Te lang ophouden?

Sinds kort heeft mijn dochter overdag geen luier meer aan. Dat gaat op zich goed. Af en toe geeft ze aan dat ze moet plassen en doet dat dan ook. Maar ze houdt het soms ook veel te lang op. Soms een hele ochtend en als we dan terugkomen van boodschappen en we zijn goed en wel thuis laat ze het lopen.

Voordat we dan gaan neem ik haar wel mee naar de wc om een keer te plassen maar 9 van de 10 keer wil ze dat dan niet. Kan haar niet dwingen om op de wc te gaan zitten want ze wil dan echt niet. Ook als ik zeg dat we in de winkel niet kunnen plassen.

Hoe los ik dit nou het beste op? Op het kinderdagverblijf gaat het wel goed en gaat ze gewoon mee met de leidster als die haar een keer op de wc wil zetten.

Ik lees even mee, want hier hetzelfde probleem!

Mijn dochter gaat tussen de middag nog wel even slapen en dan met luier en die zit dan ook altijd wel minimaal 1 plasje in!

Als Jasmijn voor d’r middagslaapje (ja, die doet ze nog steeds :shifty: )een plas heeft gedaan dan is haar luier na het slaapje vaak ook droog. Maar vervolgens kan ze dus de hele middag haar plas op gaan houden als ze geen luier aanheeft omdat ze weigert naar de wc te gaan. Om vervolgens aan het eind van de middag het in d’r broek te doen :roll: .

Broes kan daar ook goed weg mee! :roll:

Hij is vaak gewoon te druk bezig met iets of hij vindt het gewoon te lastig om te gaan plassen.

Dan worden wij wel ‘boos’ want hij staat er letterlijk zijn benen bij toe te knijpen…

Dan moet hij van ons echt wel gaan plassen voor het te laat is, we leggen dan ook uit dat het niet goed is voor zijn blaas, dat hij er buikpijn van zal krijgen… maar het blijft toch lastig hoor!