Te weinig krijgen?

Keira is nu 4 weken en krijgt helaas geen BV meer (ik maak ongeveer 50 to 80 cc per 24 uur aan, dus niet genoeg).



Nu krijgt ze sinds een tijd inmiddels Nutrilon HA. In het begin at ze dit niet goed, ze hing liever bij mij aan de borst. De voedingen duurde enorm lang, aan het einde was het tijd voor de nieuwe voeding.



Nu krijgt ze bijna een week enkel nog FV. Maar ook dit is drama aan het worden. Keira weegt nu ongeveer 3500 gram (ze woog 2870 bij de geboorte), dus ze groeit goed.



Volgens de richtlijnen van het CB mag ze ongeveer 75 cc per voeding hebben en dan 7 voedingen per dag. Omdat ze snel hongerig is en het mag afwijken heeft het CB gezegd dat ze dan 90 cc per voeding mag en 7 voedingen per dag.



We hebben helemaal een schema opgesteld, houden een vast ritme aan na en voor de voeding en nog is ze niet tevreden. Na een voeding blijft ze nog 1,5 tot 2 uur wakker. Soms slaapt ze half, leggen we haar in bed, weeral krijsen. Ook als we haar alleen laten, krijsen. We controleren op alles waarvan we weten dat ze last heeft, maar niks, enkel continu happen.



Naar onze mening krijgt ze gewoon te weinig. Ik heb zelf een enorm snelle spijsvertering (heeft ook voordelen). Nu vermoeden we dat zij dat ook heeft. De HA heeft het hier ook al over gehad. Ons idee is om nu 120 cc per voeding te gaan geven. Misschien komt ze wel minder, maar misschien ook 7 keer.



Het is een heel verhaal, maar wie heeft dit ook zo meegemaakt? En wat heb je gedaan?

Mika was ook echt een hongerlapje.

Waarom probeer je niet een x 120? mocht ze dat drinken, weet je gelijk hoelang ze erop kan teren. Zolang je onder een liter kv blijft is het goed. (Zelfs onze KA zei, dat dat een cb regeltje is… Mika ging er weleens een klein beetje overheen)

De voeding staat al klaar voor 10 uur, en inderdaad 120 cc, de bedoeling is dat ze namelijk tot 2 uur doorslaapt en niet zoals vannacht al om 1 uur begint en wij haar een uur bezig houden…

Mijn hongerlap eet snachts nog steeds :wink:



Ik weet nog heel goed, dat het hier ook zon gezoek was met die voedingen. Mika spuugde er dan nog flink bij, dus dan was een eet-ritme helemaal zoek als ie er een halve fles uitgooide.



Ik zou gewoon kijken wat ze er van op drinkt, voor t zelfde geldt stopt ze bij 110, en is ze dan wel tevreden.

HA is trouwens wel licht verteerbaar zeggen ze. Doktersassistente hier, is tegelijk met mij bevallen, gaf hypo allergeen, maar mannetjes was ook niet tevreden en steeds honger. Zij is toen overgegaan op standaart.

Dat van dat licht verteerbare wist ik dus niet. Weer iets om in het achterhoofd te houden.



Keira krijgt nu Nutritron er ook door, omdat ze ook al veel spuugt.



Maar dat gezoek klinkt ons ook heel bekend in de oren. Lees het net voor aan mijn man en die zegt “tuurlijk, was te verwachten”.

Hoe lang doet ze over haar fles? ik heb echt een groter assortiment flessen als de Etos hoor. Mika veegde zijn fles echt in minder dan 7 minuten. Bij 0 spenen stropte de nutriton, bfree was t ook niet… ben benieuwd of ze op 120 langer slaapt!

Ik zou indd gewoon meer in de fles doen, en dan minder flessen geven.

Zou 120 maken, en kijken wat ze daarvan op drinkt, en dat dan 6 x aanbieden.



En het kan zijn dat ze gewoon nog na haar flesje zuigbehoefte heeft, misschien gaat de fles te snel.

Wij hebben de B-free fles, en echt een geweldige fles vinden wij. Hebben hem ook altijd voor onze andere dochter gebruikt. Speen 1 van die fles is echt klein en drinken gaat dan minder snel. Mijn meisje deed altijd 20 minuutjes of zelfs iets langer over haar fles, maar daarna vaak ook nog ‘miepen’ maar met direct een speentje in haar mond kon ze nog ff lekker nasabbelen, en dat ‘moet’ ze nu ook nog steeds :mrgreen:



Mijn meisje heeft trouwens ook lang 7 voedingen gehad, terwijl ik van het CB al in de 1ste week op 5 flessen moest gaan zitten omdat ze een zwaar geboortegewicht had. Maar nooit in zo’n minibeebje met een minimaagje direct zoveel erin gestopt. Maar kreeg dus de 7de fles in der nacht, en die zijn we na een tijdje wel gaan afbouwen, gewoon minder geven want ze heeft echt een lange tijd op 7 flesjes gezeten en wilde daar echt vanaf.

Manlief heeft net haar voeding gegeven, ze heeft bijna alles opgedronken. Zonder Nutritron, omdat het dat zo stroperig maakt.



