wat vinden jullie?
De ene zegt dat het makkelijk nog een paar manden kan
Maar de andere zegt beter een Autostoel waar hij al in kan (heeft omdat mijn moeder geen andere heeft in eentje gezeten van af 9 maanden, zat er goed in vond ik zelf)
Maar de andere zegt dat hij er echt uit moet ivm te groot… zijn voetjes steken er wat uit
Binnen kort bestellen we zo wie zo een nieuwe autostoel, deze is in meerdere standen te doen. Maar ja toch eens jullie mening er over
kan nog wel hoor…
Het gaat niet om de voetjes, maar om zijn hoofdje. De voetjes passen vaak al een tijdje eerder niet meer.
Maar onze oudste is bijv. uit de cosi gegaan omdat hij er in de breedte niet meer in paste :o Zelfs zonder jasje/dekentje zat hij meer dan klem. Te vroeg voor mijn gevoel is hij toen over gegaan naar de volgende stoel.
De middelste was 14 maand en de jongste is rond zijn eerste verjaardag over gegaan.
We hebben hem hier ook een dunne jas aangedaan… heeft hij z’n warme jas aan, dan zit hij klem.
Ons valt het ook op dat hij al snel narrig word in de maxi… (ook als ik naar emmen ging) toen ik naar huis werd gebracht lag hij in een van af 9 maanden stoel… die kan je in ligstand doen (hij kan overgens zelf zetten, dus zitten is geen probleem) dat hij die 2 uur lang niks kwa huilen en knorren doet…
het gaat om de ruimte bij het hoofdje de beentjes maakt niet zo veel uit onze jongste heeft tot 15,5 maand in maxi cosi gezeten en toen hebben we hem over gedaan niet kwa ruimte bij hoofd maar bij zijn beentjes en dat hij omhoog ging met schouderbladen.
zo snel je jouw hand wat je aan de achter kant van de maxi cosi legt en daar zijn hoofdje bij komt dan zou ik hem echt over doen!!!
http://www.autokinderzitjes.nl/welk_zitje
Het gaat bij autostoeltjes niet om lengte, maar om gewicht. Vanaf 9 kilo kan hij evt naar een groep 1 stoeltje.
Wel is zo lang mogelijk achteruitrijden voor kinderen het beste; ivm de krachten die op het nekje komen te staan bij hard remmen.
Voor zover af te leiden uit de foto zit je zoon er idd krapjes in. Het kan nog wel ff, maar ik zou geen maanden meer wachten met een groep 1 stoel. Daarbij neem ik aan dat hij zwaarder is dan 9 kilo.
@blue_fairy wrote:
http://www.autokinderzitjes.nl/welk_zitje
Het gaat bij autostoeltjes niet om lengte, maar om gewicht. Vanaf 9 kilo kan hij evt naar een groep 1 stoeltje.
Wel is zo lang mogelijk achteruitrijden voor kinderen het beste; ivm de krachten die op het nekje komen te staan bij hard remmen.
Voor zover af te leiden uit de foto zit je zoon er idd krapjes in. Het kan nog wel ff, maar ik zou geen maanden meer wachten met een groep 1 stoel. Daarbij neem ik aan dat hij zwaarder is dan 9 kilo.
Idd jamie is inmiddels over de 9 kilo
Dit is de geen waaraan we zitten te denken te halen
vanaf 9 maanden tot ongeveer 4 jaar
Zit- en ligpositie
5-punts veiligheidsriem
Met zit- en ligpositie
Afneembaar hoofdkussen
Verstelbare riem met antislip
Drukreducerende schouderkussentje
Riem verstelbaar op 3 verschillende hoogtes
70 x 50 x 48 cm
Voldoet aan de Europese norm ECE R44/04
Nieuw, originele verpakking
Voeten doet er niet toe, het gaat om zijn hoofd. Gewicht speelt inderdaad ook mee, maar lengte zeker ook: als zijn hoofd boven de rand uitkomt (wat ik niet goed kan zien op de foto), dan moet hij door naar de volgende stoel.
Stel je trouwens niets voor van een ligpositie…dat is gewoon ietsje minder rechtop, maar nog steeds rechtop…
los van gewicht zijn lengte en leeftijd wel factoren om rekening mee te houden.
Er zijn kindjes die al heel jong die 9 kilo grens overschrijden en dan nog prima in de maxi cosi passen. Die stoel is ook echt beter voor ze dan. De maxi cosi kan namelijk tot 13 kilo in gezeten worden!
Het gaat ook om de kracht in de nek etc etc. Zelf vond ik het dus helemaal niet fijn dat onze oudste zo vroeg klem lag en er echt niet meer in paste.
