te snel?

is het te snel als ik met die kleine van twee aan de slag ga met zinnelijkheid? niet dwingen maar gewoon rustig?

hij heeft wel 2 keer op de wc geplst maar mama en oma deden zo raar :dance: :clap: dat hij niet meer wilt nu :think:

iemand idee

hier stond met 1,5 de pot gewoon in de kamer en hij heeft hem gebruikt als hoed ,boot enz enz en op een bepaald moment zat ie er ook op eerst nog met zijn luier aan en toen ineens zonder en hij deed een plas!

en ik denk dat doordat dat ding al zo gewoon was dat ie het gewoon niet meer eng vond toen hij er zelf aan tyoe was om zindelijk te worden …(ps sil was met 2,5 dag en nacht volledig zindelijk)

Sinds Anne kan zittenging ze al eens op het potje en hier ook gewend aan geraakt. Nu plast en poept ze al geregeld op het potje/wc, maar natuurlijk ook nog in haar luier.

owh dan valt het nog mee jah het potje staat hier in de badkamer bij de wc. als hij gaat douche dan moet hij plassen en gaat hij staant in het potje plassen hahaha maar goed dus als hij er klaar voor is dan komt het wel :slight_smile:

volgens het cb kun je al beginnen met anderhalf jaar.

het laten kennismaken.

hier staat het potje ook in de hk maar de oudste kijkt er niet naar om en wil er niks van weten. (ethan = qua nivo anderhalf jaar)

gewoon kijken wanneer jou kind er aan toe is dat is het beste denk ik

Gewoon proberen, geen druk erop leggen en kijken hoe het loopt. Lukt het niet, dan probeer je het over 2 maandjes toch weer. Het ene kind pakt het wel snel op, het andere kind vindt het helemaal niets en is er gewoon nog niet aan toe.

Hopelijk vergeet ie die rare reakties van mama en oma snel :mrgreen: !

Wij vragen onze dochter of ze op het potje of op de wc wil plassen. Soms doet ze dat, soms niet. Soms vraagt ze er zelf om, en vaak plast of poept ze nog in de luier en meldt dan dat ze een schone luier wil. Wij dwingen niks en ik zie dan ook niet, hoe je te vroeg zou kunnen zijn. Gewoon in de dagelijkse dingen meenemen zou ik zeggen.

Hier staat nog meer ;

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=32188