Te veel klussen

Hallo allemaal,

Wie kan me helpen, nou ja helpen?

Kun je te veel klussen.

Samen met mijn vriend bedrijven we de liefde ( om het ff netjes te zeggen) elke dag soms vaker op een dag.

Nu we hebben besloten om voor zijn eerste en mijn derde kindje te gaan vraag ik me af of dit te veel kan zijn.

Ik lees er namelijk verschillende dingen over.

NU moet ik zeggen dat het niet erg is om elke dag bezig te zijn omdat dit echt goed voeld ( beetje moeilijk uit te leggen)

Maar om nu in eens om de dag bezig te gaan zijn is niet zo makkelijk.

Wie weet hier raad mee, en ik snap dat het heel makkelijk is om te zeggen gewoon om de dag klussen maar onze gevoelens zeggen anders

groetjes A

Sorry dat ik nog niet echt duidelijk kan zijn wie ik ben maar er zitten soms iets te veel bekende op de site en we willen het nog geheim houden dat we bezig zijn.

ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, bij die adviezen van omde dag, of dat betekent dat je het minimaal om de dag moet doen, of dat dat béter is dan het dagelijks (of vaker) te doen.

Maar ik zou hoe dan ook als je net begint met klussen je zo min mogelijk aantrekken van dat soort adviezen en gewoon lekker doen wat jullie altijd doen/waar jullie je goed bij voelen. Naar mijn idee zijn dat soort richtlijnen meer bedoeld voor als het allemaal niet zo wil lukken. Dan kun je eens kijken hoe je je slagingskansen kunt proberen te verhogen. Maar in eerste instantie zou ik je proberen daar zo min mogelijk vanaf te houden, en zo ongedwingen mogelijk er lekker van te genieten!

Hier eigenlijk hetzelfde advies als Fiep.

Wij zijn nu zwanger van ons eerste kindje en na even vooral genoten te hebben kwam het toch neer op “wij willen zwanger worden” en dit werkte echt niet! Toen wij het ook niet hadden verwacht bleek ik zwanger…

Elke dag klussen maakt niet uit, maar meerdere keren op een dag misschien wel. Wij hebben ook elke dag feest gehad en zie het resultaat hieronder :lol: Bovendien iemand die ik ken en bij de gynaecoloog loopt heeft van twee verschillende gynaecologen gehoord dat het niks uitmaakt als je iedere dag klust. Terwijl je overal leest dat om de dag of om de twee dagen beter is.

Dus geniet van het klussen iedere dag :smiley:

Ik dacht dat het met de kwaliteit van het sperma te maken had. Bij om de dag klussen zou de kwaliteit(of de hoeveelheid) beter zijn, dan bij dagelijks klussen.

Maar ik zou zeggen: geniet lekker van elkaar. En je ziet vanzelf of het je wat oplevert. Mocht je een paar rondes geen succes hebben, kan je altijd de frequentie nog omlaag schroeven.

Ik heb idd ook van een vriendin die moeilijk zwanger raakt gehoord dat de kwaliteit van het zaad achteruit gaat als je het elke dag doet.

Maar als er geen reden is om aan te nemen dat je moeilijker zwanger raakt zou ik gewoon zo doorgaan hoor :wink:

@chicaaa wrote:

Elke dag klussen maakt niet uit, maar meerdere keren op een dag misschien wel. Wij hebben ook elke dag feest gehad en zie het resultaat hieronder :lol:

als hier banners als bewijs mogen dienen over welke frequentie niet uitmaakt, heb ik ook nog wel een bewijs-banner dat meerdere keren per dag ook niet uitmaakt… :wink:

maar goed, het zegt allemaal weinig. De een wordt makkelijk zwanger, de ander moeilijk. Ik zou me dus nogmaals pas buigen over dit soort theorieen als de praktijk heeft uitgewezen dat jullie samen niet heel gemakkelijk zwanger worden.

ik heb die vraag ook pas gehad

het is niet zo zeer de kwaliteit maar de hoeveelheid kwa zaadcellen die wat word uitgedunt als je het vaker doet zaad ververst zich zeg maar om de 72 uur daarvoor maakt het natuurlijk wel genoeg voorraad aan zodat altijd beschikbaar kan zijn

maar als je bedenkt dat er miljoenen zaad cellen in een kwakkie zitten :silenced:

je hebt er maar 1 nodig die HET moet maken. :mrgreen:

dus denk als jullie niet verminderd vruchtbaar zijn dat iedere dag klussen geen kwaad kan

gewoon lekker doen waar jullie je fijn bij voelen :thumbup:

Hoi Meiden

Bedankt voor jullie antwoord, ga maar gewoon door zoals we bezig waren, heb er ook nog maar net mijn koperspiraal ( 13 januari) uit laten halen. Dus mocht het nu echt langer gaan duren kan ik altijd nog ons klustijd aanpassen.

BEDANKT

groetjes A

A.

Ik hoop natuurlijk dat het voor jullie snel raak zal zijn! :pray:

Wij hebben in de het begin van de mmm gelopen en ons hebben ze verteld dat het beste is om de dag te klussen. Dit ivm met de kwaliteit van het zaad. Ook wij deden het sommige periodes iedere dag omdat we onze eisprong niet wilde missen en we gewoon zin hadden…

Later heb ik het allemaal een beetje naar de achtergrond gestopt , met de gedachte “ik zie wel hoe lang ik er nog over doe, en we vrijen alleen als we echt zin hebben” en zie nu mijn banner :mrgreen:

Er word ook heel vaak gezegd dat je er niet teveel mee bezig moet zijn…