Onze dochter van (anderhalf, wordt begin december 2) wil maar niet slapen. En is ook klaar wakker. Ze kan de hele dag spelen, vaak is ze wel aan het einde van de dag wat moe en dan krijg je haar nog wel op bed. Maar 's avonds is ze niet op bed te krijgen. Flink met haar op de arm lopen en wiegen wil nog wel eens helpen. Maar ze word rustig midden in de nacht wakker en is dan ook klaar wakker. Ze komt dan uit haar bedje (ze slaapt al in een junior bedje) en komt bij ons staan. Ze klimt er bij ons in en gaat allerlei verhalen vertellen, speelt met de knuffels en gaat ons boekjes voor lezen. Onze ogen stijf dicht houden net alsof we slapen maakt niet uit want dan peutert zij ze wel open.
Haar zo op bed leggen lukt niet, ze blijft te wakker en wil spelen. Overdag is dat niet zo’n ramp maar 's nachts willen wij ook slapen. Gisternacht hebben we maar haar ledikant gepakt. Ze blijft dan nog wel spelen maar kan er gelukkig niet uit. Eerder ging ze hard huilen in het ledikant. We dachten ze krijgt een groot bed, ze kan er dan wel uit maar dan kan ze spelen in haar kamertje. Maar ze speelt dus bij ons. Ik heb ook geprobeerd om bij het naar bed brengen haar deur dicht te doen. Ze kan dan haar kamer niet uit maar dan wel spelen. Mocht ze in slaap vallen buiten haar bedje kan ik haar zo terug leggen. Alleen als ik de deur dicht doe is er paniek en is ze overstuur.
Wat kunnen we doen, wie heeft tips?
Ja moelijk hoor,als een kind s’nachts niet wil slapen en jij dus wel.Slaapt ze s’middags ook niet?je kan kindival geven van vsm dit is speciaal voor kinderen die slecht slapen.Verder zou ik consequent blijven en haar terug in haar bedje leggen ne niet spelen bij jullie in bed,maak het dus vooral niet te gezellig.