te streng

soms heb ik het idee dat ik erg streng ben tov de kinderen.

dit merk ik met name als hier andere kinderen zijn spelen.



ik ben al een beetje milder geworden wb boven spelen, ik wou dit eerst niet hebben, maar echt overal mag mijn zoon boven spelen.



nu zijn ze dus weer aan het boven spelen, maar ze zaten aan de rolgordijnen, ik wil dit niet hebben.

dat vriendje vroeg echt met grote ogen waarom dat niet mocht.

omdat het andes stuk gaat was mijn antwoord,



ook mogen ze boven niet naar toilet en moeten ze op hun kamer blijven.



pfffff dat is toch niet teveel gevraagd

Nou ik vraag mij vooral of waarom ze dat allemaal niet mogen?



Het rolgordijn, daar kan ik nog wel inkomen, maar niet boven op het toilet???

nou als de jongens te pas en te onpas boven gaan plassen als ze daar aan het spelen zijn dan wordt het een grote bende daar ( een keer meegemaakt)



en vind de badkamer ook iets prive

Ik vind de badkamer ook privee. Net als de anders slaapkamers in ons huis.

Dus als er hier boven gespeeld word dan mag dat ook alleen op de eigen kamer en beneden naar de wc.



ik vind dat je geen strenge regels hebt. Die van mij zijn zo ongeveer gelijk

hier eigenlijk net zo… badkamer en andere slaapkamers zijn privé, daar hoeft niemand anders te komen.



En bovenspelen is vaker niet dan wel, want er zijn hier nog kleine broertjes die in de middag slapen op aangrenzende kamer… en heb nog niet een combi meegemaakt die dusdanig rustig kon spelen dat er geen broertje wakker van werd.



Dat was in de winter weleens lastig, maar ze willen nu toch alleen maar buiten spelen, dus ‘probleem’ opgelost.



Onze jongste 2 krijgen het vast makkelijker op dezelfde leeftijd als onze oudste 2… er wordt in elk geval niet geslapen op de verdieping :lol: .

Hier mogen ze wel boven spelen, 2 kinderkamers, en mogen ze ook in de badkamer naar de wc.



Wij slapen op zolder en daar mogen ze van mij niet te spelen, maar dat doen ze uit zichzelf eigenlijk niet. Het is niet zo heel boeiend voor ze op onze slaapkamer.

Ik merk dat mn meiden het erg interessant vinden om mijn kast in te duiken. Dat is dus 1x en dan beneden spelen :wink: verder mogen ze gewoon boven, op de kinderkamers.

Hier mogen ze ook gewoon boven spelen op hun kamers. Over de badkamer heb ik zelfs nog nooit nagedacht :think: Kan er niet warm of koud van worden als vriendjes daar komen, geloof ik.



Maar, het zijn jouw regels en als je die hebt verteld (wel belangrijk want hoe kunnen ze het anders weten) moeten ze zich er gewoon aan houden, toch? Ieder heeft zo zijn eigen regels.

dat klopt idd, mijn regels zijn mijn regels, maar toch, soms vraag ik me af, of daarom de kinderen niet wegblijven

mwoah als ze wegblijven omdat ze niet in de badkamer naar de wc mogen… zal wel meevallen toch.

Je laat ze vast niet de hele middag hun plas ophouden denk ik :wink: dus denk dat het wel meevalt.



Elk huis zijn/ haar eigen regels en daar moeten kinderen ook mee om leren gaan.



Ik weet zeker dat er in andere huizen andere regels gelden, maar hoor onze kinderen daar niet over als ze thuis zijn van spelen bij iemand anders.

Ik weet niet of die paar ‘strenge’ regels van jou kinderen weghoud.



Maar mijn oudste, een allemansvriend, al 2 jaar heel goede vrienden met een meisje, even oud, is een keer bij haar opa en oma geweest en wil daar echt nooit meer naar toe omdat ze niets mochten.



Nou is hij echt niet zo moeilijk, maar blijkbaar was het daar dus zo erg dat hij weigert te gaan. En dat is natuurlijk zijn goed recht.

Op zich mogen ze hier best veel , maar er zijn gewoon een aantal regels waar ze zich aan moeten houden.

en die hebben met name te maken met dingen die van ‘ons’ zijn en niet kapot hoeven.



bijv: niet op bank springen en schoenen uit op de bank, er wordt niet op de vensterbank gestaan (laag raam met lage vensterbank), niet zelf aan de stereoinstallatie, dat soort dingen. ook heb ik soms moeite met de hoeveel kinderen die komen spelen, bij sommige vriendjes van mijn zoon lopen er wel eens 4 kinderen op een woensdag middag, dat wil ik dus niet.

als ik dat zometeen bij alle drie moet doen dan heb ik 12 kids hier lopen bij wijze van.

