te veel voedingen?

Sebastian krijgt sinds twee weken volledige fv. nu is hij in twee weken tijd van flesjes van 60 cc naar 150 cc gegaan en nog lijkt hij er niet genoeg aan te hebben. op de flesjes van 120 cc deed hij het een paar dagen erg goed en hield het vaak wel 5 uur vol tot het volgende flesje (hij kreeg 5 flesjes op een dag). na een paar dagen was dat al niet genoeg meer en mochten we van het cb gewoon 150 gaan geven. sinds donderdag krijgt hij 150 cc. je zou denken dat hij dan ook genoeg zou hebben aan 5 voedingen op een dag. maar eigenlijk komt hij vaak na 3,5-4 uur al weer waardoor we weer op 6 voedingen zitten :?

ik snap er niks van, is hij nou zo’n ontzettende vreetzak geworden? ik ben bang dat hij toch teveel drinkt want de flesjes gaan bijna elke keer schoon leeg :shock:

hij krijgt friso comfort, ik doe er wat extra water bij omdat hij wat moeite heeft met zijn ontlasting en hij krijgt druppels sab simplex voor/tegen krampjes. ook krijgt hij orthiflor voor zijn darmpjes. hij spuugt niet, af en toe komt er een mondje terug.

het cb gaf aan dat we moesten voeden op verzoek, zolang hij niet meer dan een liter per dag drinkt was het allemaal geen probleem.

maar ik ben bang dat als we gaan voeden op verzoek hij teveel krijgt, hij slaapt to nu toe niet langer dan 4 uur op een fles en ben bang dat hij al gauw niet meer genoeg heeft aan 6 flessen van 150 cc.

moeten we misschien maar voeding voor hongerige baby’s gaan gebruiken?

water?

Hier ook zo’n honger/dorstlap… maar een baby geeft ook hongersignalen op dorst af he.

Hier heb ik even een paar dagen gekeken hoe vaak ze kwam en op welke momenten en bleek ze hoofdzakelijk overdag in de namiddag sneller te komen.

Ik heb toen de fles van 12.30 en de fles van 16.30 aangepast naar 120 cc water met 4 schepjes en rond een uur of 10 s’ ochtends en om een uur of 2 s’ middags… tussen de flessen in dus, krijgt ze water (met een smaakje) ik doe dan lauw warm water geven , zo’n 90 cc en daar doe ik dan maar 1 schepje voeding door voor de smaak. Alleen water zo wil madammeke (nog) niet.

Dit werkt wel. Dorst is voor een baby hetzelfde als honger en bij borstvoeding zou je gewoon mogen aanleggen en zal de voeding zich in voedingsstof aanpassen.

Ik ben net als jij niet van plan al zo snel op te hogen en door te gaan met forte voeding. Suus is bijna 4 weken en we hebben nog wel effe te gaan he… :wink:

Doen dit al zo sinds Peter, die bleef eten en zat op een gegeven moment op 6x 220 cc en nog bleef hij komen. Kreeg de dorst=water met smaakje tip toen van een andere moeder met een hongerlap.

Hier werkt het prima in elk geval.

En voeding voor hongerige baby’s? Zit zetmeel bij, hier helpt dat goed :thumbup: