Te laat ingedaalde zaadbal

Mijn mannetje zijn ene zaadbal is een stuk kleiner dan de andere…dat komt waarschijnlijk doordat ze deze zaadbal operatief (toen hij 6 jar was) in de balzak hebben moeten duwen…het balletje heeft te lang tegen het lichaam aangezeten en of deze zaadbal goed werkt is nog maar de vraag. Ik ben erg benieuwd naar verhalen van andere meiden die een man hebben met hetzelfde probleem…of heeft het misschien bij jullie geen problemen opgeleverd…onderzoeken gehad ofzo…



Wij zijn op dit moment 10 maanden aan het klussen voor een kindje en vinden het nog te vroeg voor onderzoek. Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Heel herkenbaar ook hier is er iemand met hetzelfde probleem. Of de zaadbal goed werkt weet ik niet, wel weet ik dat ik in 1 maand zwanger was van hem. Onderzoeken heeft hij zelf eerder laten doen, maar ook toen was er geen probleem te vinden. WEL blijft bij hem die ene zaadbal vele malen gevoeliger ( tot pijnlijk aan toe).

Hey Cloud,



Mij is hetzelfde overkomen.

Ik ben op mijn zevende geopereerd aan een niet ingedaalde bal.

Na een jaar klussen een onderzoek (1997) laten doen met als resultaat 100% dood/misvormd.



Ik wil je toch adviseren een onderzoek te laten doen.

Na een spontane zwangerschap in 2003 weer een onderzoekje gehad.

Jawel 1% gezond zaad!!!



Marco

Mijn man is vroeger ook geopereerd aan een niet-ingedaalde teelbal. Hoe oud hij toen was weet ik niet, maar de chirurg zei toen al dat het geen enkel probleem zou zijn voor zijn vruchtbaarheid. Volgens mij zijn de ballen altijd verschillend van grootte bij een man. Bij ons lukte het zw. worden eerst ook niet, maar dat kwam omdat ik zeer lange cycli had. Toen dat gereguleerd was bleek ik in de eerste maand al zwanger. Dus niet teveel zorgen maken hoor!

alvast bedankt voor de reacties, zijn er meer mensen met soortgelijke ervaring??

Bij ons net hetzelfde!



Ik kan u aanraden om er niet te lang mee rond te lopen en om onderzoek te laten doen …

Wij zijn ondertussen zwanger geraakt na ICSI/IVF en dan ben je deze ongemakken snel vergeten …



Veel succes !

Ami

Onze onderzoeken gaan binnenkort van start…het duurt nu echt te lang vinden wij!

Ik wil nog even laten weten dat er met de zaadkwaliteit van mijn ventje niks mis is…ondanks de operatie!!! 160 miljoen!!! Wat een goed nieuws!! afgelopen donderdag de uitslagen gekregen!