Qua gewicht kan onze jongste nog met gemak in de maxi cosi… hij is nu net over de 9,5 kilo…
Onze zoon heeft al maanden een bloedje hekel aan zijn maxi-cosi jammer voor hem want hij moet er toch nog echt in van mij (weegt ook nog niet eens 8 kilo hoor)
Maar omdat hij zo’n protest maakt zijn we ons gaan orienteren op andere mogelijk heden, die er uitaard niet waren.
Wat ons door diverse mensen o.a de kinderarts verteld werd, is om je kindje echt zo lang mogelijk in de maxicosi te houden.
Ookal zou deze met een gewicht van 9 kilo of meer al over mogen in een ander stoeltje.
Dit omdat achteruit zitten voor de kleine nog altijd het veiligst is en de nek/rugspieren eigenlijk nog niet zo strek genoeg zijn om een klap goed op te vangen.
Zo als hier al eerder gezecht dat de voeten uitsteken is niet zo’n probleem, maar het hoofdje mag niet meer dan de helft boven de rand uitkomen, komt deze dat wel dan moet hij over in een ander stoeltje.
Ik vind het kwa maat inderdaad ok nog goed kunnen…Zijn hoofdje steekt er niet boven uit…Wel vind ik dat je gordeltjes een beetje los hebt zitten?
Als je een auto hebt met isofix dan zou ik zeker gaan voor een stoel die op isofiz bevestigd kan worden! Wij hebben de ROmer king duo plus…Met isofix dus…Hij zit zo muurvast aan hjet chassis vd auto en gaat geen kant op!
Succes!
Mijn zoontje is 8mnd 71cm lang en bijna 9 kilo zwaar. Hij past nog goed in de maxi-cosi, dus hoofdje steekt niet uit en de beentjes passen nog net. Maar al een paar weken wilt hij niet meer inzitten en wordt heel erg boos als we hem inzzetten. Hij gaat dan gewoon rechtop zitten en wil niet naar achteren gaan :roll: Ondanks dit alles dwingen we hem nog steeds in te zitten. We vroegen ons ook af of we naar een andere zitje moeten overstappen en zijn nog steeds opzoek naar mogelijke opties.
vlgs mij ben ik de enige die vind dat de mc te klein is…
de bebebq lijkt op de romer king plus…
Noa past al een tijdje niet meer in de maxi cosi, ze was toen nog geen 8 maanden en kon nog niet goed los zitten. Probleem! Qua lengte ging het nog wel (het belangrijkste is inderdaad dat het hoofdje niet boven de rand uit mag komen!), maar ze zat gewoon echt klem. Toen hebben we toch een autostoeltje gekocht die iets plat kan, maar het is geen liggen; schijnt ook minder veilig te zijn. Nadat we het stoeltje hadden gekocht kon ze al heel snel wel goed los zitten. Op het bureau zeiden ze dat het makkelijk kon, maar in de winkel vonden ze haar echt nog te jong, maar ze hadden ook geen beter advies :?
@NWmama wrote:
Mijn zoontje is 8mnd 71cm lang en bijna 9 kilo zwaar. Hij past nog goed in de maxi-cosi, dus hoofdje steekt niet uit en de beentjes passen nog net. Maar al een paar weken wilt hij niet meer inzitten en wordt heel erg boos als we hem inzzetten. Hij gaat dan gewoon rechtop zitten en wil niet naar achteren gaan :roll: Ondanks dit alles dwingen we hem nog steeds in te zitten. We vroegen ons ook af of we naar een andere zitje moeten overstappen en zijn nog steeds opzoek naar mogelijke opties.
Zou ik nog niet doen. Het belangrijkste is de kracht die op het nekje komt te staan. Niet alleen bij botsing of plotseling stoppen, maar ook al als je gewoon stevig remt voor een bocht. Vanaf 9 kilo kunnen ze volgens de regels wel in een groep 1 stoeltje, maar het is heel verstandig om te proberen kinderen tot iig 1,5 jaar achteruit te vervoeren.
Als een kind zo lang is dat ie met zijn hoofdje boven de leuning uitkomt, ja dan is die hoofdondersteuning niet goed meer en is dit dus een goede reden om over te stappen. Maar boos worden… tja… boos worden ze wel eens vaker…
Het is een kwestie van afwegen van verschillende gegevens; gewicht, lengte, leeftijd (ivm nekje dus) en evt. breedte. En niet ieder kind is hetzelfde gebouwd dus je moet echt per kind kijken naar de beste oplossing.
Maar mijn advies zou zijn; zo lang mogelijk als kan achteruit vervoeren!