te weinig resultaat met kolven op werk

Hier hetzelfde probleem.

Wieb die drinkt op het kdv met gemak 240 in de fles(Hij zit op 4 voedingen). En ik krijg met moeite 160 /170 gekolfd op het werk.

Ik heb de swing en de handkolf van Medela, mar met de swing gaat het wel stukken beter.

Bij de 1e had ik ook al snel minder productie toen ik ging werken, dus nu vantevoren een ruime voorraad( 25/30 voedingen) aangelegd. Een tijdje heb ik ook s’ochtends en s’avonds extra gekolfd zodat mijn voorraadje gevuld bleef, en nu ik dat een week of 2 niet meer doe slinkt het toch wel, dus ik ga toch maar weer wat extra kolven.

Nog even en dan krijgt hij bijvoeding en dan heeft hij ook niet meer zoveel nodig, dat scheelt alweer. Hij drinkt trouwens vanaf het begin af aan allebei de borsten leeg. Het was ook een flinkerd bij de geboorte(5100 gram) dus dat had ie echt wel nodig, en nu nog steeds(nu 8,5 kilo).

Ik geloof niet hij met 1 borst tevreden zou zijn.



In ieder geval succes ermee, voor alle kolvende moeders!!!

@engel1 wrote:

@marieke_dm wrote:
Hier heb ik wel een vraagje over eigenlijk…

Ik voed onze zoon ook altijd aan 2 kanten. Ik “moet” eigenlijk ook wel aan een voorraadje voor in de vriezer gaan beginnen (heb voor 2 voedingen in de vriezer, is niet zo veel… maar ik en kolven… :oops: Het lukt wel hoor, maar vind het gewoon niet leuk om te doen :? Dus ben gewoon érg blij dat ik pas eind augustus weer hoef te beginnen met werken!! :smiley: Maar dat even terzijde… ;))

Maar als ik nou 's morgens maar één borst aan ons ventje aanbied (om de ander dus leeg te kolven)… zou hij dan wel tevreden zijn? (omdat hij dus normaal 2 borsten drinkt) Of is dat een kwestie van gewenning?




Ik heb altijd maar 1 borst per keer aangeboden. Dat scheelt wisselen van kant en een gillend kind omdat ze nog niet klaar is :smiley: Gedoe dus voor mij! En ik heb zeker genoeg melk in 1 borst. Je loopt gewoon altijd ‘scheef’, omdat de ene borst voller is dan de ander. Maar goed, in de praktijk zie je dat niet en ik merk er ook niets van. Dus het kan; je lichaam past zich daarop aan.




Dat begrijp ik, dat je lichaam zich daar op aanpast.

Mijn schoonzusje voedt ook altijd maar één borst per keer.

Maar ik bedoelde het eigenlijk meer vanuit het kind. Ons ventje is vanaf het begin gewend om uti 2 borsten te drinken. En als ik nu “ineens” over zou stappen op één borst en de ander leeg zou kolven… dan lijkt mij toch dat ie gaat protesteren (in het begin), of niet?

Want dan heeft ie zijn toetje niet gehad zeg maar :mrgreen:



Maar goed, ik ben nog 2 maandjes lekker thuis (lang leve het -deels betaalde- ouderschapsverlof :D), dus ik geef tot 6 maanden gewoon lekker BV.

En dan ga ik de groente- en fruithap introduceren en vul dat overdag aan met KV.

's Morgens en 's avonds wil ik dan nog BV geven.

Ik hoop dat het zo gaat lukken :pray: