Sinds deze week vraagt Melinda maar om eten door en door…
Heeft ze als ontbijt net 2 cracottes crackers op .
Vraagt ze gelijk daarna om nog iets,
Dus krijgt ze half broodje van me , dat eet ze met smaak op…
Daarna wil ze weer iets, dus halve appel erachteraan :shock:
Gaan ze meer eten doordat ze groeien :think:
Kun je een peuter teveel eten geven :think:
Schema van gisteren
Ontbijt: 2 snede brood zonder korst
tussendoor : banaan en een klein kinder reepje
Lunch: 2 cracottes met pindakaas.
tussendoor: appel
avondeten: 1 hapje aardappelen en 2 groentelepels bloemkool en 2 hapjes kipfilet
Maar bedoel vandaag als ontbijt
2 crackers , half broodje en halve appel jeetje is dat normaal :oops:
Het is haar niet aan te zien ze weegt nu zo,n 14,5 kilo en is 98 cm /1 meter nu
maar 2 cracotts als lunch vind ik niet echt veel?
mischien idd groeispurtje, zolang je gezonde dingen blijft aanbieden kan het geen kwaas lijkt me kijk als ze alleen snoep wil
Het gaat ook meer om het ontbijt daar wil ze het meest eten
En ze vraag niet om een snoepje omdat het nu vakantie is krijgt ze heel af en toe een kinder reepje maar echt heel af en toe
Lunch wil ze juist haast niet eten
cracottes vullen nou niet bepaald. als ze meer honger heeft zou ik proberen haar (volkoren) brood te laten eten. zo lang ze vooral gezonde dingen krijgt als ze trek heeft (zoals fruit en een volkoren boterham, eens een plakje ontbijtkoek) dan kan het helemaal geen kwaad lijkt me.
als ik jouw lijstje zo zie dan vind ik niet dat ze veel eet.
Ja, ze kunnen wel teveel eten, maar jouw meisje komt daar echt niet bij in de buurt hoor.
Ik zou haar vooral iets voedzamers gaan geven, stevig volkorenbrood.
Mijn jongens aten (nog trouwens) altijd zoveel dat ik het weleens nagevraagd heb bij de kinderarts; ze mochten toen niet meer als vier volkorenboterhammen als ontbijt, en vier als lunch. Ik denk dat ze toen zo 3/4 jaar waren. Daarnaast kregen ze ook flink fruit, veel meer als een halve appel.
daar had ik niet bij nagedacht nog van die cracottes
oja die cracottes zijn wel volkoren :mrgreen:
Korst vult ook meer he dan alleen het binnenste :-*
Ivan eet 's ochtends 1 volkoren brood met beleg en een beker melk
tussendoor 2 stuks fruit plus drinken
lunch 2 volkoren boterhammen en een beker melk
soms daarna nog een cracottes/cracker
tussendoor cracker/cracottes met drinken
uur of 1700 om te rekken tot avondeten een soepstengel (niet altijd)
's avonds half stuk vlees, 2 aardappels, 2 opscheplepels groente en een beker yoghurt naturel
Ik vind niet echt dat ze veel eet hoor!
S is als 1e wakker hij eet dan 1 plakje brood ook geen korsten.
Als zijn grote broer uit bed komt en een broodje gaat eten dan wil S ook weer een broodje.
Tussendoor nog fruit.
Tussen de middag 1 plak brood vaak eet hij dan wel ce korst ook op.
Tussendoor wat lekker koek/snoep
En avondeten eet hij vaak wel op. Maar voor dat de kids naar bed gaan geef ik ze vaak nog een broodje.
Mischien moet je in de ochtend beginnen met brood en dan als tussendoor die cracker.
Ik vind het ook niet heel veel…al is het in hoeveelheid misschien meer dan gemiddeld, qua voeding is het dat, denk ik, niet. Ik zou haar inderdaad brood geven ipv cracottes, dat vult inderdaad meer.
Jinthe eet 's ochtends max. één boterham (zonder korst) en melk, tussendoor fruit (eerst 2 stuks, nu nog maar 1), tussen de middag 1 tot 2 boterhammen zonder korst en melk, tussendoor een koekje of cracotte of rozijntjes ofzo, 's avonds avondeten + toetje en dan voor ze naar bed gaat nog een beker melk. Alles wat ik haar tussendoor geef, gaat er meestal ook wel in…maar probeer ik om die reden dus niet te veel te doen…dan moet ze maar meer brood eten (houdt ze niet zo van ;)).
Ik vind het echt niet veel wat ze krijgt hoor!
Hier altijd twee boterhammen (met kost) met ontbijt en lunch (ook lucas al)
en evt. een cracker als toetje
de avondmaaltijd gewoon een (ikea kinder) bordje vol en tussen door fruit en koek.
ik het echt geen dikke kinderen
Ik vind juist dat ze weinig eet…
Ik sluit me aan bij de voorgangers: voedsel geven dat wat meer vult/langer nodig heeft om te verteren.
