Mijn kleine meid is niet meer tevreden tijdens/ na het drinken.
Ik voel zelf geen druk meer. Ik ben bang dat ik te weinig melk voor dr heb.
Ik voed haar nu elke 2 uur en ze grijp vast en slobbert gulzig alles leeg om er daarna hard aan te trekken, en mijn meissie wurmt zocht in alle bochten en schreeuwt en huilt om meer te kunnen krijgen, ze wordt woest als er niet meer komt. Ik geef haar nu beide borsten om de twee uur, en 's nachts om de 3-4 uur,nu voor 2 dagen, maar ik heb nog niet het idee dat mijn productie erg omhoog gaat. Als ik kolf (geen graadmeter, maar wel zorgwekkend voor mij) komt er ongeveer 30 ml uit elke borst. maar dit doe ik bijna niet meer, omdat ik haar het liefst zo vaak mogelijk aanleg.
nu heb ik veel stress (schoonvader is ernstig ziek) en doen mijn tepels erg zeer ondertussen (madam spaart ze niet, ze zijn gewoon wit weggetrokken als ze loslaat)
In het begin had ik juist last van overproductie, nu is het net andersom, het lijkt wel alfsof mijn (.) (.) alleen maar aan of uit kunnen staan!
Ik heb toen de nood hoog was haar nu af en toe een flesje met 90 cc KV gegeven als ze bij mij niet genoeg had, alleen na de BV/ het aanleggen.
Iemand nog tips om mijn productie weer te verhogen?
volgens mij doe je het goed om elke 2 uur aan te leggen en ;s nachts dus ook.Waarschijnlijk merk je na een paar dagen het verschil, of misschien wordt je ongie :think:
kunnen regeldagen zijn, ze is 3 maand oud en rond die tijd komen er vaak regeldagen, moet je even doorheen, is heel vermoeiend he? :hug:
gewoon steeds aanlegggen en haar laten drinken, dan ben je er het snelst soor die dagen heen heb ik zelf gemerkt…
ik ben inderdaad ongi geworden, heeft dat er mee te maken dan?
het is inderdaad heel vermoeiend, vooral omdat het bij haar nooit 1 of 2 dagen is, maar meestal een week ofzo, en ik nog zo’n peuter heb rondelopen die in een behoorlijke NEEEE-fase zit.
mijn kraamzorg zei dat ik veel vezels en melkproducten moest eten. en zelf drink ik 2 koppen bvthee en een kop venkelthee. tot nu toe zijn ze aardig gevuld.
idd had ik ook begrepen dat rond de 3e maand een regelperiode kan zijn. mischien na de bv even extra kolven om de productie nog meer omhoog te gooien? en veel drinken, heb ik ook horen zeggen.
succes :-*
En ook vooral niet in de stress schieten, dat werkt enkel averechts.
Je doet het goed hoor om de 2 uur, en zolang ze nog honger houdt geef je d’r toch nog wat bij.
Je zult zien dat je over een week weer volop bv heb en dan komt ze vanzelf minder vaak.
Sterkte meid :hug:
maria: welke kruiden zitten in die BV thee?
ik drink nu thee van de tuinen met anijs, kummel en Dille, die helpt niet echt bij mij. Ik kan niet aan thee met Fenegriek komen, dat kennen ze hier in Noorwegen niet.
Wat wel redelijk helpt is het nieuwe goedje van puur mama van vsm, een vies drabje, maar lijkt wel in grotere hoeveelheden te werken. deze is helaas bijna op en ik heb geen nieuwe meer.
Gisteren heeft Sofie 9 keer gedronken, vannacht 1 pauze van 4 uur en vanaf 4 uur weer om de twee uur. het lijkt nu een klein beetje beter te worden, ik heb weer iets meer spanning, maar het is ook zo weer weg, helaas, nog maar even volhouden dus
lastig is dat het dagelijks leven ook gewoon door gaat, als ik nou gewoon drie dagen met Sofie op de slaapkamer kon bivakkeren en haar gewoon aanleg zodra ze haar ogen open doet… 8)
by the way: het voedingscentrum waarschuwt ook voor het teveel gebruiken van bepaalde kruiden zoals venkel, daar zouden schadelijke stoffen inzitten… ik geloof daar niet zo in eigenlijk, of je moet 10 koppen venkelthee per dag drinken en dat maanden achter elkaar ofzo…
Je hoeft helemaal niks extra’s te eten… geen speciale drankjes of sapjes, geen extra vezels of melk… dat zijn allemaal dingen die het geven van BV moeilijk doen lijken… eet gewoon zoals je voor de zwangerschap ook at… je boterhammetjes elke dag, lekker NORMAAL aan je anderhalf liter vocht komen, je fruit enz… Ik denk dat al die dingen als BV thee tussen de oren zit… Je kindje is nu 3 maanden, bij mij begonnen de borsten toen slap te worden en het leek net alsof ik geen melk meer had… Maar, je borsten beginnen zich nu een beetje aan te passen aan de vraag van je kindje… Zou wat zijn he, als we allll die tijd stuwing hadden :mrgreen: Je menstruatie is denk ik de grote veroorzaker, en je kan je productie opkrikken door vaker aan te leggen en ook belangrijk: vertrouwen op jezelf en je lichaam… :-*
ja, je hebt gelijk… ik hoef de stuwing ook niet per se terug hoor :lol: tjonge jonge, wat ik had ik een mammen in het begin!
