Te weining??

Ik heb het gevoel dat ik de laatste dagen weinig heb

Ook drinkt ze erg onrustig (ze is wel verkouden)

Wat het rare is vorige week voedde ik 1 kant en had ze daar genoeg aan nu doe ik weer beide kanten

Ik heb het gevoel dat ik het weer een beetje op moet schroeven en heb dus net na 2 uur even gekolfd en ga straks dus weer live voeden om ong 15.00

Mijn vraag is als ik tussendoor kolf schroef ik de productie dan weer omhoog?

Waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ik bij de 2e ging verhuizen na ong 6mnd gevoed te hebben en ik in een keer van de een op de andere dag helemaal niks meer had heb geen last van stuwing helemaal niks gehad het was gewoon op…weg :cry:

Dat wil ik dus niet weer en wil er dus ook wel alles aan doen om zo lang mogelijk te voeden

Ik ben trouwens wel weer begonnen met sporten :think: zou het daar ook door kunnen komen?

Vandaag bij het cb was ze 6040 en de vorige keer was ze 5680 dus ong 400 gram gegroeid in 4 weken :think:

Ik zie dat je rond de 3 maanden zit, er zijn dan regeldagen.

Ik zou eerder je kindje vaker aanleggen dan kolven denk ik. Maar goed dat moet je kindje ook wel willen natuurlijk. Dat is ook een beetje wat je zelf prettig vindt.

Ook al komen er regeldagen aan, je kunt ook zelf een regelweekend inlassen. Dus een paar dagen om de 2 uur aanleggen. Dit zou je productie ook omhoog moeten pompen.

En 400 gram in 4 weken is toch netjes :thumbup:

Bij gingen ze ook weer regelen tussen de 3-4 maanden.

Als je er weer ff aan toe kunt geven is het ook weer zo weer voorbij.

Ik wil er wel aan toe geven maar ze wil dan niet drinken

Gisteravond wel toen ging ze klusteren en dat vind ik dan ook prima

Daarom ga ik dan maar kolven omdat ze niet wil drinken

Nu slaapt ze ook al vanaf 12.30 mar ze heeft vandaag dan ook de prikjes gehad

Oja en op het cb zeiden ze dat ze net genoeg gegroeid was terwijl ik net op de bv grafiek keek en daar was het meer dan genoeg en schijn bv kindjes allemaal minder hard te groeien vanaf de 3e maand

Hoi Miqui,

Kan zijn dat je nu even in de periode zit die ook wel de drie-maanden-dip wordt genoemd. Regelmatig aanleggen werkt het beste om je productie te verhogen. Mocht je kindje geen zin hebben dan voldoet kolven ook als je denkt dat nodig is.

Het klopt inderdaad dat kindjes die moedermelk krijgen zo rond 3 a 4 maanden iets achterblijven op de curve van het c.b. Dat komt omdat deze curve gebaseerd is op kinderen die flesvoeding krijgen. Moedermelk wordt echter veel efficiënter opgenomen. Jouw moedermelk is helemaal aangepast op de behoefte van jouw kindje. Het krijgt dus precies wat het nodig heeft en niet meer. En dat is dus terug te zien in het gewicht. Je kindje volgt mooi haar eigen lijn en niet de gemiddelde van het c.b.

Groetjes Fem

Hier ook last van de 3 mnd dip (gehad).

Een paar weken geleden voedde ik ook nog 1 kant.

Toen ik vorige week kolfde kwam er beduidend minder uit dan daarvoor. Ik kolfde eerst met gemak tussen de 150 en 170 cc (1borst). Tot ik dus vorige week aan 1 kant niet meer dan 50 eruit haalde. Ik heb Dean toen afgelopen maandag en dinsdag om de 2 a 3 uur aangelegd. 's woensdag weer om de 3 uur.

Donderdag moest ik weer werken en kolfde toen 110cc. in totaal. En vrijdags al weer bijna 150cc.

Dus ik zou zeggen. Probeer een dag rust in te lassen en haar vaak aan te leggen. En wil ze dat niet dan idd tussendoor kolven.

Wat ook schijnt te helpen is na een voeding nog na kolven.

Hopelijk is de productie weer snel op peil!

Succes!!!