te weinig aangekomen

Boaz is 4 weken geleden op cb gewogen en woog toen precies 5000 gram.

Bu 4 weken later woog hij 5160 gram.

Hij is dus te weinig gegroeid, cb arts had het al over bijvoeden maar dat heb ik uiteraard liever niet.

Daarom moet ik volgende week terug komen om te wegen.



Zijn er meerdere kindjes die zo weinig aankomen van bv en dat het daarna toch goed kwam?

Nu al bijvoeden??? :shock:



Hoevaak voedt je per dag?

En is hij tevreden na?

ik voe dnu 6x per dag.

En na die tijd is hij voor ongeveer 2 uur tevreden en dan komt hij weer.

voed je beide borsten of 1 borst per keer???



Ik merk altijd dat als een beeb 1 borst per keer helemaal leeg drinkt dat hij dan meer vette melk binnenkrijgt dan per voeding 2 borsten…

En komen ze binnen 3 uur dan weer dezelfde borst geven…

De volgende voeding, die daarna weer komt, de andere borst geven…



Succes…



gr patricia

ik voed ook 1 borst per keer, dus alle achtermelk die aanwezig is krijgt hij binnen.

Ten eerst zou ik je zoontje wat vaker aanleggen, 6 keer per 24 uur vind ik nog niet eens veel voor een kindje van 2 maand. Ook kan je proberen om hem toch nog die 2e borst aan te bieden bij een voeding, als een soort ‘toetje’.

Bijvoeden (kunstmelk) nog niet aan beginnen hoor, zolang je zoontje nog helder is en genoeg plast is er nog even niks aan de hand!

@jacqueline20 wrote:

ik voe dnu 6x per dag.

En na die tijd is hij voor ongeveer 2 uur tevreden en dan komt hij weer.




Je schrijft dat hij 2 uur tevreden is na de voeding maar als wat doe je dan de rest vd tijd om die vol te maken tot de volgende voeding? Want met 6 voedingen per 24 uur zit er toch al snel 3/4 uur tussen?

Want ik neem aan dat je kleintje nog geen 12 uur doorslaapt snachts :wink:

nou hij maakt lange nachten, hele lange nachten.

Hij krijgt altijd rond 19.30 zijn laatste voeding en dan laat ik hem zelf bepalen wanneer die komt.

Meestal is dt rond 04.30.

Maar 2 dagen terug kwam hij pas om 07.30 en vanmorgen pas om 08.45 :oops: (lag zelf ook heel laat op bed en had niet gedacht dat ie zolang ertussen zou laten).



Hij krijgt tussen 08.00-09.00 een voeding

Tussen 10.00-11.00

Tussen 13.00-14.00

Tussen 16.00-17.00

En savonds om 19.30



En tot 2 dagen geleden ook nachtvoeding al zal die wel gewoon terug komen en waren het 2 toevaldagen.

Jeanette, ze bedoelen bijvoeden met kv denk ik :wink:



Jammer dat ze gelijk beginnen over bijvoeden inderdaad. Is het geen 2-,3-,4-maanden dip (je hebt allerlei varianten geloof ik :lol: )? Hoe doet hij het op een bv-only-curve? Druk bezig met andere dingen, verbuikt veel energie? Kan veel zijn geloof ik. Met een lege maag of volle maag wegen scheelt ook zo’n 100 gram :wink:



Misschien slapend aanleggen voor jij zelf gaat slapen? Dus een extra late avondvoeding?



Overigens heb ik ooit iemand op mijn vorige cb horen zeggen, groei is groei pas bij stilstand maken we ons zorgen.



Succes ermee :-*

Sanne is wel iets ouder, maar zij is de laatste keer maar 70 gram aangekomen. Ze woog 7340 gram met 5 maanden en met 6 1/2 maand woog ze 7410 gram. Ze krijgt volledig bv, beetje fruit en een beetje groenten. Het cb heeft hier geen critiek op gegeven, moet het wel in de gaten houden.



Ik moet er wel aan toevoegen, dat ze een week best ziek is geweest en misschien maar de helft van de normale hoeveelheid aan voeding heeft binnen gehouden.



