te veel voeding overstap naar fles?

Niek is nu 3,5 week en spuugt heel veel en heeft veel last van krampjes. Net als bij mijn eerste kindje heb ik enorm veel voeding. Ik laat voordat ik ga voeden een hoop weglopen en voed liggend. Dan nog verslikt hij zich en spuugt hij tot aan de volgende voeding toe. Eerst gewoon een mondje terug en daarna echt dikke witte klodders. Ook heeft hij schuimige spuitluiers. Ik geef hem nu 1 borst per keer. Hij drinkt ongeveer 15 a 20 min en heeft daarna nog zuigbehoefte. Een speentje wil hij niet.

Mijn andere zoontje heeft 9 maanden borstvoeding gehad en toen was het ook zo’n ellende met teveel voeding. Wie heeft er ervaring met dit probleem en tips? Ook ben ik benieuwd of de overstap naar flesvoeding verbetering zal geven omdat je dan niet met zo’n hevig toeschietreflex en of te veel voeding zit.

Wie heeft hier ervaring mee?

ik had hier ook last van alleen was mijn voeding ook niet voedend genoeg en kwam Joyce er niet meer van aan…helaas.

OP http://www.borstvoeding.com staat ook het een en ander aan info over teveel voeding… EN anders kun je altijd nog een lactatiekundige inschakelen.

Ook daar kun je adressen van vinden op die site.

Ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb bij JOcye, daardoor heb ik het toch nog 2 weken kunnen volhouden…

Bedankt voor je antwoord! Ik heb een lactatiedeskundige gebeld en wat handige tips gehad. Ik heb Niek laten wegen bij het cb en hij was wel goed aangekomen(250gr) Het schijnt toch zo’n 6 weken te duren voordat alles goed is afgestemd. Daar gaan we dan nu maar voor.

Groetjes Anne

gelukkig maar… Hopenlijk gaat het helpen… het zou zonde zijn om te stoppen als het niet nodig is…

had je ook al gehoord over het drinken van rooibosthee tegen de krampjes van je kindje?

Dat schijnt te helpen… als jij dat drinkt kan het de krampjes bij je kindjes verminderen…

Dat komt goed uit. Ik vind dat een stuk lekkerder dan venkel thee :slight_smile:

Groetjes Anne

zowiezo moet je uitkijken met venkelthee… het schijnt de darmen zelfs stil te kunnen leggen… !!! Dus liever rooibos dan venkel hoor!

Heb je ook een kolf? Dat heeft mij veel geholpen met teveel voeding. Mijn zoontje kreeg ook heel veel binnen, daarom gaf ik hem 5-10 min de borst, even pauze tussendoor, en dan weer verder.

Als je kindje geen speentje wil, zou je de speen van MAM eens kunnen proberen? Die wou mijn zoontje wel,de anderen wilde hij ook niet. Ze hoeven er in principe weinig voor te doen om voeding binnen te krijgen, dus hij zal zeker nog een enorme zuigbehoefte hebben.

Ik heb laatst op het internet gezien dat er ook spenen te koop zijn van Tommee Tippee. Ik heb de fles daarvan, de spenen hiervan lijken het meest op een tepel. Heb nooit geweten dat er ook fopspenen van te krijgen zijn, ik had ze nog nooit gezien in de winkel.

Het duurt inderdaad even voordat alles opelkaar is afgestemd, en krijg je ook meer een ritmegevoel.