In het groeiboekje staan ook richtlijnen volgens mij (ik heb er nooit zo naar gekeken :oops: ). Daar kun je vast ook wel vinden wat "gemiddeld"is voor kindjes van deze leeftijd.
Sebastian eet nog meer als jouw dochter :shock:
hij krijgt 1-2 boterhammen met korst en beker melk
tussendoor 2 stuks fruit of 1 keer fruit en koekje
lunch 1 boterham en 1 keer fruit of 2 boterhammen en beker melk
na zijn slaapje koekje/soepstengel/rijstwafel/fruit
avond 1 opscheplepel aardappel/pasta, 2 flinke opscheplepels groente, stukje vlees/vis en toetje
tussendoor water of sterk aangelengde roosvicee.
Elize eet dit: 2-3 boterhammen per dag, 2 stuk fruit, 2 bekers melk, 1 opscheplepel aardappel/pasta en 2 opscheplepels groente, stukje vlees/vis en toetje. bij haar gaat lang niet altijd alles op, zij heeft op dit moment wat minder behoefte aan eten.
Met vlagen eten mijn kinderen me af en toe de oren van het hoofd - ik denk dat ze dan ook groeien ofzo. Los van het feit dat ik net als mijn voorgangster ook niet vind dat jou kindje veel eet. Ook kwa avondeten vind ik het niet veel.
Maar crachottes is hier meestal voor tussendoor en niet als maaltijd.
Oei,oei, 2 cracottes als lunch? 3 cracottes staan ongeveer gelijk als 1 boterham, dus voedzaam is dat niet.
Lekker korsten geven ook :thumbup:
Als er hier een in een groeispurt zit, eten ze gerust 3 boterhammen als lunch
onze knul van dezelfde leeftijd ontbijt met 2 boterhammen, soms nog een cracker erbij.
Dat is in totaal denk ik al meer als die 2 cracottes, een halve boterham en een appel eigenlijk?
Tussendoor fruit.
Tussendemiddag wederom 2 boterhammen, soms met een beschuit, cracker oid nog erbij. Als we eens een gebakken eitje op brood doen heeft hij vaak aan 1 boterham genoeg, maar dan krijgt hij in de middag eerder trek.
Tussendoor stuk ontbijtkoek oid, soms een broodje, soms nog een keer fruit.
Avondeten op het moment ontzettend goed.
Vanavond zeker 3 aardappelen, 2 flinke opscheplepels spinazie en een omelet van 1 ei en dan nog yoghurt na.
Overdag heeft hij tegenwoordig ook vaker ‘honger’ en dan krijgt hij meestal een droge cracker erbij.
Ondanks dat wordt hij voor het oog juist slanker. Zal dus denk ik wel flink in de lift zitten qua lengte.
En straks zitten we vast weer in een periode dat hij in zijn avondeten zit te prikken en er nog geen piezeltje naar binnen gaat… zo gaat het hier vaak in afwisselende periodes.
Brood hebben ze hier allemaal vanaf het begin goed van gegeten, ook altijd gewoon met de korst eraan. Ben te lui om het eraf te snijden .
Als jij dit veel vindt, dan vind je Mats een vreetzak denk ik :lol:
Die eet 's ochtends en 's middags 2 of 3 boterhammen met korst.
Verder nog fruit, inderdaad een koekje, cracot, rijstewafel o.i.d,
Eind van de middag krijgt hij altijd weer trek en krijgt dan nog een stukje worst of kaas, tot hij om 18.30 dan eindelijk mag avondeten :lol:
En dat is dan ook gewoon een goed bordje vol hoor.
Dus nee… ik denk niet dat jouw kind teveel eet.
Mischien maakt ze momenteel een groeispurt door ofzo?
Nee hoor, ik vind het ook niet veel!
Mijn dochter eet 's morgens 1 / 1,5 boterham en dan om 10 uur alweer 1,5 stuk fruit. Tussen de middag eet ze er 2. Ze krijgt bruin brood of volkoren. Korstjes eet ze soms wel, maar ze legt het ook regelmatig op tafel (voor vogel, zegt ze dan :lol: ).
's Avonds eet ze meestal weinig of niets…
Ik vind het eigenlijk ook niet veel.
Mijn zoon leeft de hele dag zo’n beetje op zijn ontbijt. Hij eet er 's morgens minimaal 2, soms 3, met korstjes. Of 2 boterhammen en een beschuitje. En vaak vraagt hij meteen na het ontbijten alweer om koek en snoep. Dat krijgt hij niet, maar wel om een uur of 10 of 11 twee stuks fruit, want na 1 banaan heeft hij er nog geen genoeg van.
Tussen de middag eet hij 1 tot 2 boterhammen, 's middags een koekje of snoepje, en daarna avondeten, maar dat is vaak niet zo veel.