Een vraagje voor de gevorderde bijvoed mama’s
Ik vraag mij af of mijn kleine meid niet te weinig drinkt.
Ze krijgt 3 keer per dag een fles van 200 CC en verder het gewone vaste voedsel voor een kindje van ruim 9 maanden.
Van die flessen laat ze regelmatig een flink deel staan 60 CC is eerder regel dan uitzondering.
Sap of diksap uit de fles weigert ze pertinent. een paar slokken uit een bekertje is wel stoer maar zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.
Ze plast prima, maar ik vraag me af hoe ik ooit flessen moet gaan minderen als ik een kind heb wat verder ieder ander vocht weigert.
Koude rooibosthee lust mevrouwtje trouwens wel en dat krijgt ze na de fruithap. 30 CC
Iemand tips?
gewone melk geven als vocht?
Of juist blijven volhouden met ander drinken?
niemand???
Hai!
Ik heb zojuist een voedingsschema geplaatst bij het topic flesvoeding, misschien heb je daar wat aan.
Als ze rooibosthee lust dan zou ik haar dat gewoon vaker geven, is toch goed?! Of mss alleen water? Ik zou gewoon even stoppen met de diksap enzo, en dat over een tijdje pas weer proberen.
Ik zou geen melk gaan geven, dat mag pas vanaf 1 jaar. Zolang ze goed plast is er niets aan de hand hoor.
Succes ermee!
Groetjes Meike
Dit stukje had ik daarnet bij dreumespraat geplaatst. Ik denk dat dit ook voor jou heel herkenbaar is.
Het is echt een kwestie van uitproberen, meer dan dat kan je niet doen.
1 tip, probeer zoveel mogelijk vocht van de fruit en groente op het lepeltje te scheppen (met uiteraard het fruit erbij). Zo krijgt ze toch nog wat vocht binnen.
Hmm.. dan zal het cb bij mij wel heel veel commentaar hebben :mrgreen:
Dit is het schema van Lana en geloof me.. ik krijg er echt niet meer in :roll:
8 uur 270cc pap
12 uur 2 boterhammen, half pakje wicky
16.30 uur liga of fruithap (soms 3 tot 5 slokken wicky)
18.00 uur avondeten + toetje (rest van het pakje wicky)
Tussen 9.30 uur en 11.45 uur slaapt ze de volle 2 uur. Tussen 13.30 uur en 16.30 uur slaapt ze ook de volle 2 uur.
Qua drinken, tja, ik heb alles al geprobeerd bij haar.
- lepeltje met drinken
- plastic/glazen/stenen glas of kopje
- tuitbekertje met en zonder ventielje
- rietjes
- verschillende smaken diksap
- verschillende smaken siroop
- melk
- water
- appelsap/sinasappelsap
- thee
Het enige wat ze nu drinkt is verschillende smaken wicky en dan zelfs nog uit het pakje zonder rietje :wall:
Maar goed, ze drinkt en dat is al heel wat vergeleken met 4 weken geleden. Toen dronk ze geen druppel, behalve het vocht van haar pap en fruit.
Dus het cb mag van mij commentaar hebben, maar zolang ze geen oplossing (die daadwerkelijk werkt) voor mij hebben om Lana aan het drinken te krijgen, moeten ze hun mond houden.
Wat betreft het eten, tja, moet ik Lana tussendoor maar wakker maken of zo :wall: Dacht het niet. Zij is hier heel tevreden mee en vraagt niet om meer en weigert zelfs af en toe eten. Nou ja, dan maar niet hoor :mrgreen:
Mathijs drinkt ook heel erg weinig.
S morgens krijgt hij 200 cc pap maar vaak gaat daar maar de helft van op. Om 10 uur een fruithap die over t algemeen ook op gaat (zit ook vocht in!!) Om 12 uur 1 boterham met een fles van 200 ml maar daar laat hij vaak nog 50 van staan. Eerder waren we opgehouden met de laatste fles (19 uur) omdat hij die qua gewicht volgens t cb niet meer nodig had maar aangezien wij ook amper iets anders aan drinken bij hem naar binnen krijgen zijn we hem toch weer gaan geven…Hij gaat niet op maar hij heeft dan toch weer wat extra vocht binnen.
Om 18 uur krijgt hij ook nog groente en daar zit ook wat vocht in.
Volgende week moeten wij weer naar t cb en dan ga ik daar ook om advies vragen want ik maak me er toch wel zorgen over.
Vorige week haalde ik hem s ochtends uit zijn bedje en was ie nog helemaal droog…
Soms lukt t bij Mathijs wel om hem met een lepeltje te laten drinken. Gisteren heeft ie op die manier nog 100 ml roosvicee naar binnen gekregen. Vandaag is ie ziek en heeft ie 2 x flink overgegeven. Dus maak me nu extra zorgen. Heb een verpleegkundige van t cb gebeld en die zei dat ik goed op zijn plasluiers moet letten. Volgens haar is 5 flinke plasluiers per dag normaal. Nou, dat heeft Mathijs geloof ik nog nooit gehad sinds hij geen 5 flesvoedingen per dag meer krijgt.
Ik heb ook alles geprobeerd qua drinken:
Roosvicee
Diksap
Appelsap (verdund met water)
Water
Thee
Een flesje water met een schep opvolgmelk voor de smaak
Maar t maakt allemaal niet uit.
Ik hoop dat ze volgende week op t cb een gouden tip hebben :mrgreen: dan kom ik t hier zeker even vermelden!
Succes iniedergeval!
Groetjes Maartje
@joelledsr wrote:
Sap of diksap uit de fles weigert ze pertinent. een paar slokken uit een bekertje is wel stoer maar zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.
:think: dus ze lúst wel sap?
Deanne vertikt het ook om ander drinken dan melk uit een fles of tuitbeker te drinken, uit een glas (van mama) of zo'n plastic bekertje is wel superstoer inderdaad :inlove: en dat kan ze ook goed, maar 't schiet inderdaad niet op.
Nu hebben we vorige week bij de Etos zo'n Nuby flip-it beker gekocht, met een rietje. Nou, madam is om hoor :inlove: ze drinkt nu per dag zeker 200cc sap uit dat ding! We geven 'r drinkfruit van Olvarit, maar ik wil van de week even proberen of ze ook gewoon water uit die beker wil drinken, want dat is beter dan iedere dag sap toch? :wink:
Als je vandaag nog heel hard naar de Etos rent, krijg je 'm nog met 25% korting :mrgreen: (en anders wil ik er wel eentje voor je meenemen, krijg je 'm bij het gourmetten wel :wink: )
Enne: wel door blijven gaan met uit een bekertje oefenen hoor!!! Is sowieso al knap dat ze het kan :thumbup:
Hier ook eentje die sinds 3 dagen zijn melk weigert. Ik krijg er met moeite (via pap) 300 ml in. Hij wil gewoon niet meer uit de fles en uit de tuitbeker drinken. Een gewone beker en rietjesbeker lukt nog niet (we proberen het wel). het ergste is dat hij nu heel harde poep heeft en bijna geen plasluiers. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Dat hij uitdroogt.
@Paikea wrote:
het ergste is dat hij nu heel harde poep heeft en bijna geen plasluiers. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Dat hij uitdroogt.
:think: bij té weinig plasluiers en lusteloosheid… en als je het zelf niet meer vertrouwt natuurlijk!!
En toetjes als yoghurt, lukt dat wel?