Mijn zoontje is nu net te groot voor het kleine badje omdat ie nog niet kan zitten: hij stoot continu zijn hoofd of ligt mijn zijn voeten eruit en spartelt zo druk om zich heen dat binnen no time het badje halfleeg is :roll: . Voor het grote bad is ie nog te klein zolang hij niet kan zitten en om nu telkens mee te gaan vind ik zo’n gedoe. Ik vraag me af hoe andere moeders dit doen want hij vind het normaal altijd zo leuk in bad :think:
Wij hebben Nienke vrij snel in het grote bad gedaan, maar deze leeftijd is lastig hoor. Vanaf een maand of 7 hebben we haar in een badzitje gedaan, dat vond ze prachtig! En voor die tijd klein laagje water erin en spartelen maar, douchen of zelf een lamme arm krijgen door haar vast te houden zonder zelf in het grote bad te zitten…
Mijn dochter gaat nog steeds in het kleine badje. Ze kan al redelijk zitten maar we moeten haar nog steeds echt vast houden, want ze glijdt weg. Mijn vriend badderde haar tot twee weken terug nog steeds liggend.
Ze is trouwens 70cm. Hoe lang is jouw zoontje?
google eens op badring… :thumbup:
mijn oudste is ruim 3 en zit nog in het babybadje :mrgreen:
(wij hebben geen groot bad )
in die periode hebben wij ook alles geprobeerd zn speciale badring gekocht maar dat lukt nog niet echt door dat ze daar echt in moest zitten ik heb toen bij de b.lokker een goedkope wipstoel iets van 12,- euro gekocht en die in bad gezet zodat ik haar gewoon neer kon leggen en haar kon douchen ja je moet wat he :? :oops:
Filey zit in een badring en vind het erg leuk.
Ik zit er met een krukje naast en kan zo lekker met hem spelen en als hij toch iets zakt zit ik er gelijk naast.
http://www.beslist.nl/baby_peuter/d0000006428/Aquasit_Wit.html
ff snel gegoogled, je hebt ze goedkoper bij prenatal…
en zoiets en dan het bad vullen…
grts patricia
@colle wrote:
mijn oudste is ruim 3 en zit nog in het babybadje :mrgreen:
(wij hebben geen groot bad )
Idem. Sterker nog, ze gaat samen met haar broertje in het kleine badje Vinden ze allebei geweldig :mrgreen: Dus “niet passen” vind ik raar? Ik zette Jayden in de tijd dat hij nog niet goed kon zitten gewoon rechtop, op een anti slip matje en hield hem vast?
Hier gaan Thijmen en Mirthe ook samen, past prima.
hier gingen ze ook vaak samen :mrgreen:
Bij mij zitten ze bijna iedere avond nog samen in het kleine badje, gaat
prima ! Sven zit er ook alleen in soms…ook top!
Ik vind het kleine badje veel makkelijker dan dat grote bad hoor.
Wij hebben Sven een tijd in zo’n ligstoeltje gehad. Prima ding :thumbup:
NU dus gewoon zelf zittend op z’n billen
Tot 8 maanden lag hij in een ligsoeltje in het babybadje.
Nu zit hij zelfstandig zonder hulp in de tummy tub.
ja een ligstoeltje vond ik ideaal
je hoeft ze niet meer vast te houden gewoon lekker bij gaan staan of zitten badje laten vol lopen en huppa lekker badderen :mrgreen:
hier was lars ongeveer 5 mnden :inlove:
Ik vond een antislip matje ideaal in het badje. Hieke is 1x onderuit gegleden en dat was niet leuk. Ik zou denk ik proberen hem op een antislipmatje in zithouding in bad te doen. Wel vasthouden. Hieke lag in een zo’n steun, en toen ze kon zitten los op de antislipmat.
Hier past hij ook al een week of 2 niet meer (hij zal nu zo tegen de 70 cm zijn). Ik gebruik heel af en toe het badzitje, maar er gaat zo veel water in het grote bad voor hij een beetje warm blijft door het water, dat duurt me vaak te lang.
Nu gebruik ik eigenlijk altijd de tummy tub, na zijn geboorte vond hij het vreselijk, maar nu is hij helemaal enthousiast. Hij zit er echt in, en dat gaat best. Dus misschien heb je die, of is dat een idee?
Hier hebben we een ligstoeltje ideaal je heb je handen vrij om te spelen.
wij gebruiken nu al 2 maand het bibabad en dat bevalt ons perfect !!!
het gewone babybadje staat alweer op zolder.
het bibabad is heel wat groter dan het babybadje en ze kunnen er in tm 7 jaar dus voorlopig kunnen we hier wel mee vooruit :thumbup: ik heb er een halfrond kussen in die zich volzuigt met water en daardoor blijft drijven,maar ik kan zo even niet op de naam komen.
hier nooit meer wat anders :dance:
Hier ook nog steeds in het kleine badje vind hij nog geweldig en mama ook scheeld lekker water
Op een gegeven moment hebben wij idd een ligstoeltje en daarna een badring ging ook goed.
Groetjes