Te korte luteale fase, wie ook?

De titel zegt het al, wie heeft er ook een te korte luteale fase (fase tussen eisprong en ongi) en welke behandeling krijgen jullie?

Ik heb dit zelf helaas ook met de combi PCO. Er komen dus nogal wat medicijnen aan te pas. Ik had vorige ronde een progesteronwaarde van 11 en 8, 4 en 7 dagen na de eisprong. Veel te laag dus. Ook stijgt mijn temp pas 4 dagen na de eisprong, en wordt ik een dag of 8 na de eisprong al weer ongesteld.

Nu spuit ik Gonal-F, en moet ik vanaf deze ronde een dubbele dosis Pregnyl spuiten en een paar dagen na de eisprong nog een keer en gebruik ik Utrogestan. Hopelijk met succes!

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Ik had eerst altijd standaard een luteale fase van precies twee weken (in combinatie met PCO). Maar naar mate ik langer Clomid en Menopur gebruikte, hoe korter mijn fase werd. De ene keer was 'ie vrij kort, de andere keer weer wat langer. Dus ik ben toen preventief Pregnyl gaan spuiten na de eisprong en IUI. Ik kreeg al 10.000 IE Pregnyl om de eisprong op te wekken en dan moest ik op dag 5,7 en 9 na de eisprong nog eens 1500 IE Pregnyl spuiten. Dit werkte voor mij prima! Met de ICSI heb ik ook extra Pregnyl gespoten, de komende ICSI krijg ik Utrogestan na de terugplaatsing.

Ik heb een LF van 7/8 dagen sinds 3 maanden gebruik ik Utrogestan maar bij de laatste cyclus redde ik daarmee maar net 10 dagen :? Heb vorige week een folder van de gyn. meegekregen met info over IUI

Ik krijg nu als het goed is ook eerst 10.000 een paar dagen daarna nog eens 5000 en Utrogestan, ik hoop wel dat mijn lf daarmee verlengt word, maar ik ga er wel vanuit.

Dat moet toch wel aanslaan, zou je zeggen! Ik moest drie keer 1500 IE spuiten, dus dan heb jij al extra Pregnyl en dan ook de Utrogestan er nog bij. Gaan ze na de eisprong je progesteron ook nog meten? Ik hoop dat je deze keer dan wel een goede eisprong hebt en niet een te korte fase! :thumbup:

Hier ook een te korte luteale fase (7-9 dagen) en een te laag progesteronwaarde. Met 3 keer dags 2 tabletten progestan (van die capsules die je moet opsteken) is het gelukt om zwanger te worden. Heel veel succes.