te gulzig en te snel drinken, wat doen?

Ons ventje van vijf weken drinkt vaak veel te gulzig en te snel. Hij hikt vaak daarna, verslikt zich vaak en vind t moeilijk boertjes laten, ook al stop ik zo’n 2 keer per flesje, vaak lukt t m niet en ligt na volledige flesje te brullen omdat t m dwars zit. OOk heeft hij veel last van darmkrampjes, geborrel in buikje en scheetjes laten hoor je dan.

WAt kan ik nu t beste doen? Heb al aventflesje en difraxoptiflesje met speen small geprobeerd maar dit heeft geeneffect.

Moet ikde melk verdikken met nutriton? Kan ikdat zomaar doen of overleggen met cb? Of zou die hierdoor juist nog meer last krijgen???

Heb je gewoon speen 1 in het Aventflesje? Dan zou ik de dop er iets strakker opdraaien, dan moet je kleintje iets harder werken voor er wat uit komt, en stroomt het niet zo hard. Ook weer niet te straks, anders komt er helemaal niets meer uit…

Ha Pinkie,



Bij ons was het net zo als bij jullie toen ons kleintje ong. 5 weekjes was, hij is nu 13 weekjes inmiddels.



Wat ze mij als tips gaven is inderdaad de dop v/d fles strakker (wij gebruiken ook de Aventfles, met nog steeds de nr. 1 speen die met 1 druppel op de afbeelding.



Dit hielp overigens bij ons ook niet voldoende, dus gaven ze het advies om zeker een kwartier tot 20 min. over de fles te laten doen, dus tussentijds iedere keer stoppen. Ik moet zeggen dat dat ook niet voldoende hielp. :?



Omdat ons kleintje ook regelmatig spuugde, ben ik toen Nutriton gaan gebruiken, dat loste meteen alle probleempjes van onze kleine op…, :thumbup:

hij doet langer over de fles: dus minder snel honger, hij kan nu hard zuigen, maar de fles is niet eerder leeg dan 1 kwartier (ipv 5 min. voorheen), en hij spuugt nu bijna niet meer (een enkel mondje af en toe)

Hij is veel meer tevreden nu…maar ik mocht het pas gaan gebruiken na overleg met het CB.



Groetjes van Mij

Hier hetzelfde verhaal, ook inclusief het spugen vanwege de gulzigheid.

En wij zijn ook nutriton gaan gebruiken. Dat werkt prima!



Ben nu alleen wel overgestapt op speen nr. 2 van avent, omdat de nutriton op het einde zo dik wordt (ondanks dat ik er veel minder indoe dan zou moeten) en hij het niet meer eruit kreeg.



Ik gebruik nu 2 afgestreken schepjes nutriton op 150 cc water en dat gaat prima met speen 2.

Bij ons hielp het juist om een speen met groter gat te gebruiken. Doordat de melk er makkelijker doorkwam, was Rv minder gulzig. Wij zijn toen overgestapt op de 3-standen speen van Avent. Dat heeft goed geholpen.

Hoi Pinkie



hier precies hetzelfde. Doordat Siënne te vroeg geboren is was het slik en zuigreflex nog niet helemaal goed ontwikkeld.



Dit zorgde er ook voor dat zij veel te gulzig dronk en verslikte zich ook regelmatig. Tevens dronk zij de fles binnen 5 min. leeg.



Ik heb ook van alles eraan gedaan. Wat bij Siënne heeft geholpen is de difrax dental speen (ook van dodi). Je zou alleen moeten kijken welke maat het beste bij jullie ventje past. De dental S speen ging bij Siënne veeeeel te langzaam. De dental M speen gaat hier goed. :thumbup:



Ik doe ook momenteel nutrix door de voeding, zodat de voeding wat dikker is. Dit is alleen voor jou ventje nog iets te vroeg om daar mee te beginnen. Misschien dan inderdaad nutriton een optie!



veel succes!

hier nog zo’n gulzige drinker, heb alleen nog geen goede oplossing gevonden.



Ik vroeg me ook al af of Nutriton zou helpen?



Sophie drinkt soms de fles wel in 3 minuten leeg en de melk vliegt dan overal. Maar veel overgeven doet ze eigenlijk niet.

Er zijn ook spenen waar kindjes extra hun best moeten doen, omdat de melk er niet vanzelf uitstroomt (dat was hier eerst een probleem, Leonie moest er aan wennen dat de melk vanzelf stroomde zonder dat ze zoog). Wij hebben de anti-lek speen van Bibi gebruikt, maar daar was ze juist weer niet sterk genoeg voor. Inmiddels is ze gewend aan de Avent speen, dus heeft het probleem zichzelf opgelost…

welke nutrilon gebruiken jullie bij spugende baby’s??

Welkom: De nutrilon voeding is de omneo. Dit is voor licht spugen en darmprobleempjes. De Nutriton is een soort verdikkingsmiddel wat je door de normale voeding doet zodat de voeding minder snel omhoog komt.

Zal dat eens gaan proberen, want vanmorgen bleef hij mondjes terug geven en dat is ook niks. Zal ook het cb eens bellen voor tips.

Inmiddels geven we omneo. Kijken of dat gaat helpen, na drie dgn HEEFT IE HET FLESJE NOG STEEDS snel leeg. maar hij lijkt wel minder last te hebben. Ik kijk het nog even aan.

Thanks voor alle tips!

Voor kindjes die teveel lucht binnenkrijgen en daar last van hebben is de B-free fles dè oplossing. Je kindje krijgt dan echt geen lucht meer binnen en kan hierdoor een fles veel rustiger leegdrinken, zonder te hoeven stoppen. Net als aan de borst :thumbup:

Johannesbroodpitmeel is een goed middel om de fles te verdikken zonder dat er voedingsstoffen inzitten. Ook helpt het heel gped tegen spugen.



En het is een goedkoper alternatief.

Is 150 cc met maar 2 schepjes voeding biet te weinig? Of heb je het over het verdikking middel?