nog vaker aanleggen dan 1 keer per twee uur ga ik zelf neit redden, daar krijg ik TE pijnlijke tepels van en dan loopt de melk weer exta terug door de pijn. ik houd het nog wel even vol, om de twee uur en hoop dan dat ze met een paar dagen weer tevreden is
ps: Zo wil ik haar graag weer zien (niet voor mensen die niet tegen borstvoedingsfoto’s kunnen)
Trouwens, ik lees net dat je tepels zeer doen… dit is een absolute NO-NO he… Een tepel die wit wordt… hm… ik zou zelf eens kijken naar je manier van aanleggen… want pijn is nooit goed… en als jij goed aanlegt, kan je kindje de borst optimaal leegdrinken en zul je ook zien dat je productie beter gaat, BV werkt immers via een vraag-aanbod principe… en bij het niet optimaal leegdrinken van de borst verstoor je dat principe…
Misschien doordat je zoveel stress hebt gehad met schoonpa, :hug: ben je wat ‘gemakkelijker’ geworden met aanleggen… (ik heb dat zelf heel vaak gehad) en ik zou daar echt naar laten kijken meis, dat aanleggen… :-*
Neem ook wat tijd voor jezelf, heb je genoeg slaap? Een middagdutje deed hier wonderen…
@Nien wrote:
ps: Zo wil ik haar graag weer zien (niet voor mensen die niet tegen borstvoedingsfoto’s kunnen)
Ahhh wat mooi, ze kijkt zo tevreden… :inlove:
Mensen die niet tegen borstvoedingsfoto’s kunnen moeten maar lekker niet in dit hoekje komen…
@faizaa wrote:
@Nien wrote:ps: Zo wil ik haar graag weer zien (niet voor mensen die niet tegen borstvoedingsfoto’s kunnen)
Ahhh wat mooi, ze kijkt zo tevreden… :inlove:
Mensen die niet tegen borstvoedingsfoto’s kunnen moeten maar lekker niet in dit hoekje komen…
Groot gelijk,
Wat een moppie zeg :inlove: :inlove:
lekker meisje zo :inlove:
Het eerste wat ik je wil zeggen: maak je er niet te druk om :-* makkelijker gezegd dan gedaan he maar het is echt zo.
Na ong 3 mnd zijn je borsten goed op de vraag ingesteld en zwellen ze (gelukkig) niet meer zo op. Daarnaast is er rond 6 wk, 3 mnd en nog een paar keer regeldagen. Dan komt je kindje gewoon meer voor een voeding. hoe moeilijk ook, geef eraan toe, na een paar dagen ga je zeker merken dat er weer meer tijd tussen de voedingen komt.
Ennuh, menstruatie heeft zeker een negatief effect op de produktie. Dit duurt een paar dagen maar daarna is dat weer normaal (komt door de hormonen).
En wat betreft speciale drankjes. Hier gebruik ik nix hoor. In het begin wel venkelthee (vond het zowieso erg lekker trouwens). Nu let ik er alleen goed op dat ik genoeg water drink. Ik heb altijd een 1,5 ltr fles die ik per dag leeg wil drinken. Lukt niet altijd, maar als ik het een paar dagen niet goed drink dan lijkt het erop dat ik minder voeding aanmaak :think: En het allerbelangrijkste blijft het vertrouwen houden in je lichaam. Nix is zo funest voor BV als stress :-*
Oja, en pijn aan je tepels hoort inderdaad niet. kijk nog eens goed naar hoe je dochter je tepel pakt.
ik zal nog eens kritisch de manier van aanleggen onder de loep nemen. Ze drinkt meestal in het begin heel gulzig, en dan gaat het wel goed, maar laat al na 2 minuten los, en hapt daarna weer heel slecht toe, als het zeer doet, haak ik haar los en leg ik haar weer netjes aan, maar soms trekt ze zo hard en is ze zo aan het wurmen tijdens het drinken (echt een bruggetje achterover) dat ik meer afhaak dan goed voor haar is. Ik moet het nog even uitzingen tot 20 april, dan ga ik weer naar het cb an hoop ik meer informatie te krijgen over hoe het met ons/ tussen ons gaat.
dat middagslaapje: ik zal er eens over nadenken, geen gek idee misschien! zeker na morgen, dan is mannetjelief ook een aantal dagen achter elkaar thuis en kan ik de zorg even overdragen.
bedankt voor het meedenken tot nu toe!