te veel vruchtwater blijkt zwanegrschapssuiker

Weet iemand waardoor te veel vruchtwater ontstaat?

En of dit consequenties heeft?

Ik ben nu 27 weken en heb een extreem grote buik, baarmoeder ligt erg hoog, en heb extreem veel vruchtwater.

is er reden om zorgen te maken?

ik ben behoorlijk aan het afzien met deze grote buik, waarbij maag, darmen en longen in de knel komen.

de VK doet er wat vaag over.

Shalom

ik had dat bij Olijf ook. Grote buik en ze zat hoog. Echt indalen deed ze ook niet.

Na de bevalling zag mijn placenta er ook uit als ‘nieuw’, mss daarom zoveel vruchtwater?

Ik kreeg op t laatst veel echo’s vanwege lang overtijd lopen en altijd zeiden ze…

wow nog veel vruchtwater…

Behalve het overtijd lopen (18 dagen) was er verder niks aan de hand.

Nu zit mijn buik weer hoog… lijkt wel of ik aan de onderkant geen buik heb.

over een paar weken een echo… wie weet weer veel vruchtwater.

Is het té veel vruchtwater? Of gewoon veel?

Als het extreem veel vruchtwater is, kan er sprake zijn van polyhydramnion en zou er reden zijn om je nader te laten onderzoeken.

Heb even een linkje voor je geplaatst, misschien heb je er wat aan.

shalom, had al een stukje bij ons eigen topic geschreven nadat ik het nagevraagd had bij mijn vk :wink: Hier kan je ook lezen wat de oorzaken/ gevolgen KUNNEN zijn!

:-*

ik heb de VK nog een keer gesproken en het is niet té veel, maar wel veel.

ik krijg een suikertest om zwanegrschapssuiker uit te sluiten.

shalom

Goed dat er iets mee gedaan wordt! :thumbup:

misschien dat je ook nog kunt vragen om een echo. Ze kunnen dan ook de hoeveelheid vruchtwater meten, volgens mij.

ja dat kunnen ze wel meten… Ik had ook heel veel vruchtwater bij Junia… Kreeg sowieso al een suikertest omdat de oudste 4430gram was bij de geboorte…

En ik kreeg dus ook een extra echo met 34 weken vanwege de oudste zijn gewicht… Toen zeiden ze dat ons meisje het erg goed had en had op alle 4 de plekken waar ze het vruchtwater deden meten 6,5cm de ruimte en dat was wel veel maar niet teveel…

Ons meisje was trouwens bij de geboorte 4220gram dus weer geen kleintje…

Leg wel voor de zekerheid heel veel extra zeiltjes op je bed als je thuis wil gaan bevallen want bij mij was het echt een waterbed geworden na de uitdrijving… Zelfs mijn hoofdkussen konden we weggooien :mrgreen: Gelukkig zat net mijn matras niet onder omdat ik dus alles vol had gelegd met zeiltjes…

grts patricia

ik had dat bij dave ook… tegen extreem aan… heb diverse malen moeten testen op suiker…

maar had dat niet…

Dave was wel groot ( 4405gr / 53cm) en geboren met 43wk

bij Jade ook veel controles gehad omdat ik weer groot werd… en aanzienlijke hoeveelheid vw… maar er was niets…

Jade was 3600gr en 50cm en geboren met 38wk

er was bij mij dus niets… maar het kan wijzen op zwangerschapssuiker…

je kan zelf ook proberen om je suikerinname te matigen… dat zou ook kunnen schelen

Ik had ook ontzettend veel vruchtwater, en een super dikke buik.

Dochter woog ook 4585 en was 55 cm. Ze hebben bij mij nooit aandacht besteed aan het vruchtwater en heb ook nooit extra echo’s gehad ivm het vele vruchtwater.

bij onze thomas had ik ook zoveel vruchtwater, maar ook deze kerel woog 4365 grammetjes, en ook hier geen suiker, maar wel 42 weken zwangerschap

ik moet dinsdag naar de VK, omdat mijn bloedsuikerwaardes te hoog blijken te zijn. veel vruchtwater is een van de kenmerken van zwangerschapssuiker. ik ben benieuwd wat dit nu verder voor mij en de baby gaat inhouden.

shalom

ik heb nu een dieet en moet 5x per dag bloed prikken voor de suikerwaardes. ik heb gisteren een groei-echo gehad en het kindje loopt niet veel te ver voor op groei, de hoeveelheid vruchtwater was ook prima. over 4 weken weer een groei-echo.

ik heb de 19e pas een afspraak bij de internist en dan hoor ik of ik insuline moet spuiten. ik hoop dat het dieet dat ik nu volg voldoende is.

het is wel een gedoe hoor, steeds berekenen hoeveel ik mag eten en wat ik mag eten.

