Te snel drinken

Onze zoon van nu 5,5 maanden drinkt al maandenlang heel snel. We hebben dus altijd de voeding al dikker gemaakt. Zelfs nu hij regelmatig papflessen krijgt (mag je rijstebloem overigens zoveel toevoegen als je wil? We doen nu bij elke fles, en dat zijn er 4 per dag, 2 schepjes), zitten we nog altijd op de kleinste speen. Als we de voeding niet dikker maken dan heeft hij in 'n dikke 5 minuten z’n fles leeg. Een 3-standenspeen is zelfs al te groot, dan loopt de melk (pap dus eigenlijk, melk krijgt hij al tijden niet meer zonder iets erbij om het dikker te maken) uit z’n mondhoeken en verslikt hij zich. We hebben eerder altijd Nutriton bijgevoegd om de voeding dikker te maken, maar hij spuugt helemaal niet, dus of we dat moeten blijven doen? Is dit herkenbaar voor iemand? Mijn vraag is eigenlijk: blijft dit zo?

En wat kun je het beste toevoegen? Want we zijn nu net overgestapt op nr. 2 voeding, hij had duidelijk te veel honger met nr. 1 en op zich werkt dit wel goed, maar nou heeft hij dus met 230ml te veel, daarvan ging hij overgeven. We zijn nu dus terug gegaan naar 200ml (180 +6 schepjes). Ook dit is soms te veel, hij laat nu opeens beetjes staan (geen punt hoor, alleen heeft hij dat nooit gedaan). Maar als we nu terug gaan naar 4 x 165, krijgt hij dan niet te weinig? Met 2 schepjes rijstebloem erbij zit je dan nl. evengoed op bijna 200ml zag ik en zitten daar dan niet te weinig voedingsstoffen in of zo? Ik bedoel, kan ik dan niet beter 200 maken en dan met iets anders verdikken dan rijstebloem? Of toch maar zo doorgaan?

En nog 'n vraagje: als hij dus niet spuugt, maar de voeding moet wel dikker gemaakt worden, kun je dat dan ook met iets anders doen dan Nutriton, bijvoorbeeld zetmeel of zo? Ik weet het niet hoor, maar ik las ergens in 'n foldertje dat er bij 'n bepaalde voeding dan zetmeel bij zat. Als dat ook zou gaan, wat voor zetmeel moet je dan pakken?

Heb je al spenen en flessen van andere merken geprobeerd?

Hier gaat de kleinste aventspeen veel te snel, maar de kleinste difrax speen op de S-fles gaat best goed!

Ik zou eerder nutriton dan nutrix gebruiken om de melk dikker te maken, want nutrix heeft meer voedingswaarde en dat is misschien wel wat veel om aan elke fles toe te voegen?

Als hij door nutriton langer over een fles doet, zal hij zich misschien ook meer verzadigd voelen?

Je kunt nutricia ook bellen he, met dit soort vragen!

Ik heb vanaf het begin de speen van Difrax gebruikt, de Dental speen (platte speen) hier drinkt die van ons veel langzamer uit dan de S-speen. misschien werkt dat

Ondertussen is het probleem vanzelf opgelost blijkbaar, hij moest spugen omdat hij blijkbaar niet genoeg had gepoept. Kleine beetjes wel ja, dus het was ons niet opgevallen dat hij verstopt zat… 's Zaterdags had hij maar liefst 4x gepoept!!! :shifty: Daarna ging het meteen veel beter.

Maar ja, dat is dus alleen qua hoeveelheid voeding. Maar inmiddels gaat het qua snelheid ook beter. Hij doet toch wel iets langer over de fles, er zijn er nog wel af en toe bij waar hij 'n kleine 10 minuten over doet, maar vaak is het toch wel langer. Hij is nu heel tevreden.

Maar straks, als hij gewoon drinken gaat krijgen, gaat dat dan ook niet veel te snel? Dat is helemaal niet dikker gemaakt. Of komt dat vanzelf, hoef ik me daar nu nog niet druk om te maken?