te veel voeding?

hoi allemaal,

mischien kunnen jullie me helpen.

volgens mij heb ik te veel voeding, mijn kleine drinkt een kwartier aan 1 borst en een kwatier aan de andere borst.

nu is het zo dat hij naar elke voeding en zelfs onder die tijd hele erge krampen heeft en een kokhalsend geluid maakt en ook best vaak wat voeding terug geeft meestal komt het zn neus nog uit.

nu heb ik al van alles geprobeert ik wordt er een beetje moedeloos van…

hij moet nog om de drie uur drinken maar na een voeding heeft hij ongeveeer anderhalf uur krampjes en valt dan in slaap en dan moet ik hem weer wekken voor de volgende voeding van de wijkverpleegkundige.

zo krijgt mijn kleine man ook haast geen slaap.

iemand tips…

groetjes willie

Ik heb ook vrij veel en hard toeschietende melk. Het schijnt dat baby’s wat kramperig kunnen worden/zijn van erg veel voormelk. Daarnaast, als het flink toeschiet, dan moeten ze flink klokken om alles weg te krijgen. Mij is geadviseerd om van te voren wat voormelk af te kolven en dan één borst goed leeg te laten drinken, zodat ze (mijn dochter) ook de achtermelk goed binnen krijgt. Daarna kun je evt nog de tweede borst aanbieden, maar het is echt belangrijk dat je baby één borst helemaal leeg drinkt. Anders krijgt hij van twee borsten alle voormelk binnen en krijgt dan maar weinig van de ‘vette’ melk binnen.

Verder tussendoor goed de boertjes laten doen en na het voeden wat langer rechtop houden.

Als je zoontje terug op geboortegewicht is vraag dan of je mag gaan voeden op verzoek, dat is veel prettiger!

Hoe oud is je zoontje en hoe lang geef je nu borstvoeding?

Wat je ook nog kan proberen is om je kindje los te koppelen van de borst als je je toeschietreflex hebt. Je laat dan je melk wegstromen totdat het er niet meer uit spuit maar druppelt. Je kan het dan bijvoorbeeld in een hydrofiel luier opvangen. Als de melk druppelt kan je je kindje weer aan de borst leggen. Mijn kindjes hadden ook altijd enorm veel krampen en sinds ik dat deed werden de krampen al een stuk minder. Ook tussen het voeden door probeerde ik ze te laten boeren. Wel een heel gedoe allemaal vond ik maar hier werden de krampen er een stuk minder van.

en inderdaad wat kay30 zegt ook elke keer 1 borst goed leeg laten drinken i.v.m voor en achtermelk.