Ze is heel gulzig ook en kan heel goed zuigen. Echter is haar mondje klein en kan ze de grotere spenen niet aan. Hadden een dental gekocht, maar die is te groot voor haar. Dus krijsen.



Gebruiken nu Difrax flessen, die gaan goed. Hebben Tommy Tippie, Avent, Nuby en nog iets als gehad… Difrax gaat wel goed, ook de tutjes ervan vind ze het fijnst.



Ben benieuwd tot hoe laat we slapen vannacht! Maar ze is niet gelijk terug gekomen met krijsen, dat scheelt al…

@Tigru wrote:

Manlief heeft net haar voeding gegeven, ze heeft bijna alles opgedronken. Zonder Nutritron, omdat het dat zo stroperig maakt.



Ze is heel gulzig ook en kan heel goed zuigen. Echter is haar mondje klein en kan ze de grotere spenen niet aan. Hadden een dental gekocht, maar die is te groot voor haar. Dus krijsen.



Gebruiken nu Difrax flessen, die gaan goed. Hebben Tommy Tippie, Avent, Nuby en nog iets als gehad… Difrax gaat wel goed, ook de tutjes ervan vind ze het fijnst.



Ben benieuwd tot hoe laat we slapen vannacht! Maar ze is niet gelijk terug gekomen met krijsen, dat scheelt al…




Beide dochters hadden een minimondje, en gingen echt kokhalzen van de normale bibi/difrax/Nuby spenen.

Hier vonden ze alleen de Combi +/2 maanden ofzoiets staat erop van Difrax. Echt een klein mini speentje :thumbup:

Met een maand of 3 zijn ze overgestapt op de normale speen. Mijn klein meisje gaat nog steeds kokhalze van een ‘normale’ speen, ze wil alleen een Combi :smiley:

Ik ga hier maar verder…



Keira zit inmiddels aan de Nutrilon Forte, omdat ze dus veel honger heeft. Op zich werkt dit redelijk. Ze krijgt nu 6 keer per dag 120 cc, iom het CB en de huisarts.



Alleen zijn er nu die krampjes! Arm kind…



We zijn begonnen met een Nuby, toen een Tommy Tippie, vervolgens een Avent, een Hema fles. Bij die laatste ontdekten we dat ze een kleine smalle speen wil. Maar bij die Hema dronk ze te snel.



Dus een Difrax, ook goed tegen de krampjes. Echter die krampen blijven. Na de voeiding komen er krampen, die zijn er even. Dan slaapt ze lekker na het spelen maar 1 a 1,5 uur voor de volgende voeding begint de ellende. Krampjes! Krijsen natuurlijk en dan zeuren en krijsen dat ze honger heeft als de krampjes over zijn.



Om de krampjes te ondervangen krijgt ze Infacol en de Difrax fles. Maar dat werkt dus niet.



Nu hebben we een Dr. Browns fles gekocht. Probleem is dat ze nu een uur over haar voeding doet, terwijl dit met de Difrax 20 minuten is. Ook opent ze telkens haar mondje en zuigt dan lucht aan. Met als gevolg spugen en niet boeren. Ook weigert ze eigenlijk gewoon de fles, omdat het te lang duurt.



Iemand nog tips? Of een totaal andere tip, of om haar goed te laten drinken.

Speentje 2 van de DR-brown fles. Of de B-free fles halen.



Voor krampjes was hier infacol echt het wondermiddel :thumbup:

De Dr Brownfles een grotere speen schiet niet op, ze drinkt het netjes in de juiste tijd op, ze is gewoon heel gulzig.



Infacol krijgt ze ook, maar heb niet het idee dat het baat.

Difraxspeen past op de dr brown fles, maar denk niet dat dat veel verschil maakt…

Haar probleem is dat het niet snel genoeg gaat. Ze vind dat er te weinig uitkomt. Zo ook bij de Dental van Difrax. Omdat het haar niet snel genoeg gaat, verbreekt ze het vacuum en krijgt ze toch die lucht nog binnen…

En de difrax 1,2,3 speen? Die gaat echt niet super hard hoor (als je m vergelijkt met avent).

je hebt ook een speciale fles van de medela (is voor bv kindjes) maar misschien ook iets voor dou dochter staat wel op de site

@ Lala, gaat die harder of gelijk aan de gewoon small speen van difrax?



@ Knollie, zal eens gaan kijken, thnx!



Ook gaan we komende week met Keira naar een osteopaat/fysiotherapeut. Vriendin van mij komt hier ook met haar zoontje (4 weken ouder) en die hebben met hetzelfde probleem goede resultaten geboekt.

Hier ook een beebje met veel krampjes…wij gebruiken de difrax fles met 1-2-3 speen, Nutrilon Omneo tegen krampjes en moeizame ontlasting (meneer poept ook niet zo makkelijk) én een schepje Nutriton tegen het overmatig spugen…nu gaat het echt de goede kant op, maar meneertje wordt nu ook iets groter (vergelijkbaar met een beeb van bijna 3 maanden)



Krampjes zijn zo tussen de 4 en de 6 weken op zijn ergst volgens mij :think:

1 = s 2 = m 3 = l maar zo kun je tijdens de voeding als ze moe is naar stand 2 draaien bijv.