te laag gewicht??

ik ben gister naar het CB geweet en Abigail woog 9550 gr en is 78 cm. ze is bijna 18 mnd. hoeveel wogen en hoe groot waren jullie kids met 18 mnd.?

Mijn zoon is 12,5 maand weegt nu 14.550 gram bij 87 cm.

deze meting is van 1 september 2008.

18 augustus was hij nog 15 kilo bij 86 cm,maar die van mij is weer iets te zwaar en erg lang.



Ze lopen vaak te zeuren hoor op het cb.



Ik vind je kindje wel in verhouding hoor.

Claire wordt 15 september 2.

Zij is afgelopen maadag gewogen en gemeten bij het CB.

Ze is nu 10.400 gram en 80 cm.

Volgens het CB keurig aan de onderkant van het lijntje.

We hoefden ons nergens zorgen over te maken. dat doen we ook niet, want is was op die leeftijd nog vee kleiner en lichter en hier is het ook goedgekomen :mrgreen:

Hieke woog met 18 maanden 10.990 en was 80 cm. Gemiddeld in de groeicurve.

Noa was met 18 maanden ook precies even zwaar en lang als jouw Abigail.

Ook een lekker fijn popje dus :inlove:

Emma was met 18 maanden 10400 gram en 81,5 cm.

Mea weegt nu 8.3kg en hoe groot weet ik nu ff niet… 8)

Daan woog met 18 maand 11310 gram en was 84 cm ongeveer

Wij zijn vanmorgen weer naar het cb geweest.

Toen Noa 18 maanden was, woog ze 9300 gram bij 78 cm, zelfs nog iets lichter dus dan Abigail.

Nu met 2 jaar en 2 maanden is ze 10,7 kilo bij 86 cm. De arts vond haar een tenger popje, ze zit ook op de onderste curve, maar verder niet zorgwekkend of zo. :wink:

Als ze maar netjes met de curve meegaan ook al is het de onderste. Zo lang hij stijgend is, is het volgens ‘mijn CB’ goed.

@Lynda wrote:

Als ze maar netjes met de curve meegaan ook al is het de onderste. Zo lang hij stijgend is, is het volgens ‘mijn CB’ goed.




Klopt idd, dit zeggen ze bij ons ook.

Noa heeft altijd al op de onderste curve gezeten, maar deze volgt ze wel keurig. Dus zolang de lijn niet naar beneden afbuigt is het goed… :slight_smile:

Kaylee woog met 18mnd 8590 gram…

Nu met 2jr 8 mnd weegt ze 10300 gram. Ze zit nu onder de onderste lijn.



Idd, als ze de curve volgen is t goed. Dat was bij ons niet t geval en wij lopen nu dus ook bij de kinderarts. Tot 1.5jr ongeveer volgde ze wel de curve, en toen werd er ook niets gedaan.

Met 18 maanden:



Broes 90 cm groot en 12.500 gr

Senne 89 cm groot en 14.500 gr

Broes was met 11 maanden ook 78 cm en 9.500 gr

Senne was ook met 11 maanden 78 cm en 11.500 gr



Dus qua verhouding zit ze toch goed?

Je hebt nu éénmaal grote en kleinere mensen, niets mis mee toch! :wink: :-*

ons zoontje was met 19 mnd 81 cm en woog 12,1 kg. misschien had dit ook de lengte en gewicht van 17 mdn kunnen zijn omdat hij te vroeg geboren is, maar t is een beetje een richtlijn.



hij is nu 2 jaar en 9,5 maand en nu is hij 93 cm en weegt 13,6 kg. Dit was goed.

Tycho is nu net 3 en weegt 13.8 kg en is 95 cm.

Bo was met 18 maanden 78 cm en 10.330 gram. Nu is ze net 3 en was een paar weken geleden 93 cm en 13,3 kg.



Nikkie moeten we nog even afwachten, maar die blijft meestal mooi in de buurt van haar zus, dus het zal wel net zoiets gaan worden als bij Bo.

Even als tegengewicht van de grote kindjes:



Mila wordt volgende maand 2, is nu iets van 78 cm en weegt 8,6 kg.



Volgens de statistieken loopt ze qua groei een jaar achter nu. Maar het is gewoon een klein maar fijn popje die het verder prima doet. En ze volgt haar eigen lijntje en dat is prima. Dus hier geen extra controles van het cb of de kinderarts. Er is niks mee aan de hand :snooty:

xxxx