ik vind het ook spannend hoe het bevallen nu zal gaan. ik moet in het ziekenhuis bevallen, om de suikerwaardes van mij en de baby in de gaten te houden.

shalom

he jammer meis toch suiker :thumbdown:

gelukkig ben je onder controle en word je goed in de gaten gehouden

succes met je laatste loodjes

hier ook te hoog suikerwaarden gemeten, echtr na dieet niet meer dus mocht terug naar VK. Meneer was groot, wisten ze, uiteindelijk 4325 gram en dat onder de 39 weken nog. Ook nooit zelf suiker gemeten, vreemd dat ze overal anders controleren en doen… uiteindelijk denk ik wel zw. diabetes gehad te hebben gehad, maar achteraf was r niets meer over te zeggen…

mlk,

misschien heeft het ook te maken met hoe hoog de waardes waren en hoe ver de zwangerschap al is. bij mij werd diabetes ondekt toen ik al 30 weken was. ik volg nu een dieet en de 19 moet ik naar de internist die oordeelt over de waardes die ik nu zelf thuis prik. ik ben dan inmiddels een eind op weg naar de uitgerekende datum, dus misschien wordt ik dan niet meer overgedragen naar de vk.

Ik prik nu tussen de 4 en de 7. best goed volgens mij. ik merk wel dat ik het dieet strikt volg, maar wel moeilijk vol te houden vind. het is zo weinig wat ik mag eten en ik heb wel veel trek.

shalom

Heel herkenbaar, bij Nina had ik ook enorm veel vruchtwater en dus een enorme buik. De vk heeft er nooit veel aandacht aan besteed. Toen ik voor controle overgedragen werd naar het zkh, moest ik voor de zekerheid toch op suiker testen. Bleek dus idd zwangerschapssuiker te hebben, alleen was ik al 38 wk toen het ontdenkt werd.

Nina was bij haar geboorte 5050 gr, en een echte suikerbaby.

Deze zwangerschap heb ik echt aangedrongen op een suikertest, en idd weer suiker. Nu heb ik een dieet en spuit insuline. Beeb word geschat op oz’n 3500 gr bij de geboorte. Dus het heeft zeker wel resultaat.

Snap nog steeds de vk niet, dat die toen niet even getest heeft op suiker. Zo’n ingrijpende test is het niet en je kan er een boel narigheid mee voorkomen.

Voor jouw wel fijn dat ze er op tijd achter zijn. Ben benieuwd wat de internist gaat zeggen. Je bloedwaardes moeten, als je zwanger bent, onder de 7 blijven. Dus bij jouw is dat heel netjes. Vooral doorgaan dus :mrgreen:

boerinnetje,

ik heb zelf aan de VK gevraagd: kan de grote hoeveelheid vruchtwater komen door zwangerschapssuiker? en toen besloot ze me voor de zekerheid te laten testen. als ik niks had gezegd, dan was dat niet gebeurd. Ze vond het wel veel vruchtwater, maar niet te veel.

ik begrijp de vk soms ook niet hoor. bij mijn eerste zwangerschap hebben ze veel te laat eclampsie ondekt, was maar kantje boord.

Uit de groeiecho van deze week, blijkt de baby ongeveer een week voor te liggen op groei, binnen de marges kennelijk. over 4 weken weer een groeiecho

Mijn waardes blijven nu makkelijk onder de 7, als ik me maar aan het dieet hou.

ik vraag me wel af of als de waardes met dieet goed blijven en als de groei van de baby binnen de normen blijft, of ik dan toch weer de mogelijkheid zou hebben thuis of poliklinisch te bevallen.

ik zie op tegen langer in het ziekenhuis te moeten blijven en dingen als infuus voor mezelf en de baby. daarbij heb ik nog twee kinderen, waaronder een autistisch, dus zou het heerlijk zijn zo snel mogelijk thuis te mogen zijn met de baby.

Shalom

hoop voor je dat je thuis mag bevallen, is zoveel prettiger! Bij Jesse toch in ZKH bevallen en vond het echt 3x niets, zeker niet toen we uiteindelijk langer moesten blijven.

Bij mij werd zw. diabetes trouwens gemeten met 24 weken en ben terugverwezen met 30 weken, na 2 afspraken en 1 groeiecho waarop de baby 1,5 week voor liep op groei, bij latere echo’s ( bij vk ) werd gesteld dat de groei-voorsprong wel meeviel gewoon op P30 maar meneer bleek uiteindelijk een stuk groter dan de P30, alleen had ik wel weer hele kleine placenta. Oftewel… voor mijn gevoel fout op fout op fout, maar meneer heeft het allemaal wel zelf gedaan uiteindelijk en het is goed gekomen.

Ik hoop voor je dat je allemaal goede berichten krijgt en het dieeët is inderdaad erg vervelend, niet veel mag meer en vooral meerdere kleine porties na elkaar en dat was ik totaal niet gewend :?