Als je kleine gewoon levendig is en niet suf als hij wakker is, zou ik me niet druk maken en gewoon even over een paar weken een keertje extra gaan wegen, kleintjes op bv hebben wel eens een rustmoment. :thumbup:

Ik voedde aan het begin ook met 1 borst, daar had ze genoeg aan. Maar na een tijdje ben ik toch over gegaan op 2, want daar had ze toen duidelijk behoefte aan. 's Nachts maakte ze ook al gauw heel lange nachten, maar ben bang dat dit bij mij een beste dip heeft veroorzaakt in mijn produktie. Ik heb het wel weer helemaal kunnen opkrikken, door haar extra vaak aan te leggen, en Emma zelf door 's nachts weer veel vaker te komen.



Verder is het denk ik belangrijk dat je goed let op hongersignalen en dan geen speentje aanbiedt oid.



En ik zou m 's nachts niet zo lang zonder voeding laten denk ik… dat is meer dan 12 uren… zo flexibel zijn je borsten denk ik nog niet.

@welkom wrote:

Sanne is wel iets ouder, maar zij is de laatste keer maar 70 gram aangekomen. Ze woog 7340 gram met 5 maanden en met 6 1/2 maand woog ze 7410 gram. Ze krijgt volledig bv, beetje fruit en een beetje groenten. Het cb heeft hier geen critiek op gegeven, moet het wel in de gaten houden.



Ik moet er wel aan toevoegen, dat ze een week best ziek is geweest en misschien maar de helft van de normale hoeveelheid aan voeding heeft binnen gehouden.



Als je kleine gewoon levendig is en niet suf als hij wakker is, zou ik me niet druk maken en gewoon even over een paar weken een keertje extra gaan wegen, kleintjes op bv hebben wel eens een rustmoment. :thumbup:




Ja maar een kindje van 2 maand kun je niet vergeiljken emt een kindje van 6 maand wat dat betreft.



Ik zou zeker 's avonds nog een late voeding aanbieden, je hoeft hem darvoor niet wakker te maken maar kunt hem gewoon slapend aanleggen. Heeft het cb hier helemaal niet naar gevraagd, pff, dat bewijst maar weer dat ze er gewoon niet zoveel verstand van hebben :evil: Late avond en nachtvoedingen zijn trouwens heeeeeel goed voor je productie, vooral nu hij even niet goed aankomt zou ik dus die voeding aanbieden, als hij straks weer beter groeit kun je altijd nog kijken of je hem wilt laten vervallen (vast wel haha)

Maar als ik melk afkolf drinkt ie daar ook maar 60-80 cc van.

En als je hem gewoon wat vaker aanlegt of kleine flesjes gekolfde melk aanbiedt? Sommige baby’s drinken liever wat vaker kleine beetjes dan minder keren een hele ‘maaltijd’.

Dan maakt hij inderdaad een hele ruk snachts. Ik zou hem zeker savonds voordat je zelf gat slapen nog een keer aanleggen.



Vera heeft ook wel van die dagen dat ze na de vroege avondvoeding al de nacht ingaat zeg maar. Maar ik maak haar wel altijd nog wakker savonds. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer maar zo klein als ze nog zijn hebben ze dat echt nog wel nodig. En het is in ieder geval goed voor je productie. Verder inderdaad misschien overdag echt een tijdje proberen max 3 uur tussen de voedingen te laten zitten en kijken of hij zo wel wat meer aankomt.

Succes ermee.

overdag zit er sowieso max 3 uur tussen, soms zelfs maar 2 1/2 uur

@jacqueline20 wrote:

overdag zit er sowieso max 3 uur tussen, soms zelfs maar 2 1/2 uur




tja dan zou het toch goed moeten zijn, met hooguit dan nog die extra avondvoeding zou hij echt wel aan moeten komen :think: Misschien toch een 2e borst als toetje aanbieden. Ik deed dat bij Isa pas na een paar maanden omdat ze eerder er geen behoefte aan had. Maar bij Vera doe ik het al wel want die heeft meestal niet genoeg aan 1 borst. :mrgreen: Ze huilt dan overigens niet hoor als ik haar maar 1 borst geef en dan in bed leg maar ze blijft dan wel wat zoeken met haar mondje als ze weer in bedje ligt. Misschien dat je dat dus kunt proberen



60-80 cc uit een flesje is overigens niet veel. Als ik Vera nu af en toe een flesje BV geef drinkt ze met gemak al 100cc weg.

Misschien anders eens die vraag stellen op het BV forum of bij een actatiedeskundige.

borsten zijn nu meestal leger dan ze geweest zijn.

Ben begonnen met bv-thee en geef nu 2 borsten per keer.



Donderdag wegen en dan horen we het wel.