Te weinig kracht om genoeg te drinken

Wat te doen… Dochter krijgt na ziek zijn te weinig voeding. De kinderarts dacht dat er te weinig voeding was of dat ze te weinig kracht heeft om genoeg binnen te krijgen. Ik heb gekolfd en geprobeerd dat te geven, geen succes. Nu heeft ze net (want ben even thuis) van de verpleging nutrilon gekregen en ze zoveel honger dat ze dat wel op dronk. Wat kan ik hier nou zelf nog aan doen??

Ik wil haar mee naar huis maar het moet wel goed gaan met de voeding

:shifty:

Wat ontzettend balen is dat zeg!

Begrijp ik goed dat als ze echt honger heeft dan wel eet?

vraag is natuurlijk of ze dan KV wel eet en bv niet. Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Hmm ik weet het zo ook even niet. Heb je niks aan natuurlijk.

Ik denk nog even verder.

Wat zegt de LK? behalve aanleggen, aanleggen, aanleggen?

Hoe bedoel je dat gekolfde borstvoeding geen succes was?

Ik geloof niet dat je te weinig voeding hebt en als dat al het geval is dan lijkt me het een kwestie van aanleggen/kolven enz.

Dronk ze hiervoor wel goed? Kun je goed kolven?

Ik zou gewoon zoveel mogelijk kolven en haar dat desnoods per fles geven, het lijkt me dat ze mee naar huis mag als ze voldoende drinkt en dat het niet uitmaakt of dat nou kv of bv is?!

Succes en beterschap voor je meisje! :-*

Ik was onduidelijk denk ik. Ze drinkt zo’n 60 cc uit de borst. Dan stopt ze. Moe. Ik kolf en de rest krijgt ze uit de fles. Maar dat wil ze niet. Als ze genoeg honger heeft wel, maar over de hele dag genomen krijgt ze veel en veel te weinig. Ik heb genoeg voeding, maar ze doet er niks voor. Ze meldt zich niet en na 60 cc is ze zo moe dat ze niet verder wil…

Ze is een uur of 4 hooguit wakker per dag en drinken lijkt haar veel energie te kosten.

Is t niet wat om tijdelijk alles te kolven en dan te geven? Dus niet eerst aanleggen, maar alleen gekolfd in een fles… Misschien dat ze zo kan aansterken en dan over een paar dagen weer aan de borst kan. Weet niet of het handig is wb drinktechniek enzo, maar dat is misshcien niet je eerste zorg nu.

Sterkte en beterschap!

Ja dat zou ik ook proberen, dan put je haar ook niet eerst uit door aan de borst te drinken. Desnoods leg je haar daarna nog even aan als ze dat wil, puur om even lekker troost te vinden en mama liefde :wink:

ZAt ook te denken aan Borstvoeding Hulp Set van medela.

Zodat je ze uit de borst drinkt maar tegelijk ook nog jouw afgekolfde melk binnen krijgt van de vorige keer dat je hebt afgekolft.

Is wel tijd rovend voeden en daarna kolfen en nog is alles weer schoonmaken.

Sterkte in ieder geval

Hopelijk heb je wat aan de tips die al gegeven zijn.

Heb helaas geen andere tips voor je maar wilde je wel een hele dikke knuffel sturen :hug: lijkt me niet niks om je kleine meisje zo zielig te zien :hug:

Ik zou dus niet alles kolven en via fles geven… borst is werken om de melk eruit te krijgen, daarom eerder vermoeid… nu is ze ziek dus sneller vermoeid, en ik snap dat vocht prioriteit is… dus toch… bijvoeden… maar wel eerst die borst geven… dan blijven jouw borsten werken… niet optimaal, door het bijvoeden erna… maar toch blijven ze signaal krijgen dat ze melk moeten produceren… met kolven vond ik dit persoonlijk toch echt anders… en na de borst eventueel bijvoeden… als ze zelf weer wat op kracht is gekomen, zal de borst ook wel weer te doen zijn voor haar… ik ben bang dat als je nu gaat kolven en haar dat gaat geven, je haar straks niet meer aan die borst krijgt… :think:

Hoi,

Ik ben meer een meelezer dan een meeschrijver, maar dit scenario komt mij akelig bekend voor. Misschien iets heel anders, maar heb je je dochter laten testen op ijzertekort? Ik heb een tweeling, waarvan één ook te moe was voor de borst en daar bleek een duidelijk ijzertekort te zijn.

Succes.

groetjes Carola

Daphne had ook te weinig kracht en viel snel in slaap, dmv borstcompressie kon ik haar toch voldoende voeden, misschien helpt dit bij jullie ook?

Sterkte Lydia :hug:

Aantal voedingen op de dag alleen uit het flesje, een aantal voedingen aan de borst en daarna fles?

In ieder geval geen inspannende dingen doen voordat ze gaat drinken (luiers verschonen of badje). Alle energie bewaren voor het drinken.

Mijn dochter had door vroeggeboorte en een opgelopen infectie ook niet de kracht om voldoende te drinken. Dat heeft best lang geduurd. In het ziekenhuis kreeg ze in het begin bv via de sonde en later uit een flesje. Uiteindelijk ben ik met een tepelhoedje gaan voeden en dat ging (en gaat) geweldig! Het kost haar zo veel minder moeite en ze heeft genoeg energie om binnen te krijgen wat ze nodig heeft.

Ik hoop binnenkort te kunnen stoppen met de tepelhoedjes. We zijn al druk aan het oefenen zonder. Het gaat steeds beter.