te veel?? of niet?? wat doet/deed jouw baby?

ok, ik word nu onzeker…Heb dan wel al een kind door deze ‘fase’ gekregen, maar dat ik het me nog kan herinneren… nee… :think: in het boekje van het cb staat dat hij nu 1 flesvoeding, 1 papvoeding, 1 broodmaaltijd, 1 warme voeding en een fruit hap zou moeten gaan krijgen… :think: Daan krijgt nu nog 2 flesvoedingen, 1 papvoeding, 1 boterham, 1 warme maaltijd en een fruithap… dus toch te veel???

Wat eten/aten jullie kindjes met 7.5 maand?? en hoe laat??

Ik ben er een beetje huiverig voor om de laatste fles te laten vervallen…

Daan krijgt nu:

*ontbijt: 270 melk met 7(blauwe , van de friso 1) schepjes bambix

*lunch: 1 lichtbruine of vezelrijk witte boterham met smeerworst(en heel af en toe jam) en 240 opvolgmelk(die drinkt hij niet altijd helemaal leeg)

*tussendoor fruithap en fruitsap(vers) en eventueel nog een maria-koekje of liga/bambix

*potje groente en danoontje

*voor het slapen gaan 240 friso of 250 pyamapapje…

Is dit nou te veel voor hem??? Hij eet/drinkt het meeste wel op namelijk… Hij is verder niet bepaald te dik( 7990 gram en 69 cm, zit mooi in het midden van de curve) en rest regelmatig als hij een keer geen honger heeft… (vaker met groente dan met fles)

ik gaf gewoon wat ie wilde. Dronk hij het op, dan was het okee, wilde hij het niet, dan niet. Pap heeft ie nooit gelust, dus dan kreeg ie brood 's morgens.

nu wilde hij rond die leeftijd helemaal geen melk meer (tot 11 maanden), maar heb het wel gewoon aangeboden.

na zijn 11e maand wilde hij het ineens weer wel,

dus kreeg hij het.

2 flessen per dag.

ook niet volgens het boekje van het cb.

weet nog wel dat de verpleegkundige op bezoek kwam en het maar vreemd vond dat ie nog steeds opvolgmelk dronk.

ik had zoiets van: nu vindt ie het lekker, dus waarom niet?

en als ie niet te zwaar is, zou ik er niet zo moeilijk over doen hoor. Gewoon lekker geven wat ie lust.

ljkt me hardstikke goed hoor.

tom at me rond die tijd een partij veel …soms wel meer dan 500 gram vast voedsel .naast de tiet.

gewoon laten bunkeren :wink: want straks eet ie misschien net als tom maaaaaaaanden niks meer :eh: en dan zijn alle reserves welkom :thumbup:

lijkt me een goed schema…

benthe krijg nu ook 1 papfles… 1 melk en 1 melk met nutrix

dus schema

07:30 papfles 200cc

10:00 fruit + wat thee

10:30- 12:00 slapen

12:30 1 boterham (lichtbruin) + 50cc yochurt

15:00 200cc fles

15:30-17:00 slapen

17:30 warm eten + toetje

21:00 fles 200cc met nutrix

Ik laat hem nu de melk na de boterham zelf drinken uit een tuitbeker, en vandaag dronk hij maar 150cc… dus wellicht lost het zichzelf op???

Quillan krijgt s ochtends gewoon fles 240cc

dan fruit en drinken

boterham en 180cc

het is de bedoeling zij, mijn cb dat die middag fles eraf moest.

uur of drie koekje en drinken

warme hap

papfles 240cc