te licht volgens CB

Hallo allemaal,

Lars is bij de laatste controle (2 juni) te licht bevonden. Als tip werd meegegeven dat hij meer moet eten.

Mijn eerste reactie was: nog meer?

Op dit moment eet hij het volgende:

• papfles van 200 cc, drinkt hij niet helemaal leeg (houdt meestal 60 cc over).
  • fruit (zelfgemaakt, beste bak vol)
  • brood: 1,5 snee
  • fles melk (120 cc)
  • nijntje koekje of een liga
  • avondeten, potje of vers (heel snel leeg/op)
  • yoghurt (beste bak vol)
  • over de hele dag verdeeld: diksap ongeveer 360/400 cc

Ik vond dit al heel veel.

Lars is nu ruim 8.8 kilo bij een lengte van 76 cm.

Wat vinden jullie? Is dit licht of is dit weer een opmerking van CB waarvan je denkt: wat kan ik er mee?

Bij de volgende controle kan het natuurlijk net zo makkelijk weer anders zijn.

Groetjes Henrike

Misschien voor het slapen gaan nog een (pap)fles. Al zou ik het verder niet weten. Lijkt me verder helemaal prima wat hij eet. Hij zal gewoon veel verbranden :think: .

alaina is ongeveer dezelfde lengte en zelfde gewicht. ik weet niet of het met geslacht te maken heeft maar volgens mij is dit zo een opmerking die je met een korreltje zout moet nemen.

mijn kleintje heeft net zo een schema als die van jou… mischien heb je gewoon een lichtgewichtje… zoals vele andere… je zou het in de gaten moeten houden natuurlijk, maar volgens mij heeft je cb niets te doen.

heb er geen verstand van maar ik zeg altijd maar…zolang ze zelf tevreden zijn (de kindjes) vind ik het prima! Als ze echt honger hebben gillen ze wel!

Mijn dochter is 75cm lang en 8325gr en is nu 14 maanden. Het gewicht is dus wel te laag voor de curve en haar lengte maar als je haar bekijkt is ze perfect niet te dun maar ook zeker niet te dik.

Hebben ze daar niet zo naar jou zoontje gekeken?

Groetjes

Karlijn

@Karlijn wrote:

maar als je haar bekijkt is ze perfect niet te dun maar ook zeker niet te dik.

kijk dat vind ik 1 van de belangrijke dingen! (soms moet je gewoon niet zo luisteren naar het cb :roll: )

Ik vind dat 'ie heel weinig opvolgmelk binnenkrijgt eerlijk

gezegd.

Sven is ruim 11 kilo en 80 cm. (en ruim 10 maanden)

Maar hij krijgt 's-morgens bord pap (van 180 cc + 6 Nutrilon)

tussendoor fruithap

Tussen de middag een boterham en ook de korstjes

Hierna voor het slapen gaan een fles van 180 + 6

Na het slapen een koekje, soepstengel en wat water of diksap

Avondeten potje Olvarit of vers

Als toetje een bakje kwark

Na het bad voor het slapen gaan fles van 180 + 6

@topper2008 wrote:

Lars is bij de laatste controle (2 juni) te licht bevonden.

Lars is nu ruim 8.8 kilo bij een lengte van 76 cm.

Wat vinden jullie? Is dit licht of is dit weer een opmerking van CB waarvan je denkt: wat kan ik er mee?

Toen Pete 9 maanden en 1 week was, woog hij 8270 gram en was 71 cm lang. En hij groeide volgens de -1 lijn.

Als ik op www groeigids nl ga kijken, dan zit jouw zoontje met zijn gewicht tussen het gemiddelde en -1 lijn en met zijn lengte tussen het gemiddelde en +1 lijn, dus ik denk dat ze meer bedoelde hebben dat hij in verhouding met zijn lengte aan de lichte kant is. Voor zijn leeftijd valt het wel mee volgens mij.

Misschien nog een (pap-)fles geven voor hij gaat slapen?

Groetjes Saskia

Hij wil geen fles meer voor het slapen. Hij draait zijn hoofd weg. Dus al wel geprobeerd, helaas zonder succes.

Nu hoeft het “volgens het boekje” vanaf 9 maanden ook niet meer toch, die laatste fles voor het slapen gaan.

Hij zal inderdaad wel te licht zijn voor zijn lengte t.o.v. gewicht. Hij is totaal niet dun (lekkere spekbillen :smiley: ).

Het is ook een erg tevreden mannetje.

als hij lekker tevreden is moet je je geen zak van het buro aantrekken :snooty:

Niks van aantrekken hoor, ik hoorde ook altijd dat Yeline te klein en te licht was, zij was met 9 mnd 7600 gram en 68 cm. Nu is ze nog steeds een kleintje maar ze doet het super.

En ze moest altijd meer eten volgens hun, nou sorry maar kan dr niet vol proppen hoor :naughty: ieder kind volgt zn eigenlijk en zolang die stabiel blijft en niet afbuigt doet de kleine het goed :thumbup:

Als ie goed eet zou ik me er niet te druk om maken. Bij ons zeggen ze dat de lengte meer zegt over hoe ze het doen dan het gewicht.

Qua opvolgmelk ga ik met Paschal mee.

Het gaat niet om de laatste fles wel of niet, maar de hoeveelheid.

Op deze leeftijd hebben ze tussen de 400 en 500 cc nodig.

Bij jou opgeteld kom ik op 260 cc.

Ik snap dat als ze niet willen het ophoud, je kan moeilijk dwingen.

Maar wellicht dat dit de ‘oorzaak’ is?

Lucas is vorige week geweest (9 mnd) en woog 10 kilo bij 72 centimeter.

Dit is zijn schema:

• 200 cc met 7 scheppen bambix, pap dus (uit een bordje).
  • 2 stukken fruit en diksap
  • 1 boterham en 150 cc
  • soepstengel met diksap
  • avondeten met bak yoghurt
  • 150 cc

Die 150 cc is trouwens wat hij drinkt, wij bieden standaard 3 keer per dag 200 cc aan (in de ochtend dan als pap), maar over het algemeen drinkt hij van de laatste 2 maar 150 cc.

Tom is:

77 cm, 8.6 kiklo.

Ik ga hem echt geen slagroomgebak voeren.

Hij eet goed, drinkt goed, het afvoersysteem werkt prima en het kereltje is in blakende gezonheid.

Vertrouw op je instinct :wink:

Ze hebben op het cb altijd wel wat te zeuren,mijn zoontje is vanaf het begin al veelste zwaar,maar is ook erg lang,en ze kijken alleen maar wat ze op die leeftijd gemiddeld horen te zijn,verder kijken ze nergens naar.

Mijn zoontje was op 9 maanden precies 82 cm lang bij 13,8 kilo.

Ze onden dat te zwaar.

Nu is hij 22 maanden oud,weegt nu doordat hij 1 kilo is afgevallen 17 kilo bij 97,8 cm lengte,nog wel zwaar maar meer in verhouding nu.

Het kind eet echt wat het nodig heeft om te groeien,en ze groeien de ene keer de lengte in en de andere keer weer de breedte in,zolang je kindje gezond en goed in zijn/haar vel zit geen zorgen dus.

Komt echt wel goed.

Groetjes Bianca

mijn zoon was altijd te zwaar vanaf 3 maanden tot ruim 1,5 en maar commetaar en maar commetaar, nu hoor ik voordurend, hij is te mager hij is te mager, pffff hij is te vreden en dat vind ik goed :slight_smile: en hij bunkerd heel de dag :slight_smile: Hij verbrand gewoon veel en tja papa en mama zijn ook smal…

Cb zit er ook vaak naast 8)