Je hoeft toch niet niet mee te gaan in ‘hoe het bij een ander gaat’. Gewoon je eigen ding doen, het gras is echt niet groener bij de buren.



Bij ons wordt alleen beneden gespeelt, hij mag best even zijn kamer laten zien, prima. Beneden mag er een hele hoop maar dingen stuk maken gebeurt hier echt niet.

@knollie1 wrote:

Op zich mogen ze hier best veel , maar er zijn gewoon een aantal regels waar ze zich aan moeten houden.

en die hebben met name te maken met dingen die van ‘ons’ zijn en niet kapot hoeven.



bijv: niet op bank springen en schoenen uit op de bank, er wordt niet op de vensterbank gestaan (laag raam met lage vensterbank), niet zelf aan de stereoinstallatie, dat soort dingen. ook heb ik soms moeite met de hoeveel kinderen die komen spelen, bij sommige vriendjes van mijn zoon lopen er wel eens 4 kinderen op een woensdag middag, dat wil ik dus niet.

als ik dat zometeen bij alle drie moet doen dan heb ik 12 kids hier lopen bij wijze van.




Nou de regels klinken gewoon als prima regels hoor.

@knollie1 wrote:

Op zich mogen ze hier best veel , maar er zijn gewoon een aantal regels waar ze zich aan moeten houden.

en die hebben met name te maken met dingen die van ‘ons’ zijn en niet kapot hoeven.



bijv: niet op bank springen en schoenen uit op de bank, er wordt niet op de vensterbank gestaan (laag raam met lage vensterbank), niet zelf aan de stereoinstallatie, dat soort dingen. ook heb ik soms moeite met de hoeveel kinderen die komen spelen, bij sommige vriendjes van mijn zoon lopen er wel eens 4 kinderen op een woensdag middag, dat wil ik dus niet.

als ik dat zometeen bij alle drie moet doen dan heb ik 12 kids hier lopen bij wijze van.




Nou dat vind ik allemaal heel normaal klinken hoor.

Schoenen doen we hier over het algemeen uit in de gang en mijn ervaring is dat vriendjes dan automatisch ook de schoenen uitdoen als ze het hun vriendje (mijn zoon dus) dat zien doen. Hier mogen mijn eigen kids niet op de bank springen, dus spelende vriendjes ook niet. En in de vensterbank lopen mag alleen de kat.

Apparaten hoeven ze niks mee als ze aan het spelen zijn toch?



Ook dingen als de Wii enzo gaan in principe niet aan als er vriendjes spelen. Alleen als het beste vriendje van de oudste er is en het is heeeeul slecht weer wel es een keertje, maar die is hier dan ook direct een heel aantal uren, die spelen nooit zomaar 2 uurtjes met elkaar hihi.



Er mag met speelgoed gespeeld worden, de spelletjes mogen uit de kast, er mag geknutseld worden en gedaan, enige wat ik vraag is dat er aan het eind van de middag samen opgeruimd wordt.



4 vriendjes tegelijk? Op een kinderfeestje :lol: .

Soms zijn ze wel met 4 tegelijk, maar dan zijn ze elkaar op straat tegengekomen/ samen gaan voetballen, dan wil ik best in die 2 andere jongens ook even een glas drinken ‘gieten’ en vliegen ze toch weer uit naar buiten.



De oudste gaat sowieso het liefst lekker buiten spelen als hij een vriendje heeft. Fietsen, voetballen, verstoppertje spelen etc etc.

@Madre wrote:

@knollie1 wrote:
Op zich mogen ze hier best veel , maar er zijn gewoon een aantal regels waar ze zich aan moeten houden.

en die hebben met name te maken met dingen die van ‘ons’ zijn en niet kapot hoeven.



bijv: niet op bank springen en schoenen uit op de bank, er wordt niet op de vensterbank gestaan (laag raam met lage vensterbank), niet zelf aan de stereoinstallatie, dat soort dingen. ook heb ik soms moeite met de hoeveel kinderen die komen spelen, bij sommige vriendjes van mijn zoon lopen er wel eens 4 kinderen op een woensdag middag, dat wil ik dus niet.

als ik dat zometeen bij alle drie moet doen dan heb ik 12 kids hier lopen bij wijze van.




