Te weinig gegroeid

Ik ben vandaag met Sanna op het cb geweest. Ik had me voorgenomen dat als ze 5 kilo zou wegen ik al heel tevreden zou zijn (maar stiekum verwachtte ik dat ze daar dik overheen zou zitten :oops: ) Ze ziet er goed uit, is tevreden en drinkt goed.

Ze is dus in de afgelopen vier weken 280 gr aangekomen en 1,5 cm gegroeid :shock:

Dat vind ik best weinig en de cb arts ook. Moet nu over twee weken terug komen om het in de gaten te houden. Heb nog wel een tip gekregen tegen het spugen, wat ze erg veel doet. Ik hoop dat dat gaat helpen.

(gelukkig van het cb geen woord over stoppen met bv :thumbup: )

Ik maak me eigen niet druk maar eigenlijk baal ik er toch wel erg van. Het lijkt allemaal zo goed te gaan maar als ik dan zoiets te horen krijg wordt ik daar meteen weer onzeker van.



Hier Sanna’s lijstje:



05-09-07 3020 gr en 50 cm

12-09-07 2950 gr

18-09-07 3360 gr

09-10-07 3860 gr en 53 cm

05-11-07 4570 en 54,5 cm

04-12-07 4850 en 56 cm

de laatste keer dat ik met Xander bij het CB was, ook voor de 3 maanden check was hij ook maar iets van 320 gram gegroeid in 4 weken. Wel was hij in cm ineens harder gegroeid, maar dat bleef juist eerder een beetje achter…

dus al met al geen gedoe of gezeur

het is wel bekend dat BV kindjes rond de 3 maanden minder explosief groeien als daarvoor.

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Heb je deze groeicurve al eens ingevuld? Hier zie je de lijntjes die aangepast zijn op kinderen die bv krijgen (die van het cb zijn gericht op kv-kindjes).

Ja die curve had ik al ingevuld, eens kijken of het lukt om het in te voegen.

Oh dat lukt niet jammer.

Ze begint met haar gewicht net onder de middelste lijn en volgt die ook aardig , maar met deze laastste meting komt ze bijna bij de lijn onder de middelste. Haar lengte blijft keurig gelijk lopen.



Ik weet dat het waarschijnlijk niks is maar toch blijft het stiekum wel in mijnd hoofd zitten.

Het vervelende is dat het eigenlijk nergens aan kan liggen zeg maar. Ze drinkt supegoed, 5 tot 6 keer per dag. Meestal allebei de kanten. Het enige is dat ze wel behoorlijk spuugt maar dan is ze toch wel tevreden. Ze meldt zich altijd ongeveer om de vier uur. Dus als ze zoveel zou spugen, dat ze niet genoeg binnen krijgt, dan zou je toch denken dat ze vaker honger zou hebben?