Te veel afgevallen na zwangerschap

Voor ik zwanger was woog ik rond de 52 kg.

Ik vond dat al best weinig en hoopte dat er na de zwangerschap een beetje zou blijven hangen.

Aan het einde van de zwangerschap woog ik 77 kg.

Inmiddels is alles er al weer af maar weeg nu dus nog lichter dan zoor de zwangerschap nu zit ik op 49 kg.

Ik ben 1.58 maar vind 49 kg toch wel te weinig.



Zijn er meer die daar last van hebben?

Ik lees vaker verhalen dat de kilo’s er juist niet vanaf willen.

Ikzelf heb dat niet, maar mijn schoonzus had dat ook. Die moest juist opletten dat ze niet te dun werd.



Ik denk dat je in eerste instantie eens kunt kijken naar je voedingsritme en vooral wát je dan ook eet. Kijk eens op voedingscentrum. En als je blijft afvallen kun je overwegen om naar een dietist te gaan; die zijn óók juist hiervoor.



Succes!

erg herkenbaar! ik heb het zelf ook. voor de zwangerschap zat ik (1,74) op 65 (waar ik al jaren over gedaan had vanaf 54) en was dus dolblij dat ik behoorlijk aangekomen was en had gehoopt dat het er wel leef deels. maar helaas is alles er weer af en ben ik nu weer aan het opbouwen. 3 weken geleden is de laatste keer gewogen bij de arts 55… daar was ik dus niet bepaald blij mee. nu kon ik naar de dietist aangezien bloed allemaal nagekeken en in orde was. heb dat niet gedaan omdat mijn vermoeden was dat het aan mijn hormoonhuishouding ligt. en dat blijkt nu wel te kloppen aangezien ik nu weer beter kan eten en ook aan mezelf merk dat het langzaam aan er weer op komt.



zowiezo wil ik je wel zeggen, blijf proberen en blijf goed eten. misschien helpt het je (mocht je ook wat te weinig binnen krijgen dan wat je nodig hebt) als je een dag of 2 eens bijhoud hoeveel je precies eet. soms heb je niet door dat het te weinig is. Maar vooral blijven geloven in jezelf dat je het er nog een dag wel weer aan krijgt. al duurt dat jaren :slight_smile:

Heel veel succes!!!

Ik herken dat, maar ben gelukkig niet TE licht.

Ik weeg nu 62 kilo en voor mijn zwangerschap 67.

Ik had het overigens na al mijn zwangerschappen en daarna komt het er langzaam wel bij.

(ik wilde zo graag weer 63 wegen, ik woog dat ooit en ben dus heel blij nu).

jah, zat door een koemelvrij dieet in de 50 en zat op ondergewicht. Mocht van de sportschool wel sporten maar moest na de tijd wel proberen de calorien erbij te eten die ik had verbrand.



Moet zeggen nu ik ontzwangerd ben ik duidelijk merk dat die kilo’s wel goed zitten, ben inmiddels 5 kilo gegroeid en hoop dat ik dit zo kan houden. VInd het zo prima!

Ik herken het, woog voor de zwangerschappen 55 kilo en nu nog maar 46/47 kilo. Veel te weinig bij 1.67. Nu met meds voor mijn vetstofwisseling en lactosevrij dieet gaat he tiets beter, maar zou graag 8 tot 10 kilo erbij willen.



Liefs Suzanne

Ik ben in beide zwangerschappen niet zo gek veel aangekomen en woog een maand na de bevalling van mijn zoon 62 kilo 2 kilo minder dan toen ik zwanger van hem werd en woog toen ongeveer net zoveel als toen ik zwanger werd van mijn dochter. Ik ben 1.60 m en 62 kilo is dan nog aan de zware kant, dus ik vond het niet erg. Weeg nu iets van 58 kilo en dat komt vooral doordat ik meer op zoutgebruik ben gaan letten.

Je zou anders ook eens je schildklier kunnen laten controleren. Een vriendin van ons viel na haar zwangerschap ook heel veel af en die bleek later schildklierproblemen te hebben.

Hier ook, weeg 20 kg lichter dan voor de zwangerschap.



Er is alleen wel 1 maar :lol:

Ik was te zwaar en heb nu dus een gezond gewicht :dance:

Ik heb echt precies de dezelfde lengte en gewichten al jou (TS). Nu ik weer aan de pil ben merk ik dat ik wat dikker word, dus 49 zal het niet meer zijn… (2 mnd geleden nog wel…)

Ik weeg 45 kilo bij een lengte van 1.63. Ook te licht dus. Ik ben extra in de gaten gehouden tijdens mijn zwangerschap maar kwam netjes 12 kilo aan. Ik had nog even de hoop dat er wat aan zou blijven zitten maar 2 weken na de bevalling zat ik alweer op het oude gewicht. Ik ben overigens buiten mijn zwangerschap om nooit zwaarder geweest dan 47 kilo dus het zal wel bij me horen denk ik dan maar :wink:

@pooh wrote:

Hier ook, weeg 20 kg lichter dan voor de zwangerschap.



Er is alleen wel 1 maar :lol:

Ik was te zwaar en heb nu dus een gezond gewicht :dance:




Waarom wil ik zulke dingen nou zo graag lezen??? :liar: :liar:



ik vind het super voor jou hoor, maar wilde dat ik hetzelfde konz eggen :? :mrgreen:

Laat je bloed even nakijken op je schildklierwaarde’s!



Mijn huisarts vertelde meteen dat een ontsteking van de schildklier nav de zwangerschap erg vaak voorkomt en vaak niet als zodanig herkend wordt.

Het chique woord is een klinische of subklinische postpartum hyperthyreoide of in ieder geval zo ongeveer :mrgreen:

Ik woog voor de zwangerschap (bij Jimmy) 60 kg, 72 op het einde en na twee maanden nog maar 46 kg met 1.74.

Ik heb het bij allebei de zwangerschappen gehad maar bij Sanna hadden we het beter onder controle door 4000 calorieën:shock: per dag te eten.

Ik weeg nu nog steeds ‘maar’ 53 en wil graag naar de 60 terug maar het gaat langzaam.

Beetje bij beetje krijgen we het er wel aan!

tja hier ook hetzelfde ‘probleem’. Al maak ik er geen probleem meer van want het helpt toch niet. Ik woog ook 45 met ongeveer 1,65 lengte.

Ben deze zwangerschap met 48 gestart en weet dat ik straks, na de bv periode ook weer onder de 48 ga uitkomen. en het maakt hier niet uit, wat ik eet, hoeveel ik eet, wat ik doe, maar ik blijf uiteindelijk wel op de 45 hangen! Dus minder wordt het niet, tis overigens ook niet super aan me te zien ofzo, ben niet extreem mager zodat mensen zich afvragen of ik ziek ben gelukkig.



veel volle producten eten, kwark, brinta, roomboter op je brood, pindakaas, oude kaas…

en als je echt teveel afvalt zou ik naar een diëtiste gaan om te kijken of ze nog tips heeft.



‘iedereen’ zei vroeger: wacht maar tot je kinderen hebt gehad, dan blijven de kilo’s wel zitten. Of: ik was vroeger ook zo mager maar moet je me nu zien.

Nou dat zijn echte dooddoeners, want als je mn moeder ziet… en ik heb haar bouw dus ik geloof niet dat ik ooit boven de 52 kilo uit ga komen zonder zwanger te zijn :wink: