te weinig drinken, cb advies -> vaker wakker maken

Hoi meiden,



ik wil graag even de controle commissie over dit advies laten gaan.



Mijn dochtertje drinkt sinds 5 dagen slecht. Wat betekend dat wij uitkomen op zo’n 500 CC per dag. Ze groeit goed (ben net naar het weeguurtje geweest 270 gram in 2 weken) en is springlevend, wakker en actief.



Nu is mijn voedingsschema als volgt:



08.00

13.00

18.00

22.00



Dit is zo als Lieselotte het zelf heeft gekozen, ik ben erg van het voeden op verzoek. Ze at altijd al weinig, nooit meer dan 800 CC per dag.



De verpleegkundige van het CB adviseerde om Lieselotte wakker te maken om 11.30 en iedere 4 uur te voeden. Dan krijg je dit:



08.00

11.30

15.30

19.30

22.00



Wat vinden jullie hiervan?

Het zou betekenen dat ik 1 voeding toevoeg (hoewel ik me afvraag wat ze bij die laatste voeding nog gaat drinken) en dat ik haar hele ritme overhoop haal.



Graag meningen en adviezen.



Er is me trouwens gevraagd volgende week weer te komen, aangezien de impact van het slechte eten misschien volgende week pas te zien zou zijn.



Alvast bedankt

Ik begrijp dat ze de flessen die je geeft niet goed opdrinkt? Wat je namelijk eerst zou kunnen proberen is een speen met een groter gat, zodat ze de hoeveelheid sneller naar binnen krijgt. De honger ebt altijd nog een beetje door totdat de hersenen het signaal krijgen dat het genoeg is. Als de flesjes wat sneller gaan kun je daar misschien gebruik van maken?



En anders zou ik dus idd toch eens een dag of 2 proberen een fles toe te voegen.

Thomas is ook zo’n slechte drinker geweest…

Ik heb hem met moeite op 180cc kunnen krijgen, wat nu vrij goed gaat.

Maar ook hij drinkt ze niet altijd helemaal op.



Ik laat het Thomas helemaal zelf aangeven.

Ben ook erg voor voeden op verzoek!



Mijn Cb zegt juist dat als ze goed groeien, je je niet perse zorgen moet gaan maken als ze een periode weinig drinken.

Wakker maken heeft bij Thomas ook niet gewerkt (toen ik met dit zelfde probleem zat als jij nu hebt)



Maar je moet doen wat jou het beste lijkt meid!

Misschien is dit even een periode… ze komt vanzelf wel vaker als ze honger heeft.

Een speen met een groter gat heeft amy ook geholpen, dus dat zou ik zeker proberen! Densoods van een ander merk (de difrax nr1 is groter dan de avent nr1) en verde sluit ik me aan bij mirjam, voeden op verzoek is toch het beste vind ik.



zit ze niet tegen een sprong aan? Dan kunnen ze ook erg slechte gaan drinken,

Grotere speen hebben we geprobeerd, maar ze vecht momenteel gewoon echt tegen de fles. Het eten opzich. Ze gaat spartelen, gillen krijsen, kokhalzen, en spugen.



Mirjam, ik twijfel dus ook heel erg over dat wakker maken. Ze zit in een ritme, voelt zich eigenlijk goed, is vrolijk wakker en allert alleen eet ze weinig.

Volgens het CB kwam ze nu echt voeding tekort en moest de voeding weer omhoog en mocht ze overdag niet zo lang/diep slapen als dat ze nu doet.



Het vervelende is, dat ik ook wel vind dat ze te weinig drinkt, maar haar ritme zo omgooien is ook niet echt mijn favoriete oplossing.

Kan het zijn dat Lieselotte in een sprongetje zit? Rick had er een paar weken geleden ook last van, dronk toen ook zo slecht, en dat was met een weekje weer over. Nu slurpt ie al z’n flessen weer leeg!



Persoonlijk zou ik m’n kindje in de gaten houden: vrolijk en alert, goede poep- en plasluiers? Dan niet wakker maken en lekker in d’r eigen ritme houden. Helemaal zolang als ze nog goed groeit…

Anne heeft rond die leeftijd (ze was ietsje ouder) ook eventjes slecht gegeten (zij zat al vlug op 1 liter kv). Dat is vanzelf weer bijgetrokken. Iets dat me ook opvalt is dat ze minder eet als er tandjes aan het doorkomen zijn. Anne was snel en heeft nu op 4 kiezen na haar hele gebit al, maar vanaf dat ze 4 maanden was begonnen ze te komen en telkens at ze dus slecht.



Een vrolijk kind dat aankomt is volgens mij geen reden om er meer eten in te proppen. Waarschijnlijk gaat ze alleen maar meer spugen…als ze niet willen willen ze niet en gaan ze vanzelf wel weer meer eten.

@Peetje wrote:





Persoonlijk zou ik m’n kindje in de gaten houden: vrolijk en alert, goede poep- en plasluiers? Dan niet wakker maken en lekker in d’r eigen ritme houden. Helemaal zolang als ze nog goed groeit…




Helemaal mee eens. Het kan echt reuze goed een fase zijn waarin ze nu even zit. Het hoeft helemaal niet eens een sprongetje te zijn. Gewoon lekker in de gaten houden en inderdaad volgende week nog effies wegen…

Ik ben het met de andere dames eens. Nathalie is op het moment ook een slechte drinker maar krijgt nog wel 5 flessen per dag. Het is hier ook een heel geworstel de afgelopen dagen om haar de fles te laten drinken. Bij Nathalie is het ook zo dat ze heel snel is afgeleid en dan gewoon vertikt om verder te drinken. Misschien is dit bij Lieselotte ook het geval? Probeer haar anders te voeden zonder zoveel mogelijk invloeden van buitenaf. Succes meis!!!

Marieke, dat is ook absoluut zo. Zodra er ook maar iets gebeurd, dan is dat interessanter dan de fles.

Okay, ik sla dus het advies in de wind, en ga rustig verder en als het nou met een dag of 4 niet beter gaat kan ik altijd nog proberen een extra voeding toe te voegen.



Dankjullie wel hoor, fijn te horen dat mijn gevoel dus niet helemaal slecht is!

Ondanks ik geef fv geef, en er dus ook niet zoveel verstand van heb. Ga ik met de andere dames mee.

Zolang ze het gewoon goed doet, zou ik zo door blijven gaan. Misschien is het wel een tijdelijk iets.



Liefs Rianne

Ik zou idd ook het advies van de andere dames even afwachten voor je het schema gaat aanklooien.