Te sterk wurgrefles/speentje uitspugen

Mn dochtertje duwt steeds dr speentje uit dr mond, ze wil heeel graag sabbelen (heeft hele schrale plekken op dr handje omdat ze die steeds in dr mond stopt) maar dr tong lijkt in de weg te zitten of dr wurgreflex is te sterk (dan spugen ze ook alles uit wat “vreemd” is…)

Nu gaf ik dr laatst een hapje bananenmoes en ook dat duwt ze met dr tongetje dr mondje uit…dat gaat dus nog problemen geven vrees ik…

Hoe kan ik dr laten wennen aan een speentje (ik probeer het al 4 maanden…dus op zoek naar de gouden, niet voor de hand liggende tip)…

Je hebt ook vast wel eens een pink aan d´r gegeven. Hoe ging dat?

voor t bijvoeden hoef je nog niet bang te zijn. dat is een van de tekenen dat ze daar dan gewoon nog niet aan toe is. als die reflex minder begint te worden, is dus een teken dat ze aan bijvoeden toe is (zie ook http://tinyurl.com/5rxc7d )

en verder… tja, emma doet ook steeds haar handen in de mond (plus die uitslag), dat hoort een beetje bij de leeftijd. Een speen snapt ze ook helemaal niets van.

Niet lullig bedoeld maar: waarom MOET ze een speen? Omdat haar handjes schraal zijn? Ben bang dat je dat niet “afleert” door een speen te geven, ws vindt ze haar knuistjes gewoon het lekkerst…

En over bijvoeden geen zorgen hoor, dat hoeft voorlopig niet per se!

Hier een meisje die wel een speentje heeft, maar ondanks dat ook heftig op haar knuistjes sabbelt hoor…

Hoort er een beetje bij… en tja omdat het steeds nat is krijg je die schraalheid… valt weinig aan te doen voorlopig…

Ik denk idd dat een speentje niks op gaat lossen.

@Affie wrote:

Niet lullig bedoeld maar: waarom MOET ze een speen? Omdat haar handjes schraal zijn? Ben bang dat je dat niet “afleert” door een speen te geven, ws vindt ze haar knuistjes gewoon het lekkerst…

En over bijvoeden geen zorgen hoor, dat hoeft voorlopig niet per se!

Ze hoeft niet perse een speen (al heb ik wel het idee dat ze dat heel fijn zou vinden), ik maak me voroal zorgen om dat sterke wurgreflex ivm bijvoeding straks. Omdat ze daar over 1,5 maand toch echt aantoe is wil ik voor die tijd wel weten of dat haar lukt; eten… Ik heb wel liever dat ze een speentje neemt ipv dr handjes ivm makkelijker afleren, beter voor de spraakontwikkeling, de stand van dr tandjes (waarvan er momenteel al twee op komst zijn), maar moeten; nee, ze moet niks.

@mama tina wrote:

Hier een meisje die wel een speentje heeft, maar ondanks dat ook heftig op haar knuistjes sabbelt hoor…

Hoort er een beetje bij… en tja omdat het steeds nat is krijg je die schraalheid… valt weinig aan te doen voorlopig…

Ik denk idd dat een speentje niks op gaat lossen.

dat schrale vind ik helemaal geen probleem hoor, het gaat mij hier om dat wurgreflex (met als voorbeeld dat ze haar speentje eruit frot)

nou, die reflex is helemaal niet raar hoor, die begint te verdwijnen ergens tussen de 4 en 6 maanden (of nog later), dus gewoon maar afwachten, komt vanzelf goed

en die handjes in de mond is gewoon een fase, is niet perse dat ze dan gaat duimen ofzo hoor, zou t gewoon even afwachten allemaal

o… zie nu dat ze tandjes krijgt… dan is t helemaaaal niet raar dat ze de handjes in de mond stopt. misschien een bijtring geven? Emma vind dat erg fijn. Ze heeft ook zo’n bijtdoekje, ook een succes.