Nou de regels klinken gewoon als prima regels hoor.




Ik zie er ook niets geks in. Ik weet natuurlijk niet HOE je het brengt…misschien zit het hem daar in.



Moet ook even terugkijken hoe oud je kids zijn ,maar buiten de toilet, niets mis met je regels.



Met 2 kids voor wie zindelijkheid een uitdaging is, wil ik juist dat ze naar het toilet gaan, juist boven. Als ze er voor naar beneden komen, is het beneden evengoed een bende. Dat maakt dan niets uit. Zeker onder een bepaalde leeftijd vind ik het ‘prive’ ding van de badkamer nog niet zo belangrijk. Als je moet,dan moet je…maar dan wel plassen en wegwezen. Verder overal vanaf blijven.



Soms heb ik ze juist liever even boven. Daar spelen ze vaak rustiger dan beneden.

mijn kids zijn 6, 4 en 1



maar alleen die van 6 speelt boven. hij is een jongen en zindelijk en kan dus best naar beneden, ook plassen de kerels hier in huis zittend.

en ik weet dat veel jongens dat niet doen (hoeft ook niet) maar ja als dat dan boven gebeurd, bah. ben ik misschien te precies in, en zoals gezegd niet alleen dat, ik wil ze gewoon niet in de badkamer.



ik breng het niet streng (denk ik) ik vertel het gewoon en leg ook uit waarom ik het niet wil hebben.

nou, vind je niet te streng hoor! dat zijn gewoon regels! hier mag ook niet boven gespeeld worden! ik wil toezicht en ik vind haar nog te jong, plus dat een slaapkamer is om te slapen en die is ook zo ingericht. Hier is ruimte zat beneden.



zag nog wat langs flitsen over vriendjes, hier soms de halve straat achterthuis in de zandbak. Regel is, gooien is weg. Ze proberen het 1 keer en ze doen het nooit weer. En ze gaan ook gewoon weg. Hetzelfde met vieze of gekke vloekwoorden. Ik wil dat gewoon niet, gebeurd hier niet en zo wel, dan speel je maar niet meer achter bij ons. Er loopt immers ook een hummeltje van anderhalf.



In huis spelen met knutselen ed is het gewoon samen spelen samen opruimen!



denk niet dat je te streng bent, nogmaals! Gewoon jou huis, jou regels!





overigens mogen ze hier wel weer de kussens van de bank halen bij regenachtig weer om lekker een groot springkussen te maken in huis… niet altijd… soms… of lekker een hindernisbaan maken met alle salontafeltjes en kleine bakken en speelgoedbakken :lol: :dance:

@ konijn, dat laatste gebeurd hier ook regelmatig, met name in het weekend.



ook picknicken we bij slecht weer midden in de kamer, groot kleed op de grond en boterhammen eten op het kleed.

@knollie1 wrote:

mijn kids zijn 6, 4 en 1



maar alleen die van 6 speelt boven. hij is een jongen en zindelijk en kan dus best naar beneden, ook plassen de kerels hier in huis zittend.

en ik weet dat veel jongens dat niet doen (hoeft ook niet) maar ja als dat dan boven gebeurd, bah. ben ik misschien te precies in, en zoals gezegd niet alleen dat, ik wil ze gewoon niet in de badkamer.



ik breng het niet streng (denk ik) ik vertel het gewoon en leg ook uit waarom ik het niet wil hebben.




De mijne zijn ook 4 en 6. Beide spelen boven met vriendjes. Zeker die van 4 en vriendjes zullen het vast allemaal niet netjes doen op de WC, maar voor mij is dat badkamer dan zeker een voorkeur. Beneden is het altijd lastiger schoonmaken vind ik. Boven is het even bleek er over, douchekop er overheen en de boel dweilen (wc zit naast de douche en stroomt meteen het putje in). Mijn 6 jarige is wel zindelijk (4 ook,maar zowel hij als vriendjes vergeten het ook nog wel eens tijdens het spelen en moeten dan rennen), maar als hij moet,dan moet hij NU…‘even’ de trap af, wil nog wel eens een uitdaging zijn. Dan liever boven…

Ik heb sowieso 2 staand plassers. Moet zeggend dat ik ook genoeg zitters er een bende van heb zien maken, zeker als ze niet ver genoeg over de bril zitten.



Uiteindelijk is ieder huis zijn eigen regels.