf namelijk niet weten…

Alvast bedankt! Groetjes!

@Maggy wrote:

Ik vraag me af of je als je overgewicht hebt, je dan minder aankomt tijdens je zwangerschap, omdat je natuurlijk al wat meer vet hebt. En, nog een vraag, wordt je kindje dan ook automatisch groter dan gemiddeld als het geboren wordt??

Ik ben 12kg aangekomen. Hieke woog 2740gr bij 36+5 en dan heb ik ook nog diabetes…

Ik heb ook overgewicht, en ben nu ook sinds kort zwanger… wel 3 lange jaren overgedaan…

Het is echter wel zo dat overgewicht een zwangerschap vermoeilijkt… Het is niet uitgesloten helemaal niet, maar het KAN zo zijn dat je daarom er wat langer over doet…

Ik heb ook heel veel overgewicht, sta nu op de wachtlijst voor een maagband dus dat zegt ook wel genoeg denk ik.

Ik ben na 2 rondes al zwanger geraakt en een probleemloze zwangerschap gehad. Ik had wel diabetes, maar dat zat er waarschijnlijk al voor ik zwanger werd en heb de laatste 2 weken insuline gespoten. Imke is geboren met 31 weken en 5 dagen geboren, maar er is nooit aangetoond dat dit door het overgewicht kwam

Daantjuh wat gaaf!!! Gefeliciteerd!!! :shock: :smiley: :dance:

Ik was/ben ook ‘veel’ te zwaar. Maar ben gewoon zwanger geworden na 9 maanden.

Ben wel tijdens mijn zwangerschap nog eens 30 kilo aangekomen. Maar ja, dik was ik toch al dus dat viel niemand echt op.

Ook heb ik geen last gehad van het extra gewicht. Was al gewend om heel wat gewicht mee te slepen elke dag. Kon gewoon mijn schoenen dichtmaken zonder dat ik last had van mijn dikke buik, hihi.

Kreeg zelfs de opmerking van de gynocoloog dat ik ‘lenig’ was!!!

Hier ook overgewicht en geen probleem gehad met zwanger worden. Wel een onregelmatige cyclus.

Wat aankomen betreft tijdens de zwangerschap heeft meer te maken wat je eet tijdens de zwangerschap. Als je gewoon gezond eet (3x per dag) en de ongezonde dingen laat staan, zul je niet zo snel aankomen. Beetje beweging erbij (niet fanatiek als je dat niet gewent bent, of anders gezegt grenzend verleggend of conditieopbouwend) helpt natuurlijk ook om het aankomen tegen te gaan.

Ikzelf ben weinig aangekomen (snoepverslaving, dus niet helemaal in kunnen houden :oops: ), maar ik ken ook mensen die zonder echt dieet tijdens de zwangerschap zijn afgevallen. (gezond eten zie ik namelijk niet als dieet)

Dit heeft echter niets te maken of je dik of dun bent.

Succes met zwanger worden en ondertussen dieeten :thumbup: Een gezond gewicht versterkt natuurlijk wel de kans op zwanger worden en is natuurlijk ook beter voor jezelf. Ga er in elk geval niet vanuit dat je tijdens de zwangerschap zal afvallen. Hormonen :roll: :mrgreen:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik kom nog even reageren op je tweede vraag. Had op pag 1 al gereageerd op je beginvraag.

Ik ben héél erg weinig bijgekomen én deed geen dieet of wat ook tijdens mijn zwangerschappen.

Bij de oudste kwam ik 4 kg bij, bij de tweede bleef ik gelijk; bij de derde (schrik niet ! :shock: ) viel ik 20 kg af !!! Ik had een toeter van een buik, maar was afgevallen voor de rest. Twee maanden na de bevalling waren alle 20 kg er opnieuw bij (mét dieet toen) :wall:

Bij Michaël kwam ik 4,5 kg bij.

Allemaal erg netjes. Hun geboortegewicht was (van oud naar jong: 3,450 kg - 3,350 kg - 3,270 kg en 2,970 kg (Michaël kwam wel 20 dagen te vroeg).

